איך להשתמש בסקרים בצורה המדויקת ביותר?

כאנשי שיווק, אחד הדברים הכי חשובים עבורכם הוא לדעת מה הלקוחות שלכם חושבים עליכם, ממה הם יותר מרוצים, ממה הם פחות מרוצים ואילו דברים הם חושבים שדורשים שיפור במוצר או בשירות שאתם נותנים להם.

אין ספק שמערכת הדוחות שלנו, גוגל אנליטיקס וכלים דומים נותנים לכם את הנתונים הרלוונטיים על הצלחת הקמפיינים השיווקיים שלכם, אבל על מנת להבין לעומק בדיוק מה אתם יכולים לשפר אצלכם או לשנות, יש לכם אפשרות נוספת, שהיא לשאול ישירות את הלקוחות שלכם. בשביל זה יש את הסקר, אחד הכלים הסטטיסטיים החשובים ביותר.

סקרים

המטרה של סקרים היא למדוד תכונות מסוימות במדגם, ולהסיק מכך על אוכלוסייה רחבה יותר – החל מתושבי קבוצה מסוימת ועד לכלל האוכלוסייה של מדינה.

באמצעות מספר כלים ודגשים ניתן להבטיח שתוצאות הסקר יהיו המדויקות ביותר שאפשר.

בחירת השיטה לביצוע הסקר

ההחלטה הראשונה שחשוב לקחת היא לגבי אופן ביצוע הסקר, החלטה זו תשפיע בסופו של יום על רמת הדיוק שלו. מערכת סקרים אינטרנטית נחשבת לאחת השיטות הנפוצות, הפשוטות והמהירות ביותר לביצוע סקרים. מחקרים שונים הצביעו על רמת הדיוק הגבוהה של הסקר המקוון, בין השאר מכיוון שהוא מאפשר לקבל פידבק מהיר מהלקוחות. כך, אם רוצים לברר את העמדות שלהם לגבי מאורע או מוצר מסוימים, אפשר להעביר להם את הסקר מהר ככל האפשר לאחר ההשקה או האירוע, כדי שהתשובות יהיו “טריות” יותר ותואמות יותר את ההרגשה הספונטנית שלהם. אתם יכולים גם לשלוט על מי בדיוק עונה על הסקר באמצעות האימייל וכך לבחור למשל לשלוח את הסקר רק לקבוצה אחת מבין קבוצות הנמענים שלכם, שיש לה נגיד מאפיין מיוחד, בין אם זה מין, מיקום גיאוגרפי, גיל ועוד, וכך לפלח את ההעדפות של קהל הלקוחות שלכם.

שימוש במוקד טלפוני ארגוני לעריכת סקר הוא גם כן אמצעי נפוץ שנותן תוצאות מדויקות. מערכת זו מאפשרת אף היא איסוף נתונים מהיר באופן יחסי. כמו כן, האינטראקציה שנוצרת בין שני הצדדים במהלך שיחה עשויה להבהיר לא מעט דברים ביחס לתשובות הנשאל- הסקר הטלפוני מאפשר להבין לעיתים את כוונותיהם האמיתיות של הנשאלים, ובכך למנוע הטיות דוגמת רצייה חברתית. חשוב לבחור לסקר הטלפוני סוקרים מנוסים, שיוכלו להפעיל שיקול דעת “בריא”.

הגדלת הדיוק בעת ביצוע הסקר וניתוח הנתונים

מטרת העל של הסוקרים או של מכוני המחקר היא להקטין את מרווח הטעות של הסקר עד למינימום האפשרי. המונח הסטטיסטי הרלוונטי הוא “מהימנות”, כלומר: המידה בה מודדים משתנה מסוים בדיוק מרבי, ללא טעויות. במקרה של מהימנות גבוהה, אין הבדל בין ערכי המדידה לערכים האמיתיים. ניתן למדוד את המהימנות באמצעות מספר כלים סטטיסטיים, תוך שימוש בשיטות שאמורות לאתר טעויות שמקורן בזמן, בתוכן או במעריך.

נקודת ההנחה של סוקרים כיום היא כי יש מרווח מסוים לטעויות בביצוע הסקר, כפי שניתן לראות פעמים רבות בסקרים המפורסמים בעיתונות: למעשה, זהו חישוב של האחוזים בהם התוצאות עשויות לנוע לכאן או לכאן, גם לאחר שננקטו שיטות שונות להגדלת התקפות של התוצאות. מרווח הטעות הצפוי (“רווח בר סמך”, בעגה הסטטיסטית) ניתן לחישוב בצורה פשוטה יחסית, תוך התייחסות לשלושה פרמטרים עיקריים: גודל האוכלוסייה, גודל המדגם וממוצע האוכלוסייה.

כל אחד יכול להיות סוקר

בעזרת המערכת של אקטיב טרייל כל אחד יכול לצור סקר ולשלוח אותו ללקוחות שלו לקבלת משוב.

התשובות מהסקר יכולות להצביע עבורכם על נקודות בעסק שיש שם מקום לשיפור או להעלות נקודות שלא חשבתם עליהם. פידבק מהלקוחות שלכם הוא כנראה הדבר הכי יעיל שתוכלו להפיק בזמן קצר לשיפור העסק שלכם וכך גם תוכלו לגרום ללקוחות שלכם להיות מרוצים- על ידי ביצוע שינויים בעקבות הפידבק.

את השינויים שתעשו תוכלו לשלוח בניוזלטר שמספר על השיפור. כך גם תעדכנו את הלקוחות על השינויים האחרונים שנעשו ותצרו תחושת התחדשות וגם הלקוחות שלכם ירגישו שאתם קשובים להם ופתוחים לקבלת פידבקים.

רוצים ללמוד עוד על קבלת מידע על הלקוחות שלכם באמצעות סקר? כך תשתמשו במערכת הסקרים שלנו נכון

קראו עוד בבלוג שלנו