מדדו את הצלחת הקמפיין לאורך זמן

לדיוור אלקטרוני יש פוטנציאל שיווקי אדיר, אם יודעים כיצד לנהל אותו כהלכה. וכדי לנהל אותו על הצד הטוב ביותר, יש לעקוב לאורך זמן אחר הסטטיסטיקות שמתקבלות מהקמפיינים שלכם: שיעור פתיחות, שיעור לחיצות על קישורים, שיעור אימיילים חוזרים ושיעור הבקשות להסרה.

How to measure CTO

הסטטיסטיקות הללו בסיסיות לכל קמפיין דיוור אלקטרוני, וכדאי לדעת כיצד לעבוד איתן. הנה כמה דרכים טובות להתחיל:

מספר הקמפיינים שנשלחו

שלחו רק קמפיין אחד לכל משתמש, כדי לשמור על הנתונים שלכם טהורים ככל האפשר ולהימנע מהצפת המנויים.

שיעור הפתיחות

זהו מספר האנשים שפתחו את הקמפיין שלכם. המספר הזה בעייתי מעט, אבל הוא יכול לתת לכם מושג לגבי כמות המשתמשים שבאמת צפו בקמפיינים.

שיעור הקמפיינים שחזרו (Bounces)

קמפיין יכול לחזור ממגוון סיבות: תיבת הדואר של המשתמש מלאה, בעיות בשרת או כתובת אימייל לא פעולה. אלא אם כתובת האימייל של המשתמש אינה פעילה עוד, העובדה החשובה עבורכם היא שהקמפיין לא הגיע לנמען.

מספר הבקשות להסרת הרשמה

שיעור המשתמשים שביקשו להפסיק לקבל מכם קמפיינים נוספים.

שיעור הלחיצות על קישורים

נמענים שלא רק פתחו את הקמפיין שלכם, הם גם לחצו על הקישורים והראו עניין במוצרים או בתכנים שלכם.

הכל יחסי בחיים

הנתונים הנ”ל לא עומדים לבדם, רק היחס ביניהם יכול לסייע לכם להבין עד כמה אפקטיבי הקמפיין שלכם.

מספר הקמפיינים שנשלחו/שיעור הקמפיינים שחזרו

היחס בין מספר הקמפיינים ששלחתם למספר הקמפיינים שחזרו מספר לכם עד כמה מדויקת רשימת התפוצה שלכם. אם 20 אחוזים מהקמפיינים ששלחתם חוזרים, אתם נמצאים בבעיה.

מספר הקמפיינים שהגיעו ליעדם/שיעור הפתיחות

היחס בין מספר הקמפיינים ששלחתם, שהגיעו לתיבת הדואר של הנמענים, לבין מספר הקמפיינים שנפתחו מספר לכם עד כמה מעורבים הנמענים שלכם. אם שיעור הפתיחות גבוה יחסית, אתם כנראה מצליחים לעניין את קהל היעד. אם שיעור הפתיחות שלכם נמוך, המסר כלל לא מגיע לרוב הנמענים, ואולי כדאי לכם לחשוב מחדש מה אתם עושים. שינוי של שורת הנושא, למשל, יכול לסייע מאוד.

שיעור הפתיחות/שיעור הלחיצות על קישורים

היחס בין מספר הקמפיינים שנפתחו למספר המשתמשים שלחצו על קישורים מתאר עד כמה חיובית היתה תגובת הקהל לקמפיין. האם רוב הנמענים פותחים את הקמפיינים שלכם ולא לוחצים על אף קישור? אם כן, אולי הקריאה לפעולה שלכם אינה ברורה מספיק, ועליכם לחשוב מחדש על המסר והאופן שבו הוא מוצג. אתם יכולים, למשל, להתחיל לחשוב מחדש על הדרך שבה אתם מוסיפים קישורים.

שיעור הפתיחות/שיעור מבקשי הסרת ההרשמה

לפעמים, לא רק שהמסר השיווקי שלכם לא עובד, הוא אף יוצר אנטגוניזם. יש הרבה מאוד סיבות לבקש להסיר את שמך מרשימת תפוצה מסוימת – תדירות קמפיינים גבוהה, תוכן לא רלוונטי וכדומה. אבל אם שיעור האנשים שמבקשים להסיר את הרשמתם הוא חלק גבוה מתוך שיעור האנשים שפתחו את הקמפיין, פירוש הדבר הוא שהמסר שלכם יוצר תגובות שליליות.

כדאי לבחון בזמנים קבועים את הנתונים שנאספו. אם שיעור הקמפיינים החוזרים גדל, אזי רשימת התפוצה שלכם מאבדת רלוונטיות ונעשית מיושנת; אם גדל מספר הבקשות להסרת ההרשמה, הניוזלטר שלכם אינו מעניין את הקוראים עוד.

מעקב אחר הקריטריונים הבסיסיים הללו יכול לספר לכם הרבה על הקהל שלכם, ועד כמה אתם מצליחים לדבר אליו. אם תקשיבו לגולשים, אולי הם גם יקשיבו לכם.

למאמרים נוספים קראו עוד בבלוג של אקטיב טרייל