הצ’ק ליסט שלכם לקמפיין סמס מוצלח באקטיב טרייל
שילוב קמפיין SMS באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם הוא הכרחי כמעט לכל מותג או עסק אבל לא כולם נולדים עם הידע ליצירת קמפיין אימייל מרקטינג או SMS מוצלח, בשביל זה אנחנו כאן.
אז לפני שאתם מדוורים את הקמפיין הבא שלכם, סמנו את כל השלבים הבאים:
האם הקמפיין שלי פרסונלי?
חוק בסיס בשיווק דיגיטלי הוא פניה אישית, לא כפויה אבל כזאת שמתאימה והולמת את הקמפיין.
כשפועלים דרך מערכת SMS זה מאוד פשוט, בחרו בלשונית “פניה אישית” בקמפיין הSMS שלכם ותוכלו לבחור את סוג הפניה האישית.
הנה כמה דוגמאות:
-“ילידי [חודש X], אתם מוכנים להפתעת יום ההולדת הכי שווה מבית [מותג]?”
-תושבי [עיר], יש לנו הטבה בלעדית רק בשבילכם!”
-[שם פרטי], מתי בפעם האחרונה יצאת מהמסגרת ועשית משהו מיוחד בחגים?”
האם הלקוח מזהה אותי?
בעידן שבו קיימות אפליקציות לזיהוי מספרי טלפון, אנשים נוטים להתעלם מהודעות או שיחות ממספרים לא מזוהים ואוהבים לדעת מי פונה אליהם והאם הם אישרו את הפניה.
לכן רצוי להוסיף תמיד את שם העסק או אפילו שם פרטי (בעל העסק או איש השיווק של המותג) בהודעות הסמס.
סמס שיווקי מ”יאיר מאקטיב טרייל” תמיד ירגיש נעים יותר מאשר ממספר זר ולא מוכר.
האם שלחתי את הסמס בזמן נוח?
לא צריך להיות העיפרון הכי מחודד בקלמר כדי להבין שסמסים שיווקיים לא מתקבלים בטוב בשישי בערב או שבת בבוקר. אבל אחרי שאנחנו מבינים שנמענים הם בני אדם פרטיים שלא בהכרח אוהבים הפרעות בזמן שהם נחים, אפשר לצמצם את חלון הדיוור לימי א’-ה’ (בהנחה וקהל היעד שלכם ישראלי), ובזמן שעות העבודה.
בנוסף, אפשר לתזמן קמפיינים ב-SMS כחלק מהאוטומציות שלכם וכך גם התזמון יהיה פרסונלי יותר.
האם הוספתי הנעה לפעולה?
אז אתם קופירייטרים מוכשרים וכתבתם SMS שיווקי משעשע ומדויק לקהל היעד שלכם, אבל מה תרצו שהנמענים שלכם יעשו עם ה-SMS? גם אם מדובר בהודעה שמטרתה ליידע את הקהל על משהו טכני כמו שינוי מיקום של אירוע או פתיחת סניף חדש, חשוב להוסיף מילה או שניים כדי להבהיר להם שלא סתם מדובר במידע אלא שיש מה לעשות עם המידע הזה.
הנה כמה דוגמאות להנעה לפעולה בהודעות SMS שיווקיות:
-לינק “למידע נוסף”
-לינק לפרטים על כל הסניפים של הרשת
-קוד קופון ולינק לרכישה
-לינק לעמוד נחיתה
-לינק לעמוד עם המוצרים במבצע או המוצרים החדשים באתר
-הזמנה להגעה לסניף
-הזמנה לביצוע רכישה בטלפון
האם הוספתי לינק להסרה?
כמובן שבאקלים הנוכחי, אתם מוכרחים להוסיף לינק ‘להסרה’ או אפילו הסבר פשוט לגבי האופן בו ניתן להסיר את עצמך כנמען מרשימת הנמענים.
האם הלינק שלכם מקוצר ומספר הטלפון קליקבילי?
השתמשו באפליקציות או אתרים לקיצור קישורים כדי לוודא שהקישורים שלכם יהיו קצרים ולא ישתלטו על ה-SMS אשר במילא מוגבל בתווים ואורך. המלצה נוספת היא הוספה של שם הקמפיין לקישור עצמו לפני שאתם מקצרים אותו כדי שתוכלו לעקוב אחר מקור ההקלקות של הקמפיין בדו”חות שלכם.
בהקמת הקמפיין שלכם, כל שעליכם לעשות זה לסמן V תחת המשפט “הוסף מעקב אחר הקישורים”.
האם השתמשתי בסגמנטציה?
סביר להניח שקהל הנמענים שלכם מחולק לקבוצות לכן ניתן ורצוי לייצר תחושה קצת יותר אישית. נכון, זה קצת יותר עבודה עבורנו כאנשי שיווק אבל אחוזי הפתיחה וההקלקות בוודאות יקפצו גבוה יותר אם לדוגמא, תדוורו לקבוצת בעלי החתולים מבצעים על אוכל וחול לחתולים ולקבוצת בעלי הכלבים הטבות על עצמות ונשנושים לכלבים.
האם שלחתי לעצמי טסט?
ודאו שנראות ה-SMS שלכם מדויקת לצרכים שלכם. הקליקו על “שליחת נסיון” ושלחו לעצמכם או לחבריכם למחלקה את ה-SMS.
לסיכום, שילוב הודעות SMS בקמפיין שלכם הכרחי להצלחה המירבית שלו, בדיוק כמו שלא תפספסו את המדיה החברתית והאימייל מרקטינג. זכרו שהדור שלנו צמוד לסמארטפון יותר מכל מכשיר סלולרי אחר וש-90% מהודעות ה-SMS נפתחות בדקות הראשונות לשליחתן. אז לפני שאתם ניגשים לאפיון קמפיין ה-SMS הבא שלכם, עברו על הצ’ק ליסט, סמנו V על כל הסעיפים ויאללה, אפשר לדוור.
רוצים ללמוד עוד על קמפיינים בסמס?