חברות B2B וסטארטאפים: כך תיצרו אוטומציה לוובינר! איך להשתמש במערכת האוטומציות- מאמר #3
פעילות חשובה שהיא גם שיווקית וגם הדרכתית, שחברות עושות על מנת שהלקוחות שלהן והלקוחות הפוטנציאליים שלהן יכירו אותן טוב יותר, היא וובינר. עריכת וובינר (Webinar), הדרכה חיה על המערכת שלכם, על התכונות המרכזיות שלה, עם אפשרות לשאילת שאלות וקבלת תשובות אחרי או תוך כדי, היא פעילות קריטית לכל מערכת או סטארטאפ הפונים לעסקים.
הוובינר יכול לחסוך לכם מאות פניות למרכז התמיכה שלכם (אם יש לכם כזה) ולהראות כמה המערכת שלכם ידידותית למשתמש. מלבד זאת, זו דרך מצוינת להציג לציבור את הפיצ’רים המתוחכמים שלכם כדי שכולם יהיו מיודעים לגבי מה שיש לכם להציע.
אז אחרי שכבר השקעתם כל כך הרבה בוובינר שבניתם (וכדאי לכם להשקיע בו), לא חבל לכם שלא יבואו לצפות בו?
אוטומציה לוובינר היא אחת הפשוטות לביצוע ותהליך האוטומציה הזה גם יכול לתת לכם רעיונות לאוטומציות אחרות שפועלות באותו האופן, שכן היא משלבת מיילים עם דפי נחיתה ותזכורות.
אלו השלבים המומלצים להכניס באוטומציה של הזמנה לוובינר:
שלב #1 מייל הזמנה לוובינר
כאשר מדובר בוובינר העוסק בנושא שיכול להיות רלוונטי לכל הרשימה שלכם, שלחו אותו לכולם, לכל מי שזה יכול לעניין אותו.
מייל הזמנה צריך להיות מלהיב, אך עם זאת אינפורמטיבי מאד וכולל את כל הפרטים החשובים שאתם רוצים שהמוזמנים שלכם יידעו.
מייל הזמנה זה של emarketer FYI הוא דוגמה נחמדה למייל הזמנה לוובינר:
במייל עצמו ספרו קצת על מה אתם הולכים ללמד או להסביר בוובינר, למה כדאי להשתתף בו, מה הלקוחות שלכם ישיגו ממנו וכמובן אל תשכחו לציין שעה ויום ותאריך.
NewsCred יצרו גם כן מייל הזמנה נחמד:
אתם יכולים גם ליצור את הוובינר רק לשאלות ותשובות ולהכין מדריך מוקלט מראש , כמו במקרה של UXPIN:
שלב #2- דף נחיתה להרשמה
כפי שבטח שמתם לב בדוגמאות הקודמות, המייל עצמו חייב לכלול לינק להרשמה לוובינר. לחיצה על הלינק תוביל את הנמענים שלכם לדף נחיתה ייעודי שבניתם לכבוד הוובינר (אותו ניתן להטמיע גם בעוד מקומות כמובן כמו מודעות בפייסבוק או קמפיינים כאלה ואחרים), הכולל שדות להרשמה לוובינר.
בדף הנחיתה תוכלו לשאול את הנרשמים שלכם שאלות רלוונטיות כמו מה התפקיד שלהם, מאיפה הם, מה גודל החברה שבה הם עובדים ועוד פרטים שיכולים לסייע לכם להעביר את הוובינר בהצלחה.
כך בדוגמה של דף הנחיתה הייעודי לוובינר של eMarketer:
גם חברת pitney bowes יצרה דף נחיתה כזה:
שלב #3- מייל אישור ותודה על ההרשמה
מיד לאחר שנשלח טופס ההרשמה לוובינר שלחו לנרשמים מייל אישור ותודה על ההרשמה. במייל זה פרטו בדיוק מה הנרשמים שלכם צריכים לעשות על מנת להשתתף בוובינר וחזרו על הפרטים הרלוונטיים של הוובינר, כמו הנושאים שיועברו, המועד ומה צריך לעשות או איפה צריך ללחוץ על מנת להשתתף בו.
נמשיך עם הדוגמה של האוטומציה של חברת emarketer לוובינר שהיא ערכה, ומייל תודה על ההרשמה שלה:
שלב #4- [אופציונלי] מייל שיווקי נוסף למי שלא נרשם
אם אתם רוצים להיות קצת יותר אגרסיביים בשיווק הוובינר שלכם, את מייל ההזמנה הראשון ששלחתם שלחו שוב למי שלא נרשם, הפעם עם שורת נושא אחרת, שאולי מזרזת ומתזכרת כי זאת ההזדמנות האחרונה להירשם.
שלב #5 – מייל תזכורת
כעת אתם ממשיכים לשלוח מיילים לנרשמים בלבד, לתזכר אותם על הוובינר, כדי שאף אחד מהם לא יפספס! אתם יכולים לשלוח תזכורות שבוע לפני, יום או יומיים לפני וביום של הוובינר- העיקר שכולם יזכרו ושלקוחות שכבר הביעו את הרצון שלהם להשתתף בוובינר ונרשמו אליו -לא יחמיצו אותו.
ועכשיו- הזמן שחיכינו לו הגיע! הוובינר שלכם מתרחש.
אחרי הוובינר תשלחו אולי סקר שביעות רצון ותציעו ללקוחות שלכם שנרשמו להשתתף בוובינרים הבאים שאתם מציעים.
שימו לב לעוד כמה הערות חשובות:
* יצרתם כעת רשימת תפוצה של וובינר, של אנשים שמתעניינים ואוהבים להשתתף בפעילויות כאלה. אולי תוכלו להשתמש במידע הזה בעתיד וכמובן לוובינרים הבאים שלכם.
* באוטומציה הזאת אפשר גם להשתמש להזמנה ושיווק של אירועים נוספים, אונליין ואופליין!
*וובינר זה כלי מצוין לחברות B2B, אל תהססו להשתמש בו!
על מנת לראות איך בונים את האוטומציה מהצד של המערכת שלנו באקטיב טרייל, היכנסו להשראות לבנייות אוטומציות ותלמדו בדיוק איך עושים את זה