16 מאפיינים של דף נחיתה מקצועי

מה הופך דף נחיתה לטוב? איך אפשר לעצב דפי נחיתה ברמה מקצועית? וכיצד נמיר קוראים ללקוחות פוטנציאליים?

בניית דפי נחיתה. דף נחיתה לדוגמה: אימפקטיה
דף נחיתה של חברת אימפקטיה שנבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של אקטיב טרייל

לפני בניית דף הנחיתה, על המשווק לשאול את עצמו מספר שאלות:

מהי מטרתי?

בעולם האידיאלי שלי – מה ארצה לגרום לגולשים לעשות ברגע הגיעם לדף הנחיתה שלי? האם הם ירכשו מוצר כלשהו? ימלאו טופס? יורידו ebook? השלב הראשון בכל אסטרטגיה הוא קביעת יעדים.

 נגד מי אני מתחרה?

או יותר נכון – נגד מי אני מתחרה, מהו סוד הצלחתו ואיך אני יכול לשחזר את ההצלחה הזו? העתקה זו הדרך הכנה ביותר לחנופה, אז אם המתחרים שלכם עושים משהו שעובד – לכו בעקבותיהם.

 מיהו הקהל שלי?

מהן תקוותיו? מהם חלומותיו ושאיפותיו? ככל שתבינו את הקהל שלכם טוב יותר, כך תספקו להם את מבוקשם ורצונם. אם אתם משווקים חופשות לבני מעמד הביניים בישראל לדוגמה, הציעו מבצעים משתלמים ליעדים זולים יחסית.

 מאין הגיע הקהל לדף הנחיתה שלי?

שקלו לשנות את המסר, בהתאם ליעד ממנו הגיעו הגולשים שלכם. לדוגמה: טקסט אחד לאלו שהגיעו דרך מודעה בגוגל, וטקסט אחר לאלו שהגיעו דרך מודעה ברשתות החברתיות. בעולם אידיאלי, התוכן יותאם אישית לנמען. עם מערכת עיצוב דפי נחיתה של אקטיב טרייל לדוגמה, ניתן לבצע פרסונליזציה לפי קריטריונים שונים.

צפו: המדריך המלא לבניית דפי נחיתה

יצירת דפי נחיתה להמרה מוצלחת

אחרי ששאלתם את השאלות הנכונות ובניתם בסיס יציב לעיצוב דף הנחיתה שלכם, הגיע רגע האמת – לחשוב כיצד להביא להמרה. דפי נחיתה טובים הם כאלו שתוכנם קצר, קולע ומסודר. דף נחיתה צריך להכיל את כל המידע הנחוץ, אך לא להמם את הקהל עם יותר מדי מידע – אחרת יברח.

1. תספקו תוכן איכותי. כפי שהוזכר לעיל, אל תחנקו את הגולשים שלכם עם המון מידע, אך אל תתקמצנו. זכרו כי הם צריכים לצאת עם ערך מוסף, כזה שיביא אותם לבצע את הפעולה הרצויה.

2. המשפך שמוביל לארץ עוץ. בסופו של דבר, דף נחיתה הוא בעצם יצירת שביל האבנים הצהובות, עליו תרצו שהגולשים ידרכו בדרכם לנקודה המובטחת. צרו את כל השבילים (לינקים) בתכנון מדויק, כדי שלגולש לא תהיה אפשרות לברוח למקום אחר. לדוגמה: דף נחיתה – הקלקה על מוצר מסוים – לעמוד הרכישה של אותו מוצר – לקופה – עמוד תודה על הרכישה – הובלה לאתר הבית.

3. תקלו על תהליך ההמרה. נסו לבנות כמה שפחות מחסומים בין הגולשים למטרה לשמה הגיעו, כלומר מנקודה A לנקודה B. תנו להם להבין שהצעד הבא הוא ברור מאליו. אם הפעולה הרצויה היא מילוי טופס – דאגו שמשבצות מילוי הפרטים יהיו מעוצבות ובולטות לעין. אם אתם רוצים לגרום להם להוריד משהו – דאגו שהכפתור יהיה מזמין וברור.

4. בראש ובראשונה – עיצוב. עיצוב דף נחיתה זו מלאכה קפדנית, שכן הוא צריך לענות על כל סימני השאלה של הגולש, ולא ליצור כאלו חדשים. הניווט בו חייב להיות מובן ופשוט, יש לספק את כל המידע הנחוץ ושלא יהיו חוצצים בין הגולש לפעולת ההמרה (ללא פופ-אפים). אם זה אפשרי, רצוי שההמרה תתבצע בקליק אחד בלבד.

5. קריאה ברורה לפעולה. הקריאה לפעולה (קרי מילוי טופס, רכישה, הורדה וכדומה) יכולה להופיע כבר בכותרת דף הנחיתה. אמרו ללקוחותיכם בדיוק מה תרצו שהם יעשו – ורצוי במילים גדולות, בולטות ומובנות. שינוי הטקסט שלכם מ"הורידו את המדריך שלנו בחינם" ל"הירשמו" יכול להביא לעלייה של כ-25% בשיעור ההמרה.

6. כותרות שתופסות את העין. רוב דפי הנחיתה משתמשים בכותרת כדי להבהיר את מטרת דף הנחיתה ואת תת הכותרת כדי לספק מידע נוסף. אל תשכחו – הכותרת היא הדבר הראשון שהגולשים שלכם רואים.

עיצוב דפי נחיתה: אקטיב טרייל

דף הנחיתה של אקטיב טרייל

7. שווק פסיכולוגי. נסו להשתמש במילים שיוצרות איזושהי השפעה על הגולש. שימוש במילה "את/ה" גורם לטקסט שלכם להישמע אינטימי יותר, המילה "דמיינו" מעודדות קוראים לדמיין את המוצר שלכם והמילה "בגלל" מסבירה לגולשים מדוע עליהם לבצע את הפעולה.

8. הכל קשור לאורח. אל תשעממו את הגולשים שלכם על ידי יותר מדי מידע על פועלכם. האמת היא, שלרובנו אכפת רק מעצמנו ולכן גם הגולשים שלכם מחפשים את ההטבה שממתינה להם.

9. הצעה מדהימה. הדרך הקלה ביותר להביא לידי המרה היא על ידי הצעה מעולה. ודאו שמה שאתם מציעים לגולשים מספיק מפתה ושזה אכן משהו שהם מעוניינים בו.

10. תמונות יפות לעין. הוספת תמונות ואיורים לדף הנחיתה תגרום לו להיראות אטרקטיבי ומושך. תשקלו להוסיף עזרים ויזואליים כדי לסייע לגולשים להגיע ליעד (זה יכול להיות אפילו חצים).

10. התאימו את התוכן למקור. אם הגולש שלכם הגיע דרך מודעה מסוימת, דאגו שדף הנחיתה אליו המודעה הובילה תהיה בעלת אופי, מסר וטקסט דומה. אל תשלחו גולשים ממודעה על שקי שינה לדף נחיתה שעוסק במנגלים.

11. אל תבקשו משהו שלא תוכלו לקבל. אם מילוי טופס מסוים הוא הקריאה לפעולה שלכם, נסו לבקש כמה שפחות פרטים מהגולש. ככל שתבקשו למלא יותר פרטים, כך יפחתו הסיכויים שהטפסים ימולאו במלואם. אתם תמיד יכולים לבקש עוד פרטים בהמשך, באמצעות תוכנת דיוור כמו אקטיב טרייל.

12. כפתורי שיתוף. תתפלאו לדעת, אבל הרבה לקוחות בימינו אוהבים לשתף את חבריהם ברשתות החברתיות על רכישות טובות או שירות חדש שגילו. הוספת כפתורי שיתוף לדפי הנחיתה שלכם תקל על הגולשים בפעולת השיתוף ותביא לצפיות נוספות.

דף נחיתה לדוגמה: GiftRocket

דף הנחיתה של GiftRocket

13. מותאם למובייל. עיצוב דף נחיתה שמותאם לצפייה גם בטלפונים סלולריים יכול להקפיץ את שיעור ההמרה פי 2 ויותר. עם אקטיב טרייל, כל דפי הנחיתה שתצרו יהיו ידידותיים לצפייה במובייל.

14. דף תודה. סיום התהליך שבסוף דף הנחיתה בדף תודה זו דרך מצוינת לספק לגולשים שלכם מידע נוסף על החברה ומוצריה. הרי דף התודה נשלח למי שסיים את התהליך ולכן מעוניין במוצר אותו אתם משווקים. תנו לו גישה לעוד מוצרים שיאהב, למדריכים שימושיים או לחלקים שונים בדף הבית שלכם.

15. מהיר ולא עצבני. זמן טעינת דף הנחיתה הוא אלמנט קריטי לסגירת עסקה או לחילופין, להברחת לקוחות ויש לו השפעה ישירה על אחוזי ההמרה. שימו לב שהתמונות שלכם מכווצות וכי זמן הטעינה אינו אטי.

16. מעקב. תמיד חשוב להיות עם היד על הדופק, בייחוד בביצוע קמפיינים שיווקיים. באמצעות המערכת המתקדמת של אקטיב טרייל ליצירת דפי נחיתה, אתם יכולים לעקוב אחר נתוני ההמרות של דף הנחיתה שלכם, ולדעת מה עובד ומה פחות, כמה הרשמות ולכמה רכישות הוביל דף הנחיתה.

עיצוב דף נחיתה יכול להיות מלאכה מאד עדינה ומדויקת ממה שאתם חושבים. אל תקלו ראש בתהליך, חשבו לאורך כל הדרך על הלקוח, מטרת דף הנחיתה ויעדי השיווקי שלכם. וגם יצירתיות לא תזיק בתהליך.

הירשמו למערכת אקטיב טרייל ותיהנו מבניית דפי נחיתה שיביאו תוצאות מהירות ומפתיעות.

למאמרים נוספים קראו עוד בבלוג של אקטיב טרייל