רוצים לשלוח דיוור אלקטרוני שהלקוחות יאהבו? מספר נקודות חשובות שכדאי לזכור

בכל יום, נשלחים יותר מ-249,000,000,000 מיילים ממקומות שונים ברחבי העולם לתיבות מייל פרטיות ועסקיות. יותר מ-249 מיליארד מיילים! האם אתם יכולים לחשוב בכלל על כמות מיילים אסטרונומית שכזאת?

האדם הממוצע מקבל כ-72 מיילים מדי יום ומשקיע כ-30% מיום העבודה שלו בבדיקת תיבת הדואר הנכנס – תחרות קשה ואכזרית לכל הדעות. כדי להצליח לחדור אל השוק התחרותי הזה, מוטל עליכם כבעלי עסק ליצור, לעצב ולבנות דיוור אלקטרוני שאנשים יאהבו לקרוא. אבל איך?

הגדירו את קהל היעד שלכם

תחשבו על זה, אנחנו כאנשי תוכן עומדים מול 249 מיליארד מיילים שיווקיים מדי יום! כדי לנצח את הלוחמה האלקטרונית הזו ולהגיע לתוצאות הרצויות לנו בנושא דיוור אלקטרוני, עלינו להגדיר תחילה את קהל היעד שלנו.

חשבו מיהו הקהל שרוכש את המוצרים שלכם? מי קורא את הבלוגים שלכם? התאימו את תוכן הדיוור השיווקי לאופי שלהם ואל תשכחו לדבר בשפתם. כמובן שקהל היעד ייבחר מתוך רשימת התפוצה ויפולג הן על פי מגדר, טווח גילאים והעדפות על בסיס נתונים כמו רכישות עבר או התעניינות בנושאים ספציפיים.

שליחת מייל ללקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים

כפי שציינתי בתחילת המאמר, שליחת מייל אפקטיבית מחויבת בפילוח קהל מחושב. מעבר לתנאים כמו מגדר, גיל ואזור מגורים, חשוב להבדיל בין לקוחות קיימים שכבר רכשו או עושים שימוש בשירותים או המוצרים שלכם לבין לקוחות פוטנציאליים, שטרם הפכו לצרכני השירות או המוצר שלכם בפעם הראשונה.

מיילים פרטניים: דיוור אלקטרוני בוטיקי

אחרי שעברתם את כל שלבי הפילוח, חשוב מאוד לצמצם מפעם לפעם את הגדרות הלקוח אליו נשלח הדיוור. עשו לכם מנהג ועצבו מדי פעם מייל פרטני לקהל לקוחות מצומצם ליצירת פנייה אישית יותר.

קמפיין אוטומטי: חוסכים בזמן ומגבירים יעילות

הקמפיין האוטומטי הוא הליך שעשוי לחסוך לכם זמן רב בעת משלוח הדיוור. קמפיין כזה יאפשר לכם לתזמן ולהגדיר קבוצות לקוחות ומיילים ספציפיים בתאריכי יעד שאתם קבעתם, כך שכל שעליכם לעשות הוא לשלוח את הדיוור פעם אחת בלבד, להגדיר את תאריך ושעת היעד שלו ולחסוך בזמן רב או בצורך לזכור לשלוח את הדיוור בתאריכים הקבועים בחודש.

שמירה על עקביות משלוח המייל הופכת את הדיוור לאפקטיבי ונוח הרבה יותר, תוך מניעת ההתעסקות העודפת איתו.

דיוור אישי ישיר: שלחו את הדיוור מהמייל האישי שלכם

משלוח מיילים מתיבות דואר עם תחיליות כמו INFO או OFFICE מצביעות ומקנות תחושה של ניכור. משלוח דיוור אלקטרוני ממייל במראה אישי, כמו אחד המתחיל עם שם פרטי או שם+שם משפחה, יגרור תשומת לב מרובה יותר ויעניק למייל נופך ומראה אישי הרבה יותר מהדיסטנס אותו מייצרת כתובת מייל כמו אלה לעיל.

בצעו אבחנה אובייקטיבית למייל שלכם

לפני שיגור המייל, שלחו אותו קודם אל עצמכם. סרקו אותו בצורה אובייקטיבית ושאלו את עצמכם: האם אני הייתי רוצה להמשיך לקרוא את המייל הזה? האם אני באופן אישי, הייתי פותח דיוור אלקטרוני עם כותרת ו/או תוכן כזה?

ידע הוא כוח: העניקו אותו במתנה ליקום!

הענקת ידע בחינם, אינפורמציה ואופציות התייעלות, טיפים, עצות, מידע שימושי וטבלאות ניתוח, אהובות במיוחד על רוב המשתמשים.

יש לכם חברה לייעוץ פיננסי? שלחו טבלת חיסכון ותכנון כלכלי לעסק/למשק הבית. העסק שלכם נותן ייעוץ למשכנתא? צרפו מחשבון משכנתא עם קובץ הסבר. מספקים שירותי מיתוג וגרפיקת תלת מימד? שלחו לינק עם תוכנת דמו ליצירת הולוגרמות וגרפיקות פשוטות בנוסף למייל השיווקי.