7 שורות הנושא שהכי עשו לנו את זה הקיץ

אם בארה”ב ובאירופה זה נראה שחודשי החורף הם העמוסים ביותר מבחינת הצעות ערך וניוזלטרים עם דילים, נראה שאצלנו, דווקא יולי-אוגוסט הם החודשים עם ההצעות החמות באמת. חודשי הקיץ מסמנים את סוף שנת לימודים וההכנה לשנת הלימודים הבאה, הם מסמנים חופשות, אטרקציות עם הילדים או בלעדיהם, סיילים של מותגי אופנה וסחר וכמובן, כל מה שקשור לחגים המגיעים אלינו אוטוטו.

אחת הדרכים הכי טובות לעדכן את קהל הנמענים שלכם לגבי כל ההטבות והמבצעים שהמותג שלכם מציע, היא באמצעות דיוור אלקטרוני, ולמרות שתיבות המייל עמוסות כל טוב, לא כל הניוזלטרים מזמינים אותנו לפתוח אותם באותה מידה, גם אם התוכן מצוין.

טכנית, יש המון דברים שניתן לעשות באמצעות מערכת Marketing Automation, בין אם זה חלוקה נכונה לסגמנטציות, פרסונליזציה, A/B טסטינג ועוד. אבל כדי להגדיל את אחוזי הפתיחה, שום דבר לא יעבוד טוב אם שורת הנושא שלכם לא תהיה מדויקת לקהל היעד.

הנה 7 שורות הנושא שעשו לנו את זה הקיץ וגרמו לנו לפתוח את הניוזלטר בלי להסס

רלוונטיות לתקופה – בין אם זה ברור מאליו או לא, שווה לקחת צעד אחורה משגרת היום יום ולחשוב מה באמת יעבוד בהקשר ליום, לשבוע ולחודש בו הניוזלטר שלכם מדוור, ויתרה מכך, אם יש מספר אירועים חשובים המתרחשים במקביל, איזה אירוע הכי מדבר למותג שלכם ולקהל היעד שלכם.

הנה דוגמא נהדרת מאתר באליגם

headline 1

התמקדות בהצעת הערך הטובה ביותר – אנחנו מבינים, הניוזלטר שלכם השבוע הוא הכי מדהים ומעניין שהיה, כל הצעות הערך מיוחדות בעיניכם והדילים שלכם כל כך משתלמים שאתם לא יכולים לחכות כבר שהנמענים יראו אותם. עם זאת, שורת נושא אחת לא יכולה להכיל כל כך הרבה, לפעמים עודף הצעות ערך יגרום לנו לברוח מהניוזלטר, לכן כדאי לבחור בהצעת ערך אחת ולהתמקד בה בשורת הנושא.

מותג התכשיטים האמריקאי Jared, מציע תכשיטים ויהלומים מכל הסוגים אבל בניוזלטר הזה הם בחרו להתמקד רק בהצעת ערך אחת, כמובן מתוך ההנחה שאחרי שהנמענים כבר הקליקו ופתחו, הם ייחשפו למגוון הצעות נוספות.

 

headline 2

חוש הומור, רבותיי, חוש הומור! – אל תפחדו להפתיע את הנמענים עם התבדחות, כל עוד זה נעשה בטעם טוב ומדויק לתוכן בגוף המייל, אין שום סיבה שלא תתבדחו מדי פעם, לא תמיד צריך “לצעוק” את שווי ההטבה כבר בהתחלה. גרמו להם לחייך ולצחוק עם כותרת משעשעת ותראו איך אחוזי הפתיחה ימריאו.

במקרה הזה, אתר האופנה הפופולארי, ASOS, שעשע אותנו עם כותרת שהזכירה לנו סצינה מצחיקה מהסדרה “חברים”, נכון ששורת הנושא עצמה לא בהכרח תצחיק אם לא נדע את הקונוטציה, אבל בשביל אחוז הנמענים הגדול (כנראה מאוד) שיכיר את ההקשר זה בהחלט היה שווה את הסיכון.

via GIPHY

headline 2

משחקי מילים – בדיוק כמו הסעיף הקודם, גם משחקי מילים יכולים לגרום לנו לחייך ולרצות לראות מה עוד מציעים כאן, רק עצם העובדה שמורגש כאן קריאייטיב והגשה נכונה של טקסט, גורמת לאנשים להמשך דווקא לשורת הנושא הזו מבין עשרות הניוזלטרים שנכנסים לתיבת ה-Promotion.

מותג האופנה הבריטי, Lindy bop, מציע אחוזי הנחה גבוהים כמעט בכל ניוזלטר ולרוב מציג אותם כבר בשורת הנושא, עם זאת, דווקא שורת הנושא הזו הזמינה אותנו להקליק ולבחון ואפילו לזמזם את השיר במקביל.

headline 4

תפתחו דיון – אין משהו שיגרום לאנגייג’מנט טוב יותר מאשר לנהל דיון ולדבר עם הנמענים שלכם. עוררו את הסקרנות שלהם בעזרת שאלות שיגרמו להם לענות לעצמם בראש ולרצות לבחון יותר לעומק מה בדיוק מציעים להם בניוזלטר.

כמו אתר Groo, אשר באמת גרם לנו לתהות עם שורת הנושא הזאת “האם אנחנו ספונטניים או לא” ויתרה מכך, איזו הצעת ערך מעניינת יש להם שתהיה רלוונטית דווקא לנו.

headline 5

פשטות זה שם המשחק – לפעמים לא צריך ללכת סחור סחור, ובין עשרות הניוזלטרים שיקשטו את תיבת המייל של הנמענים שלכם, החריג יהיה דווקא הניוזלטר הקבוע שהם רגילים לקבל מכם עם ההטבות הקבועות, לא חשוב מהי התקופה בשנה. כל שנותר לכם לעשות זה לדאוג שההטבות אכן מדברות לקהל הנמענים שלכם במקרה הזה, בלוק תוכן דינמי יכול לעבוד מעולה!

לדוגמא, ויזה Cal השומרים על סדר ושגרה עם הניוזלטר הקבוע בכל ימות השנה.

headline 6

פרסונליזציה, אבל אמיתית – כל אדם הוא עולם ומלואו וכולנו אוהבים להרגיש מיוחדים, אז נכון, אי אפשר לדוור ניוזלטר לכל אחד ואחת באופן אישי, אבל אפשר כמובן לגרום לנמענים שלנו להרגיש שהתוכן ייעודי דווקא להם, אולי לפי תחומי עניין, אולי לפי שם פרטי ואולי לפי מיקום.

אתר התיירות, Cheap O air, הוא אתר בינלאומי אבל הפרסונליזציה הקטנה הזו של הוספת יעד הטיסות היוצאות כבר בשורת הנושא גרמה לנו להרגיש שיש כאן הטבה שבאמת יכולה לדבר אלינו כצרכנים.

headline 8

ואם כבר בפרסונליזציה עסקינן, חשוב מאוד לא לייצר מצג שווא של פרסונליזציה כאשר ברור לחלוטין שלא מדובר בניוזלטר עם הצעות ערך ייעודיות אלא שכפול ניוזלטר זהה לכלל הנמענים.

via GIPHY

לסיכום, יש הרבה מאוד סוגים של שורות נושא שיכולים לדבר אלינו, כלקוחות וכנמענים, כולנו פועלים משיקולים אישיים הרלוונטיים אלינו. זכרו, שגם אם אתם מדוורים 3 ניוזלטרים בשבוע וגם אם רק אחד בחודש, צריך לממש את הפוטנציאל של כולם ושורת נושא חדה יכולה לעשות פלאים לאחוזי הפתיחה שלכם. לא בטוחים? תמיד יש A/B טסטינג!

רוצים ללמוד עוד על אופטימיזציה למערך האימייל מרקטינג שלכם? בקרו במרכז ההדרכה או צרו קשר עם צוות התמיכה שלנו בטלפון או במייל.