מדריך: איך דף תודה ושימוש בקוד המרה יכולים להפחית את עלויות הפרסום?

לדפי נחיתה יש תפקיד אחד ברור מאד- להפוך את הגולש לליד. בעולמות הדיגיטל, המשמעות לביטוי “ליד” (lead) היא בדרך- כלל השארת פרטים בטופס צור קשר. כשנבחן את התוצאות של דף נחיתה מסויים, הדבר הראשון שנשאל את עצמנו הוא כמה לידים הצלחנו לקבל מדף הנחיתה.

קוד המרה בעמוד תודה

איסוף הלידים יתבצע, כאמור, בעזרת טופס צור קשר. הטופס יכול להופיע בכל מיני וריאציות כמו טופס סטטי אשר מוטמע בעמוד, טופס נגלל שמלווה אותנו במהלך הגלילה מטה ואפילו כפופ-אפ קופץ- הכל כדי לגרום לגולש להשאיר את הפרטים.

וכאן הקסם קורה: אחרי מילוי הטופס הגולש יעבור לדף תודה.

לכאורה התהליך נשמע הגיוני- הגולש הגיע לעמוד נחיתה, מילא טופס, ועבר לעמוד חדש שבו אנו מודים לו על השארת הפרטים. דפי תודה טובים הם כאלה שנותנים לגולש גם מידע שהוא מעבר ל”תודה שהשארת פרטים”. נוכל לכתוב בתוך כמה זמן נצור קשר עם המשתמש, מתי יתחיל הדיוור אליו הוא נרשם או/ו לינק לעמוד הבית או לבלוג שלנו לקריאה נוספת. אבל לדף התודה יש מרכיב נוסף וחשוב מאד בתהליך שהגולש עובר איתנו: וזה קוד ההמרה.

למה צריך קוד המרה

קוד ההמרה הוא קוד מיוחד שאנחנו שותלים בעמוד התודה (שמופיע לאחר מילוי הטופס) ותפקידו ליידע את מערכות הפרסום השונות שמשתמש מסויים סיים את תהליך ההרשמה והגיע לעמוד תודה.

נאמר ואנחנו מפרסמים מודעה בפייסבוק, ומשתמש הקליק עליה ועבר לדף הנחיתה – פייסבוק מקבלת התראה על הלחיצה ומסמנת את אותו גולש בקוד מיוחד שנקרא עוגיה (cookie). למעשה היא “צובעת” את הגולש ויודעת להגיד שהיא זאת ששלחה את הגולש לעמוד שלנו. במידה ואותו גולש ימלא את טופס הצור קשר בדף שלנו ויעבור לעמוד התודה, הקוד שהטמענו בעמוד התודה יזהה את הקוד מפייסבוק וידע לשלוח לפייסבוק התראה נוספת שאומרת “הגולש ששלחת לי ביצע המרה!”.

אם נרד לרמה הפרקטית אז בסופו של דבר אנחנו כמפרסמים נוכל לראות בממשק של פייסבוק כמה גולשים ביצעו המרה בזכות פייסבוק!

בעידן שבו כל אחד יכול לפרסם כמעט בכל מקום ברשת, חשוב לנו לדעת איפה כדאי להשקיע את הכסף שלנו ומאיפה מגיעות ההמרות – האם מפרסום בגוגל? מפייסבוק? אולי בכלל מפלטפורמות תוכן כמו טאבולה ואווטבריין?

אל תפרסמו סתם

עכשיו בואו ניקח את דף התודה צעד אחד קדימה. בפוסט הקודם, כאמור, דיברנו על קוד שיווק מחדש. בדף התודה שלנו נוכל גם להטמיע קוד שיווק מחדש ו”לצבוע” גולשים שביקרו בעמוד התודה. בשלב מאוחר יותר ולאחר שצברנו מספיק מבקרים בעמוד התודה, נוכל להגדיר לפלטפורמות הפרסום לא להציג פרסומים שלנו לכל מי שביקר בעמוד התודה (כי אנחנו יכולים להסיק שהוא כבר ביצע המרה ואנחנו לא צריכים לפרסם לו שוב).

אפשר גם לעשות יותר מזה- אפשר לייצר פרסומות ממוקדות המיועדות רק לגולשים שביקרו בעמוד התודה. נאמר ויצרתם דף נחיתה להגדלת רשימת התפוצה שלכם אבל עכשיו יש לכם וובינר חדש שאתם רוצים לייעד אותו רק למשתמשים חדשים- תוכלו להגדיר בפייסבוק וגוגל פרסום ממוקד שיוצג רק למשתמשים שביקרו בעמוד התודה שלכם במהלך 30 הימים האחרונים. בצורה הזאת תוכלו להיות בטוחים שאתם מפרסמים נכון, ממוקד וחוסכים הרבה מאד כסף!

אז איך עושים את זה?

ההטמעה של קוד ההמרה היא פשוטה ואורכת לא יותר מ-2 דקות.

Facebook

בסוף 2015 פייסבוק שינו את שיטת השימוש בקודים שלהם ונכון להיום קוד מרכזי (בשינוי קל) משמש גם כקוד שיווק מחדש וגם כקוד המרה.

בואו ונרחיב קצת על הקוד:

בקוד שלפנינו השחרנו את ה”פרטים המזהים” שלנו, בקוד שלכם יופיעו מספרים במקומות המושחרים.

השורה שמסומנת בצהוב מסמלת את המטרה של הקוד. המטרה כאן היא לצבוע כל מי שצפה בדף (קוד PageView, משמע “צפייה בעמוד”).

קוד פייסבוק חדש

באמצעות הוספת של פקודה איסוף לידים נוכל לשנות את הקוד מקוד שיווק מחדש לקוד המרה.

פשוט שנו את הביטוי “Pageview” ל- ‘Lead’ . לאחר השינוי הקוד יראה ככה:

קוד המרה חדש פייסבוק

לאחר השינוי בקוד הכל מוכן ואתם צריכים להטמיע אותו בתיבת “קוד המרה” במאפיינים של עמוד הנחיתה (פירוט בהמשך המאמר).

למעקב אחרי ההמרות דרך הממשק של פייסבוק, לחצו על

Columns > Customize Columns

קוד המרה

בתיבת שתפתח חפשו Lead וסמנו וי בתיבת Lead (Facebook Pixel). לאחר ביצוע הפעולה הזאת תוכלו לראות דרך הממשק של פייסבוק כמה המרות התקבלו מגולשים שיש להם את הפיקסל שלכם.

 המרה בפייסבוק

*למידע נוסף על יצירת פיקסל המרה בפייסבוק.

Google AdWords

הקליקו על Tools בסרגל הכלים ובחרו ב-Conversions.


הקליקו על Conversions+ ובחרו באפשרות Website.

בשלב הזה תוכלו לקבוע את הגדרות של הפיקסל כמו: השם כפי שיופיע במערכת, ערך ההמרה, זמן הספירה ועוד…

הטמעת קוד גוגל אדוורדס בדפי נחיתה
לאחר מכן לחצו על Save and Continue, העתיקו את הפיקסל והדביקו אותו בהגדרות עמוד התודה.

*למידע נוסף על יצירת פיקסל המרה בגוגל אדוורס.

הטמעה בדפי נחיתה

בשלב יצירת דף נחיתה חדש במערכת אקטיב טרייל הדביקו את הקוד בתיבת “קוד המרה” בשלב ה- “מאפיינים” בתהליך הבניה.

מאפיינים

במידה ותרצו להוסיף את קוד ההמרה לעמוד קיים, לחצו על “מאפיינים”, עברו ללשונית “קוד מעקב” והדביקו את הקוד בתיבה “קוד המרה”

הדבקת קוד מעקב בעמוד קיים

24

קוד המרה באקטיב טרייל

חשוב לציין כי מערכת אקטיב טרייל סופרת את ההמרות מדפי הנחיתה ללא צורך בקוד. את מספר ההמרות שהתבצעו ניתן לראות בעמוד דפי הנחיתה.

מעקב המרות במערכת אקטיב טרייל

 

לסיכום, לא משנה מה אתם מפרסמים או מה תוכן עמוד הנחיתה שבניתם, אם אתם מפרסמים בתשלום ויש לכם טופס הרשמה בעמוד- אתם פשוט חייבים קוד המרה בדף התודה שלכם. כך תוכלו לספור המרות במערכות הפרסום וגם לחסוך המון כסף!

 

למדו עוד: איך להחזיר גולשים לאתר ולעמוד הנחיתה שלכם בעזרת הטמעת קוד שיווק מחדש.

משתמשים בדפי נחיתה? קבלו טיפים חשובים לבנייה נכונה ולהגדלת אחוז ההמרה.

הרשמו למערכת אקטיב טרייל בחינם וצרו דפי נחיתה לעסק שלכם.