Gmail ו-Yahoo מכריזות על דרישות חדשות למדוורים

אם לא תעשו את זה, לא תגיעו לאינבוקס.

החל מהראשון לפברואר 2024, שינויים חשובים בשליחה ל- Gmail ו- Yahoo

Google בשיתוף עם Yahoo מכריזה על שינוי משמעותי שישפיע ישירות על פעילות הדיוור שלכם.

הסיבה הרשמית: גוגל רוצה להפוך את תיבת ה-Gmail של הנמענים למרחב אמין ובטוח יותר, ובעיקר נקי מספאם ומפישינג ולכן תאכוף כמה דרישות חדשות ומשמעותיות.

השינוי ייכנס לתוקף החל מהראשון לפברואר 2024, לכן חשוב מאוד להתאים ולעדכן את החשבונות שלכם באקטיב טרייל כדי שהעבירות שלכם לא תיפגע. 

אלו הדרישות:-

כצעד מקדים Gmail לא תאפשר שימוש בדומיין שלה בשליחה ממערכות דיוור, כלומר, במידה שאתם משתמשים בפרופיל שליחה בעל דומיין Gmail – תצטרכו ליצור אחד חדש עם דומיין משלכם.  

בנוסף Gmail ו- Yahoo ידרשו לבצע אימות לדומיין, כלומר יקבלו אך ורק מיילים מדומיינים אשר עומדים בתנאים שהיא מציבה. 

אז מה הדרישות? 

בקצרה – 

  • אימות הדומיין על ידי SPF + DKIM 
  • ביטול הרשמה (Unsubscribe) בקליק אחד
  • אחוז דיווח ספאם נמוך מ- 0.3%

למדוורים גדולים (עם יותר מ- 5,000 שליחות ביום) קיימת דרישה נוספת

  •  חובת הטמעת DMARC 

ועכשיו בקצת יותר פירוט –

הטמעת SPF + DKIM

שני תקני השליחה הותיקים, עוזרים לגוגל ושאר ספקיות המייל לאמת את הדומיין של השולח ולוודא שהמייל שנחת לכם בתיבה הוא אמין ולא זיוף. מכיוון שהם משפרים את המוניטין שלכם בספקי הדואר – התוצאה היא שיפור משמעותי של עבירות המיילים.

הסרה מדיוור בקליק אחד

כן, Google רוצה שיהיה לנמענים קל להפסיק לקבל אימיילים נוספים. מה זה אומר בעצם? שכפתור ההסרה יהיה בולט ונגיש וההסרה תתבצע ללא סיבוכים מיותרים. כמו כן יש לתמוך בפונקצית ה- Unsubscribe המובנית של גוגל. 

כל אלו כבר קיימים ועובדים באקטיב טרייל היום.

הגבלות על כמות דיווחי הספאם

Google מגדירה אחוז ספאם נמוך מ- 0.3%, הדיווח כאן הוא גם מצטבר וגם ברמה היומית. 

הדרישה הזו היא קריטית לסיווג שלכם כשולח שהנמענים ירצו לקבל ממנו הודעות, וזו נקודה מאוד חשובה כי המטרה העיקרית של כל המהלך הוא לעצור מיילים לא רצויים מלהגיע לתיבה. [כיצד לדוור נכון מבלי לצאת ספאמר]

ניתן לראות את נתוני הספאם של דומיין השליחה שלכם בעזרת שירות Postmaster. הכלי מספק לכם את המוניטין של הדומיין, כמות דיווחי הספאם ופרטים נוספים אשר יעזרו לכם להבין מה הדירוג שלכם ב- Gmail. [קישור לPOSTMASTER]

הטמעת תקן DMARC

תקן DMARC מאפשר לכם לקבוע מה שירות הדואר המקבל (Gmail, Hotmail וכו’) יעשה עם ההודעה הנשלחת בשם הדומיין שלכם (בין אם אתם אלו ששלחתם או מתחזה). כלומר, תוכלו בקלות לקבוע שמתחזים לכם יחסמו בכל שירותי הדואר הגדולים.

אמנם Gmail דורשים הטמעה של DMARC רק אם אתם שולחים מעל ל-5,000 מיילים ביום, אך אנחנו ממליצים להטמיע אותו בכל זאת על מנת להגן על הדומיין שלכם ממתחזים.

 מדריך קצר עם סדר פעולות להטמעת תקני שליחה:

  1. היכנסו לחשבון האקטיב טרייל שלכם, לחצו על הגדרות תחת חשבון, גללו מטה ומצאו את החלק SPF, Domain keys

  2. לחצו לקבלת פרטי רשומות ה-DNS של חשבון זה והעתיקו את הקוד
  3. שלחו לאיש המחשבים \ איש IT את תקני השליחה והנחו אותו להטמיע אותם בשרת הDNS של הדומיין שלכם, או עשו זאת בעצמכם.
  4. לבדיקת תקינות ההטמעה יש לנווט לטאב הקמפיינים במערכת, ללחוץ על פרופילי שליחה, ולהקיש על סימן הריפרש בשורה, כאשר חיווי ירוק מראה על תקינות הרשומות.

    בשביל שיהיה לכם נוח ומובן יותר העלנו וובינר מפורט על כל השינויים וההתאמות הנדרשות, מוזמנים לצפות.

צריכים עזרה ביישום הדרישות? אנחנו כאן בשבילכם – טלפון 03-6885050, בצ’אט, וואטסאפ ובמייל.