מחפשים מערכת דיוור מומלצת? כך תבחרו את מערכת הדיוור המתאימה ביותר לעסק שלכם

במציאות בה אנו חיים יש המון אפשרויות, רעיונות, פתרונות והמצאות, ולפעמים קצת קשה לבחור. גם בעולם השיווק יש המון טכנולוגיות חדשניות לבצע כל פעולה, והמון מערכות חכמות החוסכות עבורנו הרבה מאוד זמן, כסף, עבודה, משאבים וכוח אדם, תוך כדי ייעול משמעותי של מגוון פעולות שיווק יומימיות וחיזוק של הקשר עם הלקוחות. אחת הדרכים הכי טובות לרתום את הטכנולוגיה לטובתנו ולטובת העסק, היא באמצעות מערכת דיוור מומלצת, המאפשרת לשלוח מגוון רחב של מיילים  בתפוצה רחבה, לרשימת הנמענים וכמו כן מגוון רחב של פונקיונליות המסייעת לעסקים למקסם את המאמצים השיווקיים שלכם ולחסוך בזמן.

לכל מי ששואל “כמה עולה מערכת דיוור”? כדאי להזכיר כמה היא מעניקה חזרה. לפי המחקרים האחרונים, על כל 1$ שתוציאו על אימייל מרקטינג תרוויחו 40$ ואם אתם כבר מדוורים ובוחנים מערכות דיוור נוספות, כדאי שתקראו את המאמר הזה, שיעשה לכם קצת סדר בעניין ויאפשר לכם להבין מה כדאי לכם לבדוק לפני שאתם בוחרים את המערכת המיועדת.

אז בואו נסקור יחד את כל האלמנטים החשובים ביותר שכדאי להכיר בבחירת מערכת דיוור:

קודם כל – עבירות המיילים!

עבירות (Deliverability), הוא מונח המתאר את הדרך שעושה מייל מתיבת הדוא”ל השולחת אל אל תיבת האינבוקס של הלקוחות. כאשר מדובר על דיוור מייל אחד או 10, לא צריכה להיות כל בעיה לתוכנת הדיוור לנתב את התוכן בקלות, אבל כאשר מדובר במיליון מיילים או אפילו 10,000 – זה כבר סיפור אחר. לא הרבה יודעים, אבל עבירות מושפעת מ-ה-מ-ו-ן פרמטרים ביניהם התוכן שאתם מדוורים, שימוש במילים ספציפיות שייתכן כי מוגדרות כמילות “ספאם”, שימוש מוגזם באימוג’י, היחס בין תמונה לטקסט במייל, ועוד פרמטרים רבים. דבר נוסף שמשפיע על העבירות הוא הדומיין שמופיע במיילים שאתם שולחים. כשמדובר בדומיין שלכם, הסיכויים שהמייל יגיע ליעדו גדלים משמעותית, ולכן כדאי להעדיף מערכת דיוור המאפשרת זאת, באמצעות הגדרת פרוטוקול SPF תחת הדומיין ששייך לכם, הגדרה של קוד אימות הדומיין ברשומות DKIM ומעקב רציף עם פרוטוקול DMARC.

כמו כן, עבירות מושפעת גם מהמוניטין של מערכת דיוור האלקטרוני ומנגנוני אבטחת המידע וחסימות הספאם שהיא מפעילה. ככל שהמוניטין שלה חיובי יותר וחומות ההגנה של מפני
דוא”ל”זבל” גבוהות יותר, כך המיילים השיווקיים היוצאים מהדומיינים שלה יזכו למעבר מהיר יותר בקרב ספקיות האינטרנט.
כשמדברים על שליחת מיילים עבירות היא אבן יסוד חשובה מאוד, ללא עבירות לא יהיה סיכוי להגיע לאינבוקס ולתפוס את תשומת לב הלקוח.

השדורה התחתונה: בחירה של מערכת דיוור איכותית ומקצועית שעובדת בסקיילים גבוהים, תסייע לכם להגיע לעבירות גבוהה יותר, לנצח את הסטטיסטיקה ולהגיע להרבה יותר נמענים, בכל דיוור שתשלחו.

אחוזי פתיחה גבוהים הם סימן שבחרתם נכון!

אחרי שהצלחתם לעקוף את הסטטיסטיקות של אחוזי השליחה וההגעה ליעד של הדיוורים שלכם, עכשיו עליכם להתחיל לחשוב על אחוזי הפתיחה שלהם- כמה מתוך הדיוורים שלכם יפתחו על ידי הנמענים? מערכת דיוור מתקדמת, תאפשר לכם להגיע לאחוזי פתיחה גבוהים של כל הדיוורים שלכם, בעזרת מגוון פתרונות חכמים במיוחד- כמו כלי פרסונליזציה: טריגרים וחלוקה לקבוצות, שיאשפרו לכם לבצע סגמנטציה של הלקוחות שלכם לפי תחומי עניין והאינגייג’מנט שלהם עם המותג, וכלי אופטימיזציה כמו B/A טסטינג המאפשר לכם לשפר ולשדרג את פעילות האימייל מרקטינג שלכם בזמן אמת על פי מספר פתיחות האימייל, הקלקות וכו’..

השורה התחתונה: תתפשרו על פחות ממערכת דיוור המספקת לכם כמה שיותר מהפתרונות האלו, במקום אחד מרוכז ובאופן נגיש, ברור, פשוט וקל לתפעול.

ממשק קל ואינטואיטיבי

פרמטר חשוב נוסף שכדאי לקחת בחשבון לפני שבוחרים מערכת דיוור לעסקים, הוא התפעול הקל והאינטואיטיבי. כי בסוף, מי שעובד עליה באופן יומיומי גם צריך ליהנות מחווית שימוש טובה. אז מה כדאי לבחון? את הממשק (בילדר) לבניית קמפיינים, שיהיה נגיש ונוח לכל פעולה; את המגוון העיצובי של התבניות והצבעים, מהם ניתן לקבל השראה ופשוט להתאים תבנית בקלות גם בלי להיות מעצב גרפי; את היכולת לבנות אוטומציות מסעות לקוח ולשלב מספר ערוצי שיווק במקביל; את מערך ההדרכה שיסייע ללמוד במהירות את היישומים ואף לקבל עזרה ותמיכה במקרה הצורך; רספונסיביות מלאה גם למובייל, כי אחרי הכל 90% מהגולשים פותחים את הקמפיינים באמצעות הסמארטפון. מערכת דיוור אוטומטית עונה על כל הצרכים הללו, לעומת מערכת דיוור חינמית שתעניק חוויה חלקית ותציע ממשק חסר ומספר מועט של תבניות לעבודה.

השורה התחתונה: תוכנת דיוור זולה עולה ביוקר – אל תשכחו את זה. וודאו שיהיה לכם קל ונוח לתפעול. 

ידע הוא כוח – אז השתמשו בו בחוכמה!

ככל שיש לנו יותר אינפורמציה על הביצועים של הדיוורים שלנו בקרב הנמענים, כך אנחנו יכולים לשפר אותם הרבה יותר ולחזק את אחוזי הפתיחה שלהם באופן משמעותי. לכן, במערכת הדיוור שתבחרו, פשוט חייבת להיות גישה לכמה שיותר מידע מקיף ומקצועי, דוחות מעמיקים עם פילוחים מכל הסוגים, מפת הקלקות שמראה לכם מבחינה ויזואלית היכן בדיוור הנמענים לחצו יותר או פחות על קישורים, אפשרויות מעקב באופן שוטף ושליחת אוטומציות לפי תחומי העניין וההתנהגות של הנמענים, למשל נמען הקליק או ביקר בעמוד ספציפי באתר – שלחו לו סדרת דיוורים בנושא.

כדי ליישם ולתפעל את כל המידע הזה, כמובן שחשוב שהמערכת תהיה אוטומטית ככל הניתן ותאפשר לכם לבנות משפך שיווקי יעיל ומדוקדק, עם אוטומציה מקיפה ומתקדמת- כך שתוכלו להגיע לכל לקוח ולקוח, לאסוף את המידע באופן יסודי יותר, לנתח, לפלח, לבחון, לשפר, להסיק ממנו מסקנות ולהפוך אותו להצלחה מסחררת, מבלי לבזבז זמן יקר, כוח אדם, משאבים או עלויות מיותרות.

דיוור מיילים זה לא כל הסיפור!

מערכת דיוור אלקטרוני מתקדמת המציעה לכם גם הרבה מעבר לשליחת דיוור מיילים בלבד. מערכות דיוור הכוללות גם מערכת לשליחת הודעות SMSהקמת דפי נחיתה, מערכת לשיחת וואטסאפ שיווקי, מערכת לשליחת הודעות פוש שיווקיות באפליקציה, מערכת להפקת סקרי שביעות רצון, ממשק מתקדם וחדשני להפקת ניוזלטרים מעוצבים ועוד מגוון אפשרויות שישרתו אתכם ואת הצרכים של העסק שלכם באופן הרבה יותר מקיף, מקצועי ויעיל, ויעזרו לכם ליצור מהלכים שיווקיים הוליסטיים, מאוזנים וחכמים במיוחד, העוטפים את הלקוחות שלכם מכל הכיוונים ומביאים לתוצאות שאפשר לראות באופן מיידי. בנוסף, ריכוז של מספר כלים שיווקיים במקום אחד,  מאפשר לכם לשלב כמה ערוצי שיווק התומכים זה בזה ומשלימים אחד את השני, ליצירת משפך שיווקי הרבה יותר חכם וטיפוח של אחוזי המכירות או ההמרות. עוד תוספת נהדרת שכדאי לחפש במערכת הדיוור שלכם, היא החיבור למערכות E-Commerce פופולריות כמו Shopify, Magneto ו- Woo, ולמערכות CRM בהן אתם משתמשים. כך תוכלו ליצור משפכי שיווק חכמים למבקרים וללקוחות בחנות האונליין בצורה פשוטה ומהירה לאסוף עליהם מידע כדי לשפר ולייעל את משפכי השיווק וההמרות שלכם.
כמו שאתם מבינים, מערכת דיוור היא בעצם מערכת דיוורים, היא מכילה המון ערוצי דיוור ולא אחד, מאפשרת לשלב את הערוצים כדי לתת מקסימום ערך ללקוחות.

ומה עם גמישות?

בסופו של היום, חשוב שנוודא כי העלות בגין מערכת לשליחת מיילים תואם את תקציב השיווק של העסק. כשאתם מבצעים השוואה בין מערכות דיוור, כדאי לבדוק את תנאי התשלום – לרוב ניתן לשלם במודל חודשי או במודל שנתי חד פעמי עליו לרוב ניתנת הנחה משתלמת.

בשורה התחתונה – תבינו קודם כל מה הצרכים של העסק שלכם ומה תרצו להשיג מהמערכת.

בחיים, לכל אחד ואחת מאיתנו יש את הצרכים, הרצונות והשאיפות שלו או שלה, ולכל אחד ואחת אכפת מדברים אחרים. גם כשמדובר בתוכנית השיווקית של העסק ובמערכת הדיוור בה בוחרים לבסוף- מה שחשוב לאחד, לא ישנה לאחר, ולהפך. לכן, השוואה בין כל האפשרויות היא חשובה, אך מעל הכל, חשוב שתצרו לעצמכם סדר עדיפויות ברור- אילו מאפיינים חשובים לכם יותר במערכת הדיוור שלכם? על מה אתם פשוט לא יכולים להתפשר ועל מה כן? ברגע שתסמנו שתיים או שלוש דרישות העומדות בראש, בשילוב עם תקציב, כמות נמענים ודיוורים וכמובן, איכות ומקצועיות ברמה הגבוהה ביותר- יהיה לכם הרבה יותר קל לאתר ולבחור במערכת הדיוור המתקדמת שהכי מתאימה לכם.