אימות הוי הכחול מגיע לג’ימייל: איך זה ישפיע על המשווקים באימייל מרקטינג?

המאבק בהודעות הספאם ותופעת הפישינג עדיין מדורג גבוה מאוד ברשימות של ענקיות האינטרנט המובילות בעולם. בעוד טוויטר ופייסבוק עסוקות במציאת התמהיל הכלכלי הנכון, היתה זאת גוגל שהכריזה בשבועות האחרונים על החלת “אימות הוי הכחול” (Gmail Blue Verification) במיליארדי החשבונות הפרטיים של ג’ימייל. טרם ברור מתי בדיוק יחל שלב ההשמה, אבל נראה שהמותגים הגדולים בעולם כבר מתחילים לצחצח חרבות במטרה לחזק את המוניטין ולדלג מעל חומות ההגנה של ענקית החיפוש. לפי הודעת גוגל, בשלב הראשון סימן הוי הכחול יופיע בצורה אוטומטית ליד מותגים שיישמו את פרוטוקול BIMI (קיצור של: Brand Indicators for Message Identification) שהושק ב-2019 במטרה למנוע ממתחזים והאקרים לבצע הונאות פיננסיות. זהו אימות ויזואלי המציג את הלוגו של המותג שהנמען שמקבל את הדוא”ל יכול לראות. “אימות הדוא”ל יסייע למשתמשי ג’ימייל ולמערכות האבטחה לזהות ולעצור ספאם. כמו כן, הוא יסייע למותגים למנף את המוניטין ואת האמון שלהם”. 

גוגל מסתבר, לא לבד. מלבד טוויטר ופייסבוק שמנסות אף הן ליישם אימות חזק ומשכנע, גם טיקטוק, לינקדין, פינטרסט ועוד נערכות להקשות על חייהם של מפיצי הספאם. אז מהי בעצם המשמעות של אימות הוי הכחול? ולמה כל מפרסם באימייל מרקטינג חייב לקחת אותו בחשבון? הגיע הזמן לסמן וי על התשובות.

מהו בעצם האימות הכחול של ג’ימייל?

כמו בחזונו של אילון מאסק, בעלי טוויטר, סימן הוי כחול הוא למעשה אימות חזותי המעיד על אמינות של המותג השולח ועמידתו בתקני האבטחה המחמירים של גוגל, BIMI וגם VMC (קיצור של: Verified Mark Certificate). עמידה בתקנים הללו מוכיחה למעשה שהמותג לא עוסק בהפצת ספאם, עסקיו לגיטימיים ונכסיו הדיגיטליים נמצאים בבעלותו הבלעדית”.

מי זכאי לקבל את אימות הוי הכחול?

בעיקרון, מדובר ב”עוגת שכבות” כשהדובדבן על הקצפת הוא לוגו BIMI והצגת סימן הוי הכחול ב-Gmail. הבסיס הראשוני הוא הטמעה נכונה של DMARC (קיצור של: Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance) באמצעות כלי ניטור וניתוח ייעודיים על כל תשתיות הדיוור של הארגון. המטרה היא להביא למצב של אימות (authenticated) ואיפוס (aligned).


לפי גוגל, אימות הדוא”ל יסייע למשתמשי ג’ימייל ולמערכות האבטחה לזהות ולעצור ספאם (צילום: FREEPIC)

ומה השלב הבא?

שלב ההטמעה האחרון של DMARC נועד להשיג מצב אכיפה מלאה כדי שניתן יהיה להטמיע את הלוגו המיוחל של BIMI ולקבל עליו אישור VMC כל מי שיטמיע לוגו BIMI שעבר אימות VMC ויוסיף את תקן DMARC במצב אכיפה מלאה, יהיה זכאי לקבל את אימות הוי הכחול. רכישת התקנים הללו והטמעתם נושאת תג מחיר לא קטן, אבל בהשקעה ארוכת טווח במותג – מדובר בצעד נבון בהחלט.

כמה זה צפוי לעלות?

כרגע, העלות סביב קבלת אימות VMC מסתכמת בכ-1,500 דולר בשנה. הציפייה היא שהסכום ירד בעתיד ויותאם גם לעצמאיים ועסקים קטנים. 

האם האימות עצמו ניתן בתשלום?

לא. בניגוד לשאר הרשתות הדיגיטליות, סימן הוי הכחול של ג’ימייל לא עולה כסף. כל משתמשי ג’ימייל, פרטיים ועסקיים יוכלו לראות את הוי הכחול, כל עוד המותג המדוור יעמוד בתנאים לעיל.

איך זה ישפיע על המשווקים באימייל מרקטינג?

למעשה, מדובר בחדשות טובות עבר המשווקים, שמעתה יוכלו לבדל עצמם משאר המותגים והמשווקים. היתרון הוא לא רק שיווקי: גם הלקוחות של בעלי הוי הכחול ידעו ברמת סבירות גבוה יותר שהמיילים שהם מקבלים לא מזויפים.

האם ניתן להטמיע את התקנים הללו באופן עצמאי?

בעיקרון, כן. מדובר בתהליך מורכב שעשוי להימשך מספר חודשים. יחד עם זאת, ניתן גם לשכור יועץ מומחה שילווה את התהליך ויבטיח הטמעה נכונה של התקנים הללו.

רוצה להאזין לוובינר המלא? בבקשה!

מבצע ללקוחות אקטיב טרייל: פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות ו-10% הנחה בהזמנת בנק שעות ייעוץ לליווי בנושא עבירוּת אימיילים.

ההטבה תקפה סוף יולי 2023. יומן מיוחד לתיאום פגישת הייעוץ הראשונית (הקישור בתוקף עד סוף מועד ההטבה) כאן