שינויים במדיניות של יאהו! (Yahoo!) עלולים לפגוע ברמת העבירות של הדיוורים שלכם

על תקן ה-DMARC החדש וההשלכות שלו על עבירות הדיוור שלך

לאחרונה נכנס לתוקף ביאהו! תקן חדש בשם DMARC. תקן זה נוגע למדיניות אימות כתובת אימייל השולח (From Email). עדכון זה של יאהו! משפיע על רמת העבירות של דיוורים הנשלחים מכתובות שהסיומת שלהם היא של Yahoo.com.

yahoo mail

מה זה אומר? במידה שאתם שולחים דיוור בו בשדה “מאת כתובת” אתם משתמשים בכתובת אימייל שמסתיימת ב yahoo.com (למשל, myname@yahoo.com), הסבירות שהוא (הדיוור) יגיע ישירות לקטגורית “דואר זבל” (spam) או שיחזור כ”שגיאה” (bounce) – גבוהה. אם אינכם שולחים מכתובת שמסתיימת ב-yahoo.com, כנראה שאין לכם ממה לדאוג בשלב זה.

למה זה קורה?

במטרה לבלום דיוורי הונאה או תרמית, יאהו שינתה את מדיניות האימות שלה על מנת לדחות דיוורים שלכאורה מגיעים מכתובות של יאהו, אבל למעשה נשלחו במקור מכתובות שלא שייכות לשירות של יאהו כלומר – מתחזים.

בעקבות השינוי, שליחת דיוורים מכל ספקית שירות של דיוור אלקטרוני עלולה לגרום לדיוור להיראות כהונאה בעיני יאהו, גם אם הוא כשר לחלוטין. זה יביא לדחיית הדיוורים על ידי שרתים שונים ויגיעו ל”דואר זבל” או יחזרו כהודעת שגיאה.

מה אתם יכולים לעשות?

בהנחה שאתם משתמשים בכתובות של יאהו (yahoo.com) לשליחת דיוורים, כדאי לכם לבדוק את דוחות הקמפיינים מהימים האחרונים. אתם עלולים לגלות ירידה ביחסי הפתיחות וההקלקות. אם זה המצב, אין לכם מה להיבהל! פתרון פשוט ומיידי הוא לשנות את כתובת האימייל שמופיעה ב”מאת כתובת”. תוכלו לעשות זאת דרך הגדרות המערכת או בכל דיוור בזמן היצירה. כל כתובת חוץ מיאהו! תהיה מצוינת.

כך לדוגמה myname@gmail.com , myname@hotmail.com או myname@walla.co.il יהיו מצוינים ויעבדו כרגיל, לפחות בזמן הקרוב. בתעשייה כבר מדברים על היתכנות שבעתיד יאמצו ספקים נוספים את התקן.

מה אנחנו ממליצים?

באופן כללי, אנו ממליצים ללקוחותינו להשתמש בשם הדומיין של חברתם ולא בכתובות גנריות כמו יאהו, ג’ימייל או הוטמייל. שימוש בדומיין של חברתכם מבטיח שהתקנים המשתנים בתעשייה לא ישפיעו עליכם לרעה.

מעבר לכך, קבלו טיפ קטן – שימוש בדומיין של חברתכם מגביר את האמינות שלכם בעיני הנמען ומשפר משמעותית את אחוזי הפתיחה.

בסופו של יום צריך לזכור שהמהלך הזה, שהוציאו לפועל ביאהו, אמור להיטיב עם רובנו, מדוורים ונמענים כאחד, כיוון שהוא מצמצם את פעילות ההונאה ברשת ועלול לפגוע רק באלה שמדוורים מכתובות אימייל פרטיות שמסתיימות ב yahoo.com.