פנים אל מול פנים – איך לייצר קמפיינים פרסונליים עם אימייל מרקטינג

כולנו אוהבים להרגיש שחושבים עלינו ומכירים אותנו היטב, ובמיוחד כשזה מגיע לקשר מול הנמענים שלנו. תקשורת ישירה ומותאמת היא כלי הכרחי ויעיל במיוחד בקמפיינים של דיוור אלקטרוני.

פרסונליזציה ב-Email Marketing היא כלי הכרחי לכל מי שעוסק בשיווק, היא מאפשרת לכם לתקשר באופן בלתי אמצעי עם הנמענים שלנו ולהראות להם עד כמה הם חשובים. מחקרים מוכיחים שקמפיינים פרסונליים מעלים את הסיכוי להמרה ב-5%-15%, הנתונים האלה אמנם תלויי תעשיה אבל גם אחוזי פתיחה גבוהים ב-10% הם נתונים מרשימים מאוד.

אז איך יוצרים קמפיינים יותר פרסונליים ומצליחים?

הנה כמה טיפים שכדאי לקרוא:

עשו צעד אישי

תיבת המייל של הנמען שלנו, ממש כמו שלנו, תמיד תהיה מלאה במיילים מכל הסוגים. לכן, חשוב לתפוס את תשומת הלב כבר מהרגע הראשון ולהבטיח שקמפיין הדיוור שלנו יבלוט מעל כל שאר המיילים. אחת הדרכים המרכזיות לעשות זאת היא באמצעות פרסונליזציה, כבר מהכותרת של הדיוור.

תתחילו עם השם של הנמען, כי הוא תופס את תשומת הלב במהירות, ושלבו גם פרט או שניים נוספים שיראו לנמען שאתם מכירים אותו היטב (לדוגמא, ספרו לו שאתם יודעים שהחודש יש לו יום הולדת או שמגיעה לו הטבה בגלל עיר מגוריו). את המידע הזה על הנמענים ניתן לאסוף במהלך ההרשמה לאתר או לשירות המוצע להם.

גם בגוף הדיוור עצמו שווה להשקיע ולהתייחס לפרטים האישיים של הנמענים כמו טווח הגילאים, או מקום המגורים, מהם תחומי העניין ועוד. דרך מצויינת נוספת להתאים את הדיוור לנמענים היא להשתמש במידע שאספנו עליהם במהלך הגלישה שלהם באתר שלנו, ולהציע דיוור שמותאם בדיוק לדברים בהם הם התעניינו וחיפשו.

רעיון נוסף הוא להציע בעת ההרשמה לקבלת ניוזלטר, לבחור בעצמם את הנושאים שמעניינים אותם, וכך לספק ניוזלטר מותאם במיוחד.

כמו באתר All Jobs בו הוסיפו 2 תיבות סימון נוספות לדיוורים פרסונליים יותר:

all jobs example

הישארו דינמיים

אחד הכלים המוצלחים ביותר כדי להפוך את קמפיין הדיוור שלנו ליותר אישי ומותאם לנמען הוא שימוש בבלוקים של תוכן דינמי. למעשה מדובר בחלקים שלמים בקמפיין שיותאמו ספציפית לנמען ולתחומי העניין שלו ויוצגו רק בפניו (או בפני קבוצת נמענים), בעוד שאר הנמענים לא צופים בהם ומקבלים אינפורמציה אחרת המותאמת אליהם.

ההתאמה הזו באה לידי ביטוי בתוכן, במוצרים המוצעים לנמען ואפילו ברמת העיצוב. האפשרות לשלוח קמפיין דיוור אלקטרוני עם בלוקים דינמיים תאפשר לכם לשלוח את אותו קמפיין למספר גדול מאוד של נמענים אך להציג לכל אחד ואחת מהם את הקמפיין באור שהכי מעניין אותו או אותה ולהגדיל באופן משמעותי את אחוזי ההמרה. אפשר גם לקבוע בלוקים המותאמים לקבוצות מסויימות של נמענים כמו גיל, מגדר, איזור גיאוגרפי וכל מאפיין אחר שיגרום לנמענים להרגיש שאתם מכירים אותם ומתאימים עבורם את הניוזלטר.

dynamic content block

לא לפחד לשנות

הדרך הבטוחה להבטיח שהנמענים שלכם ירגישו שאתם פונים אליהם באופן ישיר ואישי בכל הפלטפורמות היא להשתמש במידע שצברתם עליהם ולהתעדכן כל הזמן. כן, גם בקמפיינים המלווים במדיה החברתית, גם בפרסומים שנוצרים בהתאמה בגוגל ולמעשה, בכל פלטפורמה אחרת בה תפעלו לקידום ושיווק הקמפיין- אפשר וכדאי לשנות ולהתאים אותו בהמשך הדרך לכל אינפורמציה חדשה שתקבלו על הנמענים שלכם.

כאשר הנמעים מקבל יחס אישי לאורך כל הדרך, גם מחוץ לדיוור האלקטרוני שקיבלו, הם יפתחו יותר אמון במוצר או בשירות שלכם ויהיו הרבה יותר מעוניינים בהשלמת הרכישה וגם חזרה בעתיד.

לא בכוח – רק במוח

פרסונליזציה היא חשובה ויעילה ובעיקר מביאה תוצאות מעולות, אך יחד עם זאת חשוב מאוד להקפיד שלא לדחוף אותה בכוח על הנמענים שלכם. אם זה מרגיש מאולץ או אם חסר לכם המידע הדרוש, לא כדאי לכפות על הנמענים תחושה ״כאילו״ פרסונלית. אם לא תשקיעו זמן בפרסונליזציה אמיתית ותשלחו לכל הנמענים שלכם את אותה ההודעה בדיוק עם הטענה “בחרנו במיוחד עבור כל אחד ואחת מהם את מה שהם אוהבים”, התחושה תהיה לא אותנטית ותיצור בדיוק את התוצאה ההפוכה.

לפרסונליזציה יש המון כוח ויכולת להפוך את קמפיין הדיוור שלכם להצלחה מסחררת ולהעלות משמעותית את אחוזי הפתיחה ואת ההמרות. הקפדה על איסוף מידע מפורט על הנמענים, שימוש נכון, יצירתי ואישי על כל מרכיביו יגרום לנמענים להרגיש שבאמת אכפת לכם ואתם מכירים אותו וכך גם יבטיח תוצאות יעילות לקמפיינים שלכם, שימור התקשורת לטווח הרחוק ובניית אמון מהותי בין המותג שלכם לבין הנמענים שלכם.