צרו מערכת ניוזלטר משומנת שתזניק את כמות המבקרים בבלוג שלכם

אתם בטח מכירים את זה: עמוד לבן שמתמלא בפניני החכמה שאתם שופכים לתוכו – הסיפורים, האמירות השנונות, הכתבות המעמיקות. השקעתם במחשבה, בעיצוב – הבלוג שלכם מעולם לא נראה טוב יותר. מדהים, אתם חושבים, עכשיו רק צריך קוראים.

אז אתם פונים לחברים בפייסבוק, בטוויטר, בפינטרסט. מפרסמים את הגיגיכם בפורומים ובאתרי תוכן שונים ואתם מתחילים לראות כניסות וטוקבקים. אבל רגע, איך תבטיחו שאותו קהל קוראים יידע לחזור שוב כשהמאמר הבא שלכם יתפרסם?

blog newsletter

ניוזלטר לבלוגרים: עבור הקהילה שלכם

ניוזלטר זו דרך מצוינת לשמור על קהל קוראים קבוע. ברגע שאתם יוצרים רשימת תפוצה מבוססת, התכנים שלכם מקבלים חשיפה מתי שתרצו, בעיצוב ובפורמט שתבחרו ובתדירות שתחליטו, בייחוד אם אתם עושים שימוש במערכת ניוזלטר חדישה ומתוחכמת כמו אקטיב טרייל.

יתרונות הניוזלטר לאתרי בלוג

1. תזכורת לקוראים

תדירות פרסום התכנים אצל בלוגרים היא מאד מגוונת. אבל בין אם אתם מעלים תוכן פעם בחודש, פעם בשבוע או על בסיס יומי, סביר להניח שהקוראים שלכם עסוקים בעניינם ואין הם נכנסים באופן תדיר כדי לבדוק אם פרסמתם משהו חדש. בשליחת ניוזלטר אתם בעצם מודיעים להם: "יש לי משהו עבורכם".

גם אם אתם מפרסמים את התוכן החדש ברשתות החברתיות, הוא יכול להיבלע בקלות בפיד של הקוראים, ולכם אין באמת שליטה על רמת החשיפה שלו (אלא אם כן השקעתם כסף בקידום ממומן). לעומת זאת, ישנו סיכוי קטן שאת הודעת הדואר האלקטרוני ששלחתם, הנמענים יפספסו.

2. הודעות חשובות

הזמינו אתכם לנאום בכנס בלוגרים? משיקים ebook? רוצים לבדוק מה חושבים הקוראים שלכם? תשתפו! ניוזלטר יכול להיות במה נהדרת לפרסום הודעות חשובות.

קחו לדוגמה את AskPavel, הבלוג שעוסק בקידום אתרים ושיווק באינטרנט, שעשה שימוש בפלטפורמת הדיוור כדי להודיע לקוראיו על העיצוב החדש של הבלוג.

askpavel

AskPavel. צילום מסך

3. טרפיק

בלוגרים רבים מדווחים שעיקר הטרפיק שלהם מגיע מהניוזלטרים ששלחו. מבדיקה של אתר Hubspot עולה שמתוך 50 נמענים, נרשמות 10 כניסות לבלוג. מדובר בנתונים מרשימים מאד. קחו רגע ותחשבו כמה כניסות יש לכם לבלוג ביום ומאיפה.

4. RSS – נשמע לכם מוכר?

אל תרגישו רע אם לא. (RSS (Really Simple Syndication זו תכונה מעט מיושנת אבל היא מאד מתאימה לבלוגרים שרוצים להפיץ את חוכמתם להמונים. מדובר בקובץ XML שנשלח דרך מערכת ניוזלטר, שמטרתו להציג את התכנים האחרונים שפורסמו בבלוג, בכל פלטפורמה שתבחרו.

כשמדובר בדיוור אלקטרוני, מערכות כמו אקטיב טרייל מציעות יצירת קמפיין אוטומטי, ישירות מהבלוג שלכם, ביום שתבחרו ואפילו בשעה ספציפית. המערכת בעצם שואבת את המידע החדש שהעליתם בתדירות שאתם מגדירים לה, ויוצרת ניוזלטר שמורכב מראשי פרקים וקישורים לבלוג. אל דאגה, יש לכם אפשרות לעצב את הדיוורים הללו.

בלוג "המלבישה" לדוגמה, עושה שימוש ב-RSS בסטייל.

בלוג המלבישה

המלבישה. צילום מסך

איך מתחילים?

עליכם לעבור כמה שלבים בדרך לשליחת הניוזלטר המיוחל. ראשית, החליטו על חברת דיוור אמינה, רצוי בשפתכם, כדי שיהיה לכם קל יותר לקבל תמיכה טכנית והכוונה מהחברה.

עצבו והטמיעו טופס הרשמה בבלוג שלכם, ודאגו למקם אותו במקום אסטרטגי, כדי שלא יתפספס. זה עוזר כשחברת הדיוור מבצעת אינטגרציה ישירות למערכת הניהול שלכם, כמו וורדפרס לדוגמה. זה מקל על תהליך הטמעת טופס ההרשמה ומבצע סנכרון אוטומטי של הנרשמים למערכת הדיור האלקטרוני, כך שאתם לא צריכים להזין את שמות וכתובות הנמענים ידנית.

כך תבנו טופס הרשמה בקלות באקטיב טרייל

 

מנהלי בלוג ההומסטיילינג "הביתה" לדוגמה, עיצבו פופ-אפ שנפתח בכניסה הראשונית לאתר, כך אין שום סיכוי לפספס את ההרשמה לניוזלטר שלהם.

בלוג הביתה

הביתה. צילום מסך

לאחר שיצרתם רשימת תפוצה מכובדת, אתם צריכים להחליט על תדירות הדיוור (רצוי שתהיה קבועה), עיצוב תבנית דיוור שתישמר במערכת לשליחות הבאות, לצקת תכנים ולצאת לדרך.

מערכות הדיוור מציעות אופציות רבות שמסייעות לתהליך הדיוור ומשפרות אותו. האופציות כוללות: מערכת דוחות מתקדמת לניתוח נתוני הדיוור, הודעות אוטומטיות כמו "תודה על ההרשמה" ו"מזל טוב ליום הולדתך", עריכת סקרים לקהל הקוראים שלכם, תבניות דיוור מוכנות ומעוצבות ועוד הרבה. כל האופציות האלה קיימות במערכת הדיוור של אקטיב טרייל.

משפחה קטנה ומאושרת

בין בלוגר לקוראיו יש מערכת יחסים שאינה חקוקה. ללא מילים, אתם מתחייבים לספק תכנים איכותיים ומעניינים והקוראים שלכם בתמורה, יגמעו בשקיקה כל מילה ויעריכו את המאמץ. מבלי לשים לב, יצרתם קהילה.

הקהילתיות חשובה מאד לבלוגרים באשר הם. סביר להניח שאם קורא נהנה מאחד הפוסטים שלכם וחזר לעוד, הוא מצא את הנישה שלו ואתם צברתם עוד עוקב נאמן. תחזקו את הקהילתיות הזו באמצעות דיוור אלקטרוני. תנו לנמעני הניוזלטר שלכם את התחושה שהם מקבלים קצת יותר מקורא רגיל. ספקו להם הצצה ראשונה לפוסט שטרם פורסם, שתפו אותם בתחושות שלכם כשאתם ניגשים לכתוב פוסט ופנו אליהם אישית, כדי שירגישו שהם חלק ממשפחה.

תוכן ישן ליום שחור

אם יצרתם את הניוזלטר שלכם תקופה מסוימת לאחר הקמת הבלוג, משמע יש לכם תכנים קיימים באתר, תכנים שנדחקו לשולי הבלוג שלכם. ברגע שישנה רשימת תפוצה יציבה, פנקו את הקוראים עם תכנים מהעבר. סביר להניח שהם לא נתקלו בהם וגם אם כן, לעתים זה נחמד לחזור לפוסט ישן ולהיזכר.

אל תשכחו לבצע אופטימיזציה לפוסטים הישנים לפני שאתם מצרפים אותם לניוזלטר שלכם. בדקו שהם כתובים כמו שצריך, שהתוכן מעודכן לתקופה ושהוא מתאים לקהל הקוראים שמקבל את הדיוור. אתם יכולים לשדרג אותם על ידי הוספת תמונות, סרטונים וגרפים.

שת"פ זה לא מילה גסה

כשאתם ניגשים לכתוב פוסט לבלוג שלכם, האם אתם מציצים על בלוגים מתחרים? על העיצוב שלהם, נושאי הפוסטים, אורך הכותרות? קורה שאנו נוטים להשוות את עצמנו למקבילים שלנו, אך אולי יש צורך בשינוי בגישה.

במקום להתחרות בבלוגרים אחרים, הפכו אותם לשותפים עסקיים. הם יכולים לסייע לכם במגוון דרכים ובפלטפורמות שונות.

אתם יכולים לכתוב פוסט אורח אחד בבלוגו של השני, כך לחשוף את התכנים שלכם לקהל אחר. את התוכן האורח אפשר גם להפיץ ברשתות החברתיות השונות, של שניכם.

אפשר לייצר רשימת תפוצה משותפת לשליחת הניוזלטר שלכם. כך, אתם מרחיבים את קהל הקוראים ובעיקר, מגדילים את מספר הכניסות לבלוג שלכם.

מה לא לעשות בניוזלטר שלכם

כשאתם ניגשים לכתיבת ועריכת ניוזלטר, יש לכם יד חופשית לעשות כל מה שעולה ברוחכם. אתם יכולים להחליט על צבע, גודל טקסט, תמונות וכדומה, אבל יש כמה דברים שעדיף מאד שלא תעשו.

כשקורא נרשם לקבלת הניוזלטר שלכם ומזין את כתובת האימייל הפרטית שלו, הוא בעצם אומר שהוא סומך עליכם. אל תנצלו את האמון שלו לרעה על ידי פרסום ושיווק חומרים שלא קשורים לבלוג שלכם ואל תעבירו את הכתובות מרשימת התפוצה שלכם לגורמים אחרים. שמרו על פרטיותם של הקוראים שלכם ותכבדו אותם.

בנוסף, אל תתישו את הקוראים עם יותר מדי הודעות. ערכו ניסיונות ובחרו את תדירות הדיוור האופטימלית עבורכם ועבורם.

השורה התחתונה

אם אתם מנהלים בלוג, סביר להניח שיש ברשותכם את הכלים הנכונים לכתיבה ולעיצוב, ויצירה במערכת ניוזלטר אמורה להיות מטלה יחסית פשוטה, ואולי אפילו מהנה עבורכם.

הבלוג שלכם הוא עסק. קחו את המושכות לידיים והפכו להיות אנשי השיווק של העסק הזה, כך תגדילו טרפיק לבלוג ותשמחו קוראים רבים עם התוכן שלכם.