שינוי כתובת השולח מבלי לפגוע ברשימת התפוצה

זה לא תמיד נעים, אבל לפעמים מגיע הרגע שבו עליכם לשנות את הכתובת שממנה אתם שולחים את הקמפיינים שלכם. אתם עלולים להידרש לשינוי כזה בגלל שינוי כתובת IP, החלפת שרת, מטעמים אסתטיים ומסיבות אחרות.

אך שינוי כתובת המשלוח עלול להיות מסוכן, מכמה סיבות:

• עבירוּת – בחלק מהמקרים, אם הנמענים לא הכניסו אתכם לפנקס הכתובות שלהם, פילטרים מסוימים עלולים לבלבל בין הקמפיינים שלכם לבין ספאם. מאחר שכתובת האימייל החדשה אינה מוכרת להם ולא אושרה על ידי הנמען, קשה להאשים אותם.

• זיהוי – אותה בעיה עלולה להיווצר אצל הנמענים עצמם. מאחר שהם אינם מכירים את כתובת האימייל החדשה, ייתכן שכמה מהם לא יזהו אתכם. משם קצרה הדרך ללחיצה על כפתור הסרת ההרשמה, או, גרוע מכך – כפתור הספאם.

• תמונות – חלק מספקיות האימייל מאפשרות צפייה בתמונות רק עבור כתובות אימייל שנמצאות בפנקס הכתובות של הנמען; אחרות מאפשרות צפייה אוטומטית בתמונות רק אם הנמען אישר זאת בעבר לכתובת אימייל מסוימת. כך, מרגע ששיניתם כתובת אימייל, ייתכן כי חלק מהנמענים שלכם לא יראה שוב את התמונות ששלחתם, אלא אם הם יעשו קודם מספר צעדים בסיסיים.

איך עושים זאת נכון?

הבלוג The Email Wars העלה בעבר דוגמה נהדרת לאימייל שמודיע על שינוי כתובת השולח. האימייל, שנשלח מחברת Marriott, עושה את העבודה מצוין.

מה עשו ב-Marriott נכון?

1. האימייל שמודיע על החלפת הכתובת נשלח מהכתובת הישנה. כך לנמענים יש די זמן לעדכן את פנקס הכתובות שלהם, ואין חשש שההודעה לא תגיע ליעדה בגלל פילטרים של ספאם.

2. שורת הנושא של האימייל היא “כתובת אימייל חדשה”. שורת הנושא הזו מתארת במדויק את תוכן ההודעה וגם אם הנמענים לא יפתחו את האימייל, עדיין יש סיכוי שהם ידעו שמשהו השתנה.

3. האימייל כולו מוקדש רק להודעה על החלפת כתובת האימייל. כך לא נוצר עומס תוכן שעלול לגרום לחלק מהנמענים לפספס את ההודעה, ויש מספיק מקום לתאר לנמענים מה הם מתבקשים לעשות (ראו צעד 4).

4. בתחתית ההודעה (ה-Footer) הנמענים התבקשו לעשות שני צעדים פשוטים לפני שהם סוגרים את האימייל – להעתיק את כתובת האימייל החדשה ולהוסיף אותה לרשימת הכתובות שלהם. שני הצעדים הללו מוסברים בבירור ומוצגים בפשטות. ה-Footer תופס חלק נכבד משטח המסך וצבוע בצבע רקע שונה, כך שקשה להתעלם ממנו.

שינוי כתובת השולח יכול לגרום ללא מעט בעיות, אבל אם אתם חייבים לעשות זאת, לפחות עשו זאת נכון. במקרה של שינוי כתובת, שם המשחק הוא צמצום נזקים. המטרה העיקרית שלכם היא ליידע את הנמענים ולגרום להם לאשר את כתובת האימייל החדשה. למרבה המזל, זו משימה פשוטה למדי.