איך מגדילים את שיעורי פתיחת המייל בג’ימייל?

תקופת החגים בפתח ואם טרם התעוררתם מנמנום הקיץ – הגיע הזמן לשנס מותניים. קשה למצוא מפרסם שלא מכין את עצמו ממש עכשיו לחגיגת הקניות של החגים. האמת, קשה לטעות. פרסומות החגים מגיעות מכל כיוון אפשרי ויוצרות הצפה אמיתית על הלקוחות. זאת בדיוק הסיבה שכדאי לכם לעשות הכל כדי שהקמפיין האימייל מרקטינג הקרוב שלכם יגיע ליעדו בתיבת המייל של הלקוחות – ולא לתיקיית קידומי המכירות בג’ימייל.

למי שלא דובר ג’ימיילית, מדובר במשימה לא פשוטה בכלל. מאז 2013 גוגל הגבירה את הפיקוח על מיילים שיווקיים במטרה לעודד תוכן פרסונלי עם רמת מעורבות גבוהה. כתוצאה מכך, מיילים שאינם עוברים את מסנני הספאם של גוגל נוחתים בתיקייה הזניחה שאיש כמעט לא פותח. למעשה, לפי נתוני גוגל עצמה, 85% מהמיילים נוחתים בתיקיית המכירות ואם כבר מישהו מגיע לשם במקרה, הוא קורא רק 20% מהמיילים – המספר הנמוך ביותר מבין כל התיקיות של גימייל.

לא צריך להיות מומחה SEO כדי לדעת שקשה מאוד לנצח את ג’ימייל, אבל הרבה לפני השאלה מה כתוב במייל, חשוב לוודא מי שולח את המייל. שימוש במערכת דיוור אלקטרוני מורשה העומדת בכללי הספאם הבינלאומיים המחמירים ביותר – הוא בגדר בסיס חובה. עשו לעצמכם טובה ואל תתפשרו פה. לנחות בתיקיית המכירות זה צרה קטנה לעומת נחיתה בתוך רשימות הספאם השחורות של ג’ימייל ושאר ספקיות האינטרנט. 

כך תגדילו את שיעורי הפתיחה בג’ימייל

1. רשימות תפוצה

לפני הכל, בדקו את רשימות התפוצה שלכם. מיילים שגויים, לא מאושרים או פיקטיביים מעלים את הסיכוי לכך שג’ימייל יגדיר את הקמפיין שלכם כספאם וישלח אותו לנוח בתיקיית המכירות. בצעו אופטימיזציה לרשימת הלקוחות ושמרו על מוניטין השליחה שלכם לאורך זמן.

2. אל תפציצו

שליחה מרובה של מיילים במקביל עלולה אף היא להוביל את הקמפיין שלכם לתיקיית המכירות. בצעו שליחה מבוקרת של מיילים, תחילה לכמה עשרות נמענים בלבד כדי ל”הרגיע” את מנגנוני האבטחה של ג’ימייל. אם המיילים מגיעים ליעדם, ניתן להעלות את המספר בהדרגה.

3. הימנעו משתילת קישורים רבים מדי

מיילים עמוסי לינקים עלולים להיתפס כחשודים כי אחרי הכל, מי רוצה לבלבל את המכותבים שלו ולהוציא אותם לטיול מעייף ברחבי הרשת? התמקדו בלינק אחד או שניים ואל תתנו לג’ימייל את התחושה שמדובר במיילים שיווקיים מדי.

4. מה הציון שלכם?

לפני שאתם שולחים מייל שיווקי בדקו מה ציון הספאם שלכם באתר mail tester ובדקו עד כמה גוגל מדרגת את מוניטין השליחה שלכם. הנתון הזה יקבע עד כמה אתם רחוקים מתיבת הספאם ותיקיית המכירות.

לנחות בתיקיית המכירות זה צרה קטנה לעומת נחיתה בתוך רשימות הספאם השחורות של ג’ימייל (צילום: UNFLUSH)

5. הקפידו על יחס טקסט-קבצים

מיילים הכוללים קבצי HTML כמעט תמיד יגיעו לתיקיית המכירות. הסיבה לכך היא שהאלגוריתם של ג’ימייל מזהה מיד שמדובר במכונה שמשגרת מיילים בקצב גבוה – ולא של אדם. לפיכך, הוסיפו טקסטים מקוריים והקפידו על יחס חיובי בין המילים לתמונות ולסרטונים המצורפים בניוזלטר.

6. פרסונליזציה

כן, המונח הזה עדיין יקבע אם הקמפיין שלכם יגיע ליעדו או ינחת בתיקיות העלומות. ניוזלטר הפונה אישית לכל נמען משדר מסר אחיד וברור: המייל הזה מיועד אליו. תשכחו משליחות בתפוצה גנרית והקפידו על פילוח מדויק ונבון.

7. הימנעו ממילות ספאם

“הצעה מטורפת”, “לא צריך כרטיס אשראי”, “מחירים מצוינים” ועוד שלל מילות מכירה אגרסיביות יובילו את הניוזלטר שלכם ישירות ללשונית קידומי המכירות.

8. קבעו שפה גרפית

שימוש בהמון רכיבים גרפיים במייל אחד, כמו גם שימוש לא אחיד בפונטים, כותרות והדגשות – לא מומלצים וישלחו את הניוזלטר ישירות לתיקיית המכירות. הקפידו על שפה גרפית אחידה, אסתטית ומסודרת. גם הגולשים יברכו אתכם.

9. דברו ישר ולעניין

היו תמציתיים ובעיקר ערכיים. הזמן של הגולשים שלכם יקר ורמת הקשב שלהם מסתכמת בכמה שניות בודדות. ספקו להם ערך אמיתי, קצר ככל האפשר, והבטיחו לעצמכם מעורבות גבוהה לאורך זמן.

10. פשוט תבקשו

הפקתם ניוזלטר נהדר? יש לכם במה להתגאות מול הגולשים שלכם? מצוין! פשוט תבקשו מהגולשים להעביר את המיילים שלכם היישר מתיקיית המכירות לתיקיית הדוא”ל. נסחו שורה ייעודית וצרו דיאלוג דו כיווני שגם יעזור לכם לדעת עד כמה הניוזלטר שלכם מעניין ונוגע בהם. זאת פעולה חד פעמית פשוטה שתעניק משמעות עמוקה יותר למערכת היחסים שלכם.