לא רק פרחים: ביום האהבה אפשר לשווק כל דבר

עם ריח של שוקולדים, פרחים והורמונים באוויר, קשה שלא להיכנס לרוח החג ולכן, זה לא באמת משנה מה אתם משווקים, אתם פונים לקהל שבוי – קהל שממתין שיציעו לו משהו מיוחד, מפתה, אחר. יום האהבה זה זמן מעולה ליצירת ניוזלטר מיוחד, הן בעיצוב והן בתוכן. כך תעשו את זה כמו שצריך:

שיווק ביום האהבה

♥ שורת נושא מפתה ♥

שורת הנושא של המייל שלכם היא הדבר הראשון שיראה הנמען. בשליחת קמפיין מיוחד ליום האהבה, נסו לבלוט בין כל האימיילים שיקבלו לקוחותיכם. הוסיפו סמל של לב לשורת הנושא או תפנו אליהם אישית באמצעות כלי פרסונליזציה.

כמו כן, נסו להשתמש במילים “מתוקות” ורכות יותר והכי חשוב, היו ברורים. מחקרים מראים ששורת נושא נהירה גורפת פי 5 יותר הקלקות משורת נושא שנונה אך מעורפלת.

קופירייטינג לא מזיק לאף אחד

קל וכיף להשתעשע עם טקסטים ביום האהבה. מדובר ביום רגשי, אך לא בעל משמעות רוחנית עמוקה מדי וזו הזדמנות מצוינת להכניס קצת הומור לדיוורים שלכם – גם אם המוצר שאתם משווקים רחוק שנות אור מרומנטיקה.

מנהלי השיווק של נעלי ההרים HI-TEC הגו דרך גאונית לשווק מוצר כל כך לא רומנטי. “ביום האהבה הנוכחי”, הם ציינו בכותרת הניוזלטר, “תאהבו את הרגליים שלכם”.

תאהבו את הרגליים שלכם

שת”פ עם חברה לבבית

החברה שלכם לא באמת מזוהה עם סמלי החג? אין זה אומר שלא מגיע לכם להרוויח. צרו שיתוף פעולה עסקי עם חברה אחרת שמשווקת שוקולדים, בשמים, הלבשה תחתונה, פרחים, שוברים למסעדות רומנטיות וכדומה.

יכול להיות שלקראת יום האהבה המוצרים שלכם יזכו להתעלמות קלה, אך בשילוב עם מבצע מעניין על מוצרים שמותאמים לעונה – תזכו לחשיפה כפולה.

חלקו את רשימת התפוצה

ביצירת קמפיין דיוור שיווקי, תמיד טוב לחלק את רשימת התפוצה שלכם, כך לנסות ולהתאים כמה שיותר את התוכן לנמען. ביום האהבה מדובר בפעולה הכרחית.

ראשית, גברים ונשים מגיבים בצורה מאד שונה ליום הזה, שבו חוגגים אהבה. טווח הרגשות נע בין מתיקות לציניות מוחלטת, ואתם צריכים לשחק על הספקטרום הזה ולנסות לקלוע לטעם הגברים והנשים בנפרד.

חברת האופנה דולצ’ה וגבאנה אמנם לא שלחה דיוור מיוחד לכל קבוצה בנפרד, אך דיוורה לכולם את אותו הקמפיין, ובו נתנה את האפשרות לבחור עבור מי המתנה – לגברת או לאדון.

דיוור לגברים ולנשים בנפרד

גם פער הגילים יכול להוות אלמנט שיווקי עבורכם. הפרידו את הקמפיינים לפי טווחי גיל – הרי זוג בשנות ה-50 לחייו לא יחגוג את יום האהבה כפי שיעשה זוג צעיר בשנות ה-20 לחייו, נכון? בנוסף, לא מדובר בחג של זוגות גרידא. גם לרווקים מדובר ביום מיוחד (ולא תמיד חיובי). נסו להפריד את הנמענים הרווקים והנשואים שלכם, כך תוכלו להציע מוצרים שונים לכל קבוצה.

אין לכם את המידע הנחוץ? יש לכם מספיק זמן כדי לשאול אותם. אתם יכולים לבנות סקרים באינטרנט, לדוור אל הנמענים ולבקש מהם למלא פרטים נוספים אצלכם.

הזמן המושלם לדיוור

אין באמת זמן מושלם לדיוור, מדובר בקלישאה – אך יש זמן אופטימלי עבור המוצר אותו אתם משווקים או קהל היעד אליו אתם מכוונים.

נסו לחשוב מחוץ לקופסה ולפני השליחה שאלו את עצמכם מספר שאלות: מתי המתחרים מדוורים? מתי קהל היעד יעדיף לרכוש מתנות ליום האהבה? כמה זמן מראש צריך להודיע על המבצע שאתם מקדמים?

נסו ליצור כמה קמפיינים לזמנים שונים, לדוגמה קמפיין לאלו המתכננים מראש וקמפיין לאלו שנזכרים ברגע האחרון.

מוצרים גם לשונאי החג – אל תנסו את זה בבית

החלוקה הנדושה של החג היא כזאת: נשים מאוהבות, גברים שמעוניינים לספק את הנשים המאוהבות ורווקים/ות שמאסו בעניין. גם להיות אנטי חג זה בסדר – כל עוד אתם עושים זאת בטוב טעם ולא פוגעים בנמענים שלכם. אחרי הכל, אין לכם דרך לדעת מי מהם מתרגש יותר או פחות מהיום הזה.

חברת בקסטר, שמשווקת תמרוקים לגברים עשתה זאת מצוין עם דיוור שפונה אל נמעניהם שונאי החג. בניוזלטר הסבירו ללקוחותיהם, כי הם שונאים את התחושה שפשוט אין למי לקנות מתנה בחג הזה ולכן הם מכריזים על הקמת wish list לעצמך – וקוראים ללקוחות להתרחק מהמוטו “הייה שלי” ולהתקרב ל”הכל שלי”.

לא אוהבים את יום האהבה

נצלו את יום האהבה כדי לייצר קמפיין שיווקי ולשלוח אותו לנמענים שלכם. כל מאורע הוא סיבה טובה לשיווק, בייחוד יום שמאופיין באופוריה כללית.