כלי ה-AI המובילים ביותר לשיווק ב- 2024

גבירותיי ורבותיי, אתם חוזים בהיסטוריה ברגעים אלה. כן, כן, היסטוריה, לא פחות ולא יותר.עולם השיווק משנה את פניו ממש לנגד עינינו, כמו מהפכת הדיגיטל שהתרחשה בשנות ה-2000, כעת, מהר מהצפוי מתרחשת מהפכה נוספת, היא נקראת מהפכת ה-AI.
כלים שעורכים אוטומטית את התוכן שלכם בהתאם לחוקיות SEO, עוזר אישי לסיעור מוחות על פרויקטים שיווקיים או כלי שסוקר את כל מסעות הלקוח באתר שלכם ומעלה ממצאים- המון כלים יעילים שיהפכו את מערך השיווק שלכם לאפקטיבי וחכם.

ברוכים הבאים לעולם של בינה מלאכותית

אחת ולתמיד, מה זה AI, איך הוא בא לידי ביטוי בעולם השיווק,
איך הוא יכול לתרום לכם כדי לשפר את מערכי השיווק שלכם וכל הסיבות להשתמש בכלי AI ולא להישאר מאחור. הכנו לכם מדריך קצר, הוא אמנם לא נכתב בעזרת בינה מלאכותית אבל הוא יתן לכם את כל הכלים שאתם צריכים לשימוש ב-AI במערך השיווק שלכם.

בינה מלאכותית היא ה-X פקטור של מערכי השיווק
בינה מלאכותית היא ה-X פקטור של מערכי השיווק

כוכב עולה: מהו AI ומה השימוש בו בעולמות השיווק?

כדי להבין מה היכולות של הכלים השיווקיים החדשים שקמו להם בשנים האחרונות ומסתמכים על בינה מלאכותית, נצטרך קודם כל להבין מה הם אומרים. בינה מלאכותית (AI) הוא מונח המתייחס ליכולת של מערכות או מכונות לחקות את האינטליגנציה האנושית לביצוע משימות.

איך כל זה קשור לשיווק? פשוט מאוד, ב-2024 שיווק מסתמך על נתונים ועל עולמות הדאטה. מידע על מתחרים, מה הלקוחות אומרים על המוצר שלכם, מגמות בשוק ועוד.
ריבוי ערוצי המידע מקשה על היכולת של מנהלי השיווק להתמודד עם רעשי הרקע, פתרונות AI הופכים את התהליכים לפשוטים יותר ומאפשרים לקחת את המידע ולהפוך אותו לישים.

 

השימוש בכלי AI לשיווק ופיתוח הכלים הללו צמח מתוך רצון לבצע מניפולציה על הדאטה הקיימת, לייעל את שיטות העבודה ולהגיע להישגים גבוהים יותר במינימום התערבות אנושית. מערכות בינה מלאכותית תורמות לא רק בניתוח הדאטה אלא בפעולות אפקטיביות ממשיות, כמו פרסונליזציה לצורך העניין. היכולת שלכם בתור משווקים להתאים את הצעת הערך ללקוח בהתאם לרצון הלקוח מתאפשרת בזכות מנגנוני AI.

יש עוד שימושים רבים לבינה מלאכותית בעולמות השיווק,
בדיוק בשביל זה הכנו לכם את המדריך, נעבור על כל השימושים האפשריים ונבחן מספר כלי AI מומלצים שישפרו את יכולות השיווק שלכם. בואו נצא לדרך.

 

שימושים נפוצים בכלי AI בשיווק ב-2024

 

  1. תזמון ולוחות זמנים: שימוש באלגוריתמים של אופטימיזציה במערכות מרקטינג אוטומיישן הם דרך אחת להשתמש בכלי AI כדי לייעל את הקמפיינים כיום. כל לקוח אוהב לשמוע ממדוורים בנקודת זמן אחרת, האלגוריתמים יודעים לקחת את הנתונים ולהוציא את המסרים בדיוק בזמן הנכון. הם עושים זאת על סמך נתוני פתיחה והקלקה קודמים.
  2. פרסום פרוגרמטי: מונח שבדרך כלל מדבר על המעבר מפרסום אנלוגי לדיגיטלי, במקרה הזה מדובר על היכולות שנוצרו בזכות בינה מלאכותית. ניתוח נתונים בזמן אמת יוכלו לחזות התנהגויות של קהלים ולהתאים את אסטרטגיית התמחור בכדי להשיג החזר השקעה גבוה כמה שיותר.
  3. החלטות על הצעד הבא: לבינה מלאכותית יש את היכולת לחזות התנהגויות בהתאם להתנהגויות עבר ושקלול נתונים, כלי ה-AI יכולים להמליץ על הצעד השיווקי הבא בהתבססות על נתונים.
  4.  תובנות דאטה:  לא לכל חברה יש צוות דאטה שיכול לנתח ולהסיק מסקנות מתוך הנתונים, לכן יש כלי AI שיודעים לתת לכך מענה. המודלים הללו יודעים לזהות דפוסים ולהציע ערך בהתאם לדפוסים שזוהו אצל הלקוח.
  5.  פרסונליזציה: דיברנו על כך בתחילת המדריך ונדבר על הנושא עוד רבות, פרסונליזציה היא ליבת היכולת של בינה מלאכותית, היא בסוף זו שגורמת למשתמש להפוך ללקוח.
    כלי ה-AI יודעים להציע למשתמש תוכן בזמן אמת על פי דפוסי התנהגות, לבנות מודלים להמלצות על מוצר, לבצע אופטימיזציה לקמפיינים ולתזמן הודעות בשימוש בצ’אטבוטים. 
פרסונליזציה- להתאים את המסרים בצורה מדויקת לגולש
פרסונליזציה- להתאים את המסרים בצורה מדויקת לגולש

עשרת כלי ה-AI המובילים ביותר בשיווק לשנת 2024

  • Surfer SEO: כלי אופטימיזציה נהדר שמוכוון לדירוג גבוה על ידי מנועי החיפוש. אתם כותבים את התוכן ישירות על כלי האופטימיזציה והוא מתקן ומעיר הערות לגבי ריווח, חזרתיות של מילת המפתח, קריאות, אורך, שימוש בכותרות וכל אמצעי אחר שיכול להשפיע על דירוג המאמר שלכם, במטרה להיות מובילים בביטוי המפתח בתחום שלכם.
  • Notion AI: הכלי הזה פותח מתוך מטרה להגדיל את הפרודוקטיביות שלכם בשיווק. הוא משלים משפטים באופן אוטומטי ומשתתף בסיעור מוחות במשרד. בעקרון הוא עובד בצורה כזו ששואלים אותו שאלות באנגלית פשוטה על כל נושא בסביבת העבודה והוא יודע לתת את התשובה ולקחת חלק אינטגרלי בשיח, המטרה היא שיהיה עוד איש צוות במערך השיווק שעוזר לקבל החלטות ומשמש כעוזר אישי. הוא יכול לכתוב, לשמש לסיעור מוחות ולמלא טבלאות ובכך חוסך זמן עבודה רב לאנשי הצוות.
  • Fullstory: אחד הכלים המרתקים ביותר שפותחו. יש לו את היכולת לפרוט את כל מסעות הלקוח באתר, למפות את ההתנהות ולהביא תובנות, משם גם ליישם ולהציע ערך ללקוחות. הכלי הזה עוקב אחרי כל קליק, ביקור בדף או העברת הסמן ברחבי האתר כדי לצבור נתונים בזכות יכולות של בינה מלאכותית הוא ממוקד ויכול לזהות טעויות, שגיאות או מרכיבים לא נכונים באתר טוב יותר מכל עין אנושית.
פולסטורי: כלי שיודע ללמוד ממסעות לקוח, להסיק מסקנות ולתרגם אותן לפעולות
פולסטורי: כלי שיודע ללמוד ממסעות לקוח, להסיק מסקנות ולתרגם אותן לפעולות

 

  • chatfuel: זה לא משנה אם אתם חושבים שצ’אטבוטים הם מטרד או שהם חיוניים, בשורה התחתונה הם כאן כדי להישאר. הביצועים של הצ’אטבוטים של צ’אטפול מוכיחים שיש להם את היכולת להגיב בצורה שתעודד תגובתיות. אם עד היום הצ’אטבוטים הסתמכו על הדרך שבה בניתם אותם, כאן הם לא משאירים מקום לספק, הם מראש ברמה שיודעת לתת מענה ללקוח וגם לגרום לו לתקשר איתכם.
  • Albert.ai: פרסום הוא ניסוי וטעיה? אז זהו שלא, הכלי המעניין הזה יודע לקחת את המודעות שלכם בפייסבוק, ביוטיוב, בגוגל ועוד, ולהפוך אותן לאישיות יותר. הם קוראים לשיטת העבודה שלהם “יצירתיות מונחית נתונים”. אלברט מסתמכים על מה שעובד כדי לייצר עוד מעורבות בזכות יכולות בינה מלאכותית מתקדמות מתוך מטרה ליצור מסעות פרסום רלוונטיים במינימום תקציב.
  • Headlime: השלמת תוכן במיוחד עבור דפי נחיתה בעזרת יכולות של למידה עמוקה. הכלי הזה עוזר להשלים את הטקסט שאתם מקלידים בצורה שתתאים למסר שאתם מנסים
    להעביר בדף הנחיתה. כמו ג’ספר הוא יכול לכתוב עבורכם פוסט לבלוג, אך הוא ממוקד יותר במשימת מיטוב הזמן הנכון וליצירת דף נחיתה ממיר כמה שיותר.
  • Browse AI: על בינה תחרותית שמעתם? זהו אחד מכלי הנשק החזקים ביותר של משווקים. הוא מאפשר לסקור את המתחרים, לאתר מגמות חדשות, אסטרטגיות תמחור, ביקורות והשקות מוצרים. המוצר הזה יכול לחכות התנהגות אנושית ובכך לשטות במזהי בוטים ולאסוף מידע עסקי מודיעיני חשוב. הכלי הזה נמצא בשימוש של יותר מ-2500 חברות וביניהן אמזון, סיילספורס, אדובי, האבספוט ועוד.
  • Jasper AI: ג’אספר היא מערכת ליצירת תוכן במגוון רחב של סגנונות וגוונים. לפי היוצרים שלה היא “קראה” רק 10% מהתוכן הקיים באינטרנט, את שאר העבודה עושה מערכת AI מתוחכמת.‘אספר יכולה לסייע ביצירת תוכן למסעות לקוח במייל, תיאור מוצרים לאתרי איקומרס, מאמרים בבלוג ודפי נחיתה והיא עושה זאת בצורה מדויקת להפליא.
ג'אספר: כותב תוכן חדש הצטרף למחלקת השיווק שלכם
ג’אספר: כותב תוכן חדש הצטרף למחלקת השיווק שלכם

 

  • Algolia: אלגוליה מאפשרת להטמיע מנועי חיפוש פנימיים באתרי סחר ובידור בעיקר. מנועי החיפוש ממוקדים ויודעים לעשות את ההתאמה למשתמש ובכך מצליחים לעניין יותר יוזרים באתר בתוכן שמתאים להם ולא לאבד אותם.
  • Reply.ios AI Sales Email Assistant: ריפליי מציגה עוזר אישי שעונה אוטומטית למיילים בצורה שמייצרת מעורבות גולשים. אתם רק צריכים להקים קמפיין לידים קרים, הוא כבר יקח את זה משם וידע לזקק את הלידים הפוטנציאליים  ולהניע אותם לפעולה, להגיש לכם אותם מחוממים ומוכנים לרכישה.

איך יודעים במה לבחור? 

יש מאות כלי AI שמפותחים בכל שנה לאורך השנים האחרונות, חלקם הגדול הם כלים תומכי שיווק, בין אם בפן של יצירת תוכן, עריכת תמונות, עזרה אדמיניסטרטיבית ועוד.
אבל מה נכון עבורכם? זה לגמרי תלוי בכם.

חשוב לשים לב!
לא כל כלי בינה מלאכותית שנשמע מגניב ובעל יכולות הוא דווקא הכלי הנכון עבורכם.
אתם צריכים לאפיין ולהבין מה הדבר הדבר שהכי צריך להשתפר במערך שלכם, לסקור את המערכות הקיימות, להבין שהכלי שפותח ממוקצע ומתמחה בדיוק בשביל מה שחסר אצלכם.

בסופו של יום בינה מלאכותית נועדה כדי לשפר תהליכים אצלכם ולמלא את החלל החסר במערך השיווק שלכם.
הכלים מתקדמים מאוד, אבל כמו כל מוצר טכנולוגי צריך לדעת איך להפעיל אותם ולבצע עליהם מניפולציה כדי שיעבדו בצורה המיטבית.

קחו לכם את ארבעת כללי האצבע שיובילו אתכם בבחירת כלי AI

מאפיינים את הצורך שלכם לפרטי פרטים, מבינים מה החוליה החסרה בשרשרת, מנסים להבין כמה תועלת חוליה כזו יכולה להביא. 

חוקרים את כלי הבינה המלאכותית שמופיעים ברשימה שעשינו, מבררים מה מביניהם מתאים בדיוק לצרכים שאפיינתם, מוודאים שהכלים עובדים על ארגונים בסדר הגודל שלכם ומתאימים לאופי שלכם.

מטמיעים: רצוי לקבל ליווי מבעל מקצוע או מומחה בתחום, בין אם מדובר על מומחה מטעם החברה המפתחת או בין אם מדובר במומחה חיצוני.

ניגשים לעבודה: אל תצפו לניסים ונפלאות מהרגע שהמערכת בידכם, יש לכם עוד דרך ולוקח זמן להניע את המערכות, אבל כשדברים יתחילו לרוץ, אתם תרגישו בכך, בהצלחה!