איך תהפכו את אוטומציות האימייל מרקטינג שלכם למוצלחות במיוחד בחגים

מי מאיתנו לא אוהב את תקופת החגים? אין כמו מפגשים משפחתיים סביב שולחנות ערוכים, כל האוכל שאדם ממוצע מסוגל לעכל (ויותר) ולפעמים גם איזו גיחה קטנה לחו”ל בשביל הנשמה. אם גם אתם מתכננים לשים במייל הודעה שתחזרו לעבוד רק באוקטובר, חשוב מאוד לזכור שדווקא תקופת החגים היא התקופה המוצלחת ביותר להרבות את הרווחים כרימון ולהפוך את העסק שלכם לתפוח בדבש האמיתי של החג. אחת הדרכים המרכזיות לנצל את המומנטום ולהביא את העסק שלכם לגבהים חדשים, היא להשתמש באימייל מרקטינג ובכל הכלים השיווקיים שהוא מקנה לנו. אז בואו נהיה לראש ולא לזנב ונדבר על כמה מהדרכים הכי מוצלחות להפוך את קמפיין הדיוור האלקטרוני שלכם לשיחה של ערב החג.

NEW YEAR 1

גם את מתנות החג חשוב לעטוף יפה

תמונות של רימונים עסיסיים או תפוחים נוטפי דבש, קישוטים וקופי חגיגי- כשזה מגיע למאפייני החג, העובדות מדברות בעד עצמן. שימוש בעיצוב ובאלמנטים ויזואליים הקשורים לחג מגדיל משמעותית את הסיכוי שנמשוך את תשומות הלב של הלקוחות שלנו. בין אם זו העובדה שהצורות והתוכן האלו מופיעים רק פעם בשנה ובין אם זו הרלוונטיות העדכנית של העיצוב בהתאם לתקופה הנוכחית- זה עובד. אל תעצרו רק בתוכן ובעיצוב, כדאי מאוד להשתמש בביטויים חגיגיים גם בכותרת הקמפיין עצמו, כדי לשדר אווירת חג מהרגע הראשון, לוודא שהדיוור החגיגי יבלוט ללקוחות בין שאר המיילים שלהם ולהבטיח שהם יכנסו לקרוא אותו.

רלוונטיות היא כל הסיפור

כולנו אוהבים להרגיש שחושבים עלינו, מכירים אותנו ומתאימים עבורנו את הדיוור. תקופת החגים היא הזמן המושלם להראות ללקוחות שלנו שאנחנו חושבים עליהם ולהציע להם את המוצרים שהכי מתאימים להם ממש עכשיו, לעזור להם לחפש מתנות לחג באופן ממוקד יותר וללוות אותם לאורך תהליך הרכישה. קמפיינים מסובכים או גדושים ביותר מדי אינפורמציה מקשים על הלקוח ועלולים למנוע מהם להמשיך לקרוא את הדיוור ולרכוש מאיתנו, לכן, יש להקפיד לשלוח דיוורים ממוקדים ורלוונטיים המציגים באופן ברור, מסודר ומתומצת את כל המידע שהלקוח מחפש לקראת החגים ואת המוצרים שהכי מתאימים לו. אפשר לייצר מדריך מלא למתנות החג המחולק לקטגוריות שיעניינו את הלקוח לדוגמא- קטגוריות של מתנות לבני משפחה- לבעל, לאישה, לילדים, לנכדים וכו’, קטגוריות של מחיר, סוגי מוצרים ועוד. דרך נוספת למקד ולחזק את הדיוור היא להוסיף המלצות של לקוחות מרוצים שרכשו את המוצרים שהוצעו ללקוח בדיוור.

גם את הדיוורים השוטפים שנשלחים באופן אוטומטי ללקוחות כדאי לעטר באווירת חג ייחודית. לדוגמא- אם לקוח כלשהו לא סיים את תהליך הרכישה באתר והשאיר “עגלה נטושה”, במקום לשלוח לו דיוור סטנדרטי שמזכיר לו שכדאי לסיים את הרכישה, שווה לנצל את המומנטום ולשלוח מייל ברוח החג, עם עיצוב תואם, שיזכיר לו שזה בדיוק הזמן לפנק את עצמו ולהשלים את הרכישה.

New Year

לחלוק את אווירת החג

החגים הם תקופה של שיתוף, ומה אומר אווירת חג יותר מלחלוק את קמפיין הדיוור האלקטרוני המהמם שקיבלנו, עם כל החברים שלנו? מחקר חדש מוכיח שכאשר לקוחות חולקים את קמפיין הדיוור האלקטרוני שהם קיבלו עם חבריהם במדיה החברתית, אחוזי הצפייה בקמפיין עולים בלא פחות מ- 158%! לכן, מומלץ מאוד לתת ללקוחות שלנו את האפשרות לשתף את הדיוור שקיבלו במדיה החברתית, להוסיף בתחתית כפתורים שיאפשרו להם לחלוק אותו בקלות ולעודד אותם לעשות זאת. כך נגדיל את החשיפה של הקמפיין וכן את קהל הנרשמים לדיוור. באופן כללי, המדיה החברתית מאפשרת לנו לקדם את העסק שלנו בדרכים יוצאות דופן ובעיקר לשתף פעולה עם האימייל מרקטינג ולהציע ללקוח חוויית משתמש שלמה ומדוייקת יותר. במיוחד במהלך החגים כדאי ללוות את קמפיין הדיוור האלקטרוני שלכם עם קמפיין משלים במדיה החברתית ואפילו עם קמפיין SMS תואם.

עכשיו כשאנחנו מוכנים להרים קמפיין דיוור אלקטרוני מהמם ברוח החג, שווה לעצור לרגע ולזכור לבצע גם בקמפיין הזה גם את הדברים שיהפכו אותו מקמפיין מהמם לקמפיין מדהים שמביא תוצאות- חשוב לבצע A/B טסטינג לאורך כל הדרך, לפלח נכון את הנתונים על הלקוחות שלנו ולשלוח להם אך ורק את התוכן שמתאים להם, מתוך התוכן שהכנו לכבוד החג וכמובן שמומלץ תמיד להוסיף בלוק דינמיים בהתאם לסוגי הלקוחות שלכם.

אחרי שעשינו את כל אלו, כל שנותר לנו הוא להתרווח בכיסא, לשתות איזו כוסית של יין (או תירוש, אנחנו לא נשפוט) ולהנות מתקופת חגים מלאה בהצלחה שיווקית. חג שמח!