חגי הקניות מתקרבים! כך תכינו את ערוצי השיווק שלכם לחודש נובמבר

הרבעון האחרון נחשב לרווחי ביותר בכל השנה ולכן חשוב להתכונן אליו כמו שצריך.

אז ריכזנו עבורם את כל מה שצריך לדעת החל מהנחות מיוחדות, התאמה למובייל ושימוש באוטומציות באתרי איקומורס שיאפשרו לכם למקסם את המכירות.

לקראת חגי הקניות המתקרבים.

השעון מתקתק והספירה לאחור החלה לקראת חגי הקניות של חודש נובמבר. מדי שנה נשברים שיאי הקניות בתקופה זו של השנה ביחס לשנים הקודמות. משבר הקורונה שעדיין נמצא איתנו משלים את המהפכה שבה הצרכנים נטשו את החנויות הגדולות בקניונים לטובת קנייה בזירה האינטרנטית.

רגע לפני שהקונים מסתערים על החנויות המקוונות כדאי להכיר לפחות באופן כללי את ההיסטוריה הצרכנית של החודש הזה. 

“בלאק פריידי” הוא כינוי ליום שישי שחל בין חג ההודיה לחג המולד בארצות הברית. זהו היום שפותח את עונת השופינג שחל בכל שנה בשבוע הרביעי של נובמבר. מאז פרוץ האינטרנט לחיינו הפך חודש נובמבר לחודש המבצעים העולמי שמגלגל עשרות מיליארדי דולרים ברחבי העולם. מתקיים השנה בתאריך 26.11.

מיד אחריו נחגוג את ה“סייבר מאנדי” או בעברית: יום שני המקוון. הכוונה היא ליום שני שחל לאחר חג ההודיה ונוצר על ידי חברות שיווק לעודד קניות ברשת בשנת 2005. מתקיים השנה בתאריך 29.11.

לא רק ארצות הברית תרמה לחגיגת הקניות הבינלאומית ביום זה, אלא באופן לא מפתיע גם האומה הסינית. “יום הרווקים הסיני” שנוצר בתחילה עבור רווקים בלבד באמצע שנות ה-90 של המאה הקודמת כחגיגת בליינדטיים, הפך בהדרגה אף הוא לחגיגה צרכנית עולמית מידי שנה ב- 11 בנובמבר.

כמו כל טרנד עולמי, גם ישראל החליטה לציין ימי קניות משלה עם חגיגת הקניות של שופינג IL. מדובר ביוזמה של גוגל ישראל עבור עידוד בשוק הישראלי. מטרת העל של ימים אלה היא הגדלת היקף המכירות באינטרנט. מדובר ב-48 שעות (לרוב בימי רביעי – חמישי) של מבצעים משתלמים באלפי אתרים ישראליים. מתקיים בתאריך 9-10.11.

קרנבל של מכירות

ועכשיו אחרי ההרצאה ההיסטורית הקצרה הזו וההתאפסות על התאריכים, בואו נדבר על ההזדמנויות האדירות שקיימות במועדי המכירות האלה שנמשכים לאורך כל החודש – בעולם כולו ובישראל.

היעדים של העסקים זהים לימי נובמבר הבאים עלינו לטובה:

  • הגדלת מכירות.
  • חשיפה לקהלים חדשים.
  • שימור לקוחות קיימים.
  • שיפור חוויית הקנייה בעסק (שיווק, לוגיסטיקה, שירות, תשתיות).

שיווק, שיווק ו…שיווק

את מערך השיווק לחגי הקניות של נובמבר לא מתחילים להכין בדקה ה-90. צוותי השיווק צריכים להיערך כמה חודשים לפני כן בשלבי הקצאת התקציב (באתרים מסוימים התקציב ל”חגי הקניות” בחודש נובמבר עומדים על כ-50% מהתקציב השנתי). מכיוון שלא רק אתם מתכוננים לתקופה הזו כדאי להביא בחשבון שכולם רוצים “להיראות” ברשת בתקופה הזו.

יש היבטים חשובים שמשותפים לשיווק בכל ימי השנה שנכונים גם לחודש נובמבר: למשל קביעת מטרות ויעדים שיווקים, בחירת ערוצי שיווק נכונים, מעקב אחרי ביצועים ושיפורים וכן הלאה. אבל כשמדברים באופן ספציפי על מבצעי חודש נובמבר כדי לבצע כמה צעדים ספציפיים יותר שיעזרו לכם להגדיל את המכירות:

הפעילו מבצעים מוגבלים בזמן: כדי להגדיל את המכירות בחודש נובמבר אתם יכולים להגדיל את המבצעים לזמן מוגבל. למשל הגדלת הנחה מ-45% ל-50% למשך שעה אחת בלבד. כמובן שאפשר לעשות את זה 2-3 פעמים ביום.

השתמשו בפופ-אפים: הודעות פופ-אפ יכולות לשמש למטרות מגוונות. הן יכולות להציע לגולשים את המבצעים הטובים ביותר, למנוע את נטישת הגולשים בשלבי הקנייה, לתת מידע על זמני המשלוח והם כמובן מושכים את תשומת הלב. שימוש נכון בפופ-אפ יכול למנוע מהגולש המוצף באינסוף מבצעים והטבות לקנות דווקא אצלכם.

תזמנו נכון: כשיש אלפי חנויות מקוונות שמציעים מוצרים דומים, התחלה וסיום של קמפיינים שיווקים הם עניין קריטי. לכן מומלץ לשלוח מיילים שיווקים שמפנים אל חנויות האי-קומרס בזמנים שאתם יודעים כי הלקוחות שלכם מרבים להיכנס לחנות ובזמן אופטימלי ביחס לזמן בו נטשו את העגלה עצמה.

התאימו למובייל : יותר ויותר קונים מבצעים את הרכישה שלהם באמצעות הסלולאר במהלך השנה כולה וכמובן גם בחגי הקניות של נובמבר. עסקים שאתרי האיקומרס שלהם אינם מותאמים למובייל פוגעים לא רק בגולשים אלא גם בדירוג שלהם בגוגל שנגרר כלפי מטה בתוצאות. בכך הם מפספסים המון הזדמנויות מכירה.

שיפור והתאמה של האתר שלכם למובייל כולל הרבה מאוד פרמטרים. הנה כמה מרכזיים:

  • אשרו את החומרים המפורסמים לקראת חגי נובמבר כאשר אתם רואים איך הם נראים גם במובייל ולא רק במחשב.
  • הקפידו על שימוש בתמונות כמה שפחות כבדות לשימוש באתר ובכך תקצרו את זמן הטעינה שממילא ארוך יותר במהלך גלישה באינטרנט סלולארי.
  • שפרו את האתר כך שיותאם למובייל. מכיוון שמרבית הגולשים במובייל עושים זאת במהלך תנועה אין להם זמן לקרוא בעיון. לכן סידור המסרים בצורה כזו שיותאם לחוויית המשתמש שלהם יכולה להגדיל משמעותית את מספר המכירות.

שלחו מיילים וסמסים שימירו לכם מיידית

ערוץ השיווק באימייל נחשב לכזה שמצליח ליצור לידים חדשים ולשמור על קשר עם לקוחות קיימים. אם בניתם את רשימת האימיילים שלכם לאורך כל השנה, חגי נובמבר הם הזמן המתאים לעשות בהם שימוש במהלך מסעות הפרסום באמצעות השיווק באימייל. יש כל מיני טיפים שיעזרו לכם להיעזר בצורה חכמה באימייל:

  • ‘חימום’ של הלקוחות באמצעות רשימות התפוצה במייל. הזכרנו קודם לכן שליחה של מבצעים מתאימים קודם למתחרים אבל כמובן שניתן לשלוח מיילים רלוונטיים בזמנים שונים: שבוע לפני, יומיים לפני, בתחילת המכירה, לקראת הסיום שלה.
  • בניית ניוזלטר מנצח מחייבת קודם כל הבנה מי הקהל שלכם ומה אתם רוצים להשיג ממנו באמצעות המייל. גם הקופי הכי מבריק לא יעשה את העבודה אם לא ברור לכם למי אתם פונים ואיזו תוצאה אתם מקווים להשיג. כל שלב הכתיבה נעשה רק אחרי שאתם יודעים לענות על השאלות האלה. 
  • קמפיינים מותאמים אישית שבהם הלקוח מקבל הודעה ספציפית כאשר הוא ביצע פעולה מסוימת (נטישת עגלה למשל או פריט דומה בהתאם למה שחיפש). כדי ליצור קמפיינים כאלה חשוב ליצור פילוחים מגוונים ככל שאפשר ביחס למסע הלקוח.

אוטומציה תעשה לכם חיים קלים יותר

חגי הקניות של נובמבר עמוסים ולכן גם העובד המיומן ביותר עלול לשכוח לשלוח מייל בזמן הנכון.

החדשות הטובות הן שרוב כלי השיווק מציעים כלי אוטומציה שחוסכים זמן, מאמץ ותיקונים והופכים את העבודה שלכם להרבה יותר פשוטה ויעילה.

לשימוש בכלי אוטומציה יש כמה יתרונות בולטים:

  • אפשרות ליצור מסעות לקוח הכוללים נקודות מגע חשובות עם הלקוח. אימייל “ברוכים הבאים” או מוצרים שנשכחו בעגלה יעזור לכם לסגור יותר מכירות.
  • הפעלת תמריצים שמחזירה את הלקוחות שלכם לעגלות שנטשו, כך גדל הסיכוי שהם ישלימו את הקנייה ויגדילו את ההכנסות בחודש זה.
  • אוטומציה מאפשרת שמירה על קשר לטווח ארוך. לקוח קנה מכם בחגי נובמבר ונעלם? אנחנו מזכירים לו שאתם קיימים באמצעות מייל שכולל תמריצים נחמדים המיועדים רק בשבילו.
  • הלקוח קנה טלויזיה ואתם רוצים להציע לו מערכת סאונד, כלי אוטומציה פונים אל הלקוח ומציעים לו מוצרים משלימים.

2 טיפים אחרונים:

הדגישו את מדיניות ההחזרים באתר: מידע עמום לגבי החזרת מוצרים מהווה את אחת הסיבות הכי נפוצות לנטישה במהלך הקנייה של מבצעי נובמבר. מדיניות החזרות ברורה היא יתרון אסטרטגי של ממש. לכן אם יש לאתר שלכם יתרון בכל הנוגע להחזרות כדאי לכם להדגיש אותה בכל מקום באתר. מכיוון שבתקופה הזו אנשים מקבלים החלטות לגבי קנייה במהירות, אפשרות החזרת מוצר שכתובה באופן ברור ומובן תקל על הלקוחות להמשיך את העיסקה דווקא אצלכם.

שנו מסרים תוך כדי תנועה: מכיוון שתקופת המכירות היא קצרה יחסית חשוב שתכינו את המסרים כמה שיותר זמן מראש, כולל תוכניות גיבוי לקופי ולקריאייטיב. יכול להיות שבחרתם את המבצעים שלכם בחוכמה אבל משהו במסרים הפרסומיים לא ‘עובר’. לכן חשוב להגיב באופן מהיר ולשנות תוך כדי תנועה ולא לחכות לסוף הקמפיין כדי להסיק מסקנות מה לא עבד.

אז נובמבר ממש מעבר לפינה והעבודה בשיאה, הנבחרת שלנו עומדת לרשותכם לכל שאלה בטלפון 03-6885050, אל תפספסו את ההזדמנות להגדיל את מספר המכירות!

שיהיה נובמבר של קניות במקסימום! 😊