אקטיב טרייל לאיקומרס – 3 סוגי מיילים לאחר רכישה שלא תרצו לפספס

איזה כיף! הקמפיין שלכם היה מוצלח, ההטבות קלעו למטרה, הניוזלטרים היו מנוסחים היטב והצלחתם להגיע לאחוז המרות מעולה. עכשיו זה הזמן למקסם את הרווחים מכל המרה והמרה ולראות כיצד תוכלו להגדיל את הרווח מכל לקוח באופן פרטני.

הסיכוי למכור לנמענים חדשים שעוד לא רכשו עומד על 5%-20%. לעומת זאת, הסיכוי למכור ללקוחות קיימים שכבר ביצעו רכישה עומד על 60%-70% ברוב אתרי האי-קומרס!

הבעייתיות מתחילה כשמגיעים לכמויות של עשרות, מאות ואלפי הזמנות שבועיות שהלקוחות מבצעים. כשמדובר באתר אי-קומרס מוצלח, סביר להניח שלא ניתן לשלוח לכל לקוח מייל אישי עם פנייה פרסונלית שכוללת תוכן מותאם אך ורק לו.

לכן, אם אתם מנהלים חנות אי-קומרס בפלטפורמות המסחר המובילות ביותר (שופיפיי, מג’נטו או פרסטה-שופ), אנחנו ממליצים לחבר את חנות האונליין לפלטפורמת האוטומציות שלנו, ולהתחיל לדוור להם הפתעות מטורגטות היטב.

מייל Up-sell ומייל Cross-sell

שני סוגי המיילים הללו מדוורים ללקוחות שרכשו מוצר, לאחר רכישתו. המטרה היא כמובן להגדיל את הרווח מכל לקוח ולהציע ללקוחות מוצרים נוספים, משלימים ומתאימים לסוג המוצרים שהלקוחות כבר רכשו.

מיילים מהסוג הזה לרוב זוכים לאחוז פתיחה של כ-55% – אלה אחוזים פנומנלים!

שקוף שזה מוצר משלים

בניוזלטרים של Cross-sell ו-Up-sell, אל תחששו לשקף ללקוח שכן, אתם מנסים למכור לו מוצר משלים אבל לדעתכם זה מוצר שהכרחי לשלב יחד עם המוצר שהם כבר רכשו, בדיוק כמו שהייתם ממליצים ללקוח בחנות הפיזית. אל תשכחו שבעידן המודרני לקוחות הפכו למודעים הרבה יותר לגבי תוכן שיווקי והרבה פעמים דווקא הגישה השקופה היא זו שמניעה לפעולה.

טיפ: כדי להגדיל את אחוז ההמרה, הוסיפו קוד קופון ל-10% הנחה על הציוד המשלים.

לדוגמא: אתר התיירות CheapOair שלא מפספס הזדמנות ושולח הצעות לרכישת חבילת מלון או השכרת רכב, יומיים לאחר הזמנת הטיסה – עם קוד קופון להנחה!

cheap or air ecommerce

אפשר גם בעקיפין

בואו נודה בזה, לא לכל מוצר שאתם מוכרים יש מוצר משלים. סביר להניח שלא הכל “מגיע בסט” והרבה מאוד מוצרים הם מוצרי stand alone. במקרים האלה, הדרך הכי טובה היא לייצר אוטומציה המציעה מוצרים נלווים מתוך קטגוריית המוצרים מהם הלקוח כבר רכש.

בחירת החלוקה לקטגוריות נתונה לשיקול שלכם כמנהלי חנות, הנה כמה רעיונות לחלוקת הקטגוריות באתר:
1. קטגוריות ע”פ טווח מחירים
2. קטגוריות ע”פ מגדר או גיל
3. קטגוריות ע”פ מותג
4. קטגוריות ע”פ איזור גיאוגרפי

more to explore ecommerce

סקר קבע: 70% מהאנשים אוהבים סקרים

טוב, לא באמת. אבל בעידן השיתוף של היום, אנשים אוהבים לספר על החוויה שלהם. ויתרה מכך, כ-60% מהלקוחות מחליטים לרכוש מוצר אונליין בהסתמך על ההמלצות עליו.

לדיוור סקר שביעות רצון במייל לאחר רכישה יש מספר יתרונות שיגדילו באופן ישיר או עקיף את הרווחים:

  1. צבירת דאטה ונתונים על הנמענים שלכם – תוכלו ללמוד עליהם יותר ולהציע להם תוכן מדויק יותר בהמשך.
  2. צבירת דאטה ונתונים על המוצרים שלכם – תוכלו ללמוד יותר על המוצרים שאתם מוכרים ועל החוויה של הלקוחות שלכם עם השירות שאתם מציעים. האם המוצר הגיע בזמן? האם תהליך האונבורדינג היה מובן? כל אלה יאפשרו לכם לשפר את חווית הלקוח.
  3. פרסום ציטוטים של לקוחות מרוצים – במידה וקיבלתם טסטמוניאל מלקוח מרוצה, הוסיפו אותו לעמוד המוצר ואפשר ללקוחות הפוטנציאלים להרגיש בטוחים יותר בנוגע לרכישה.
  4.  חיזוק מערכת היחסים עם הלקוחות – על ידי בחינת שביעות הרצון של הלקוחות שלכם, אתם משדרים להם שאכפת לכם, שאתם רוצים ללמוד עליהם יותר ורוצים לשפר את השירות שלכם. כל אלה יהוו פאקטור משמעותי בבחירתם לרכוש מוצרים נוספים מכם בהמשך

לסיכום, מערכת אוטומציות איימיל מרקטינג עם עורך ויזואלי תאפשר לכם ליצור משפכים שיווקיים חכמים, כאלה שבאמת יצליחו להגדיל את אחוז המכירות שלכם. כל מה שנותר לכם לעשות זה לקבוע את הטריגרים הנכונים עבורכם ולראות חיסכון משמעותי של זמן ומקפצה משמעותית בהכנסות. בהצלחה!

קראו עוד:

5 טיפים לניסוח המייל המושלם לנטישת עגלה

מנהלי אתר אי-קומרס? הנה 5 דרכים ליצור קמפיין אימייל מרקטינג בולט