איך לבנות ניוזלטר מנצח? הזמנו את אור פיאלקוב מ”פיאלקוב דיגיטל” לחלוק מניסיונו

שיווק באמצעות אימייל מרקטינג הוא עדיין אחד האפיקים האפקטיביים ביותר למשוך לקוחות ומשתמשים לאתר שלכם. אך לצד האפקטיביות הזו, גם קשה יותר לתפוס את תשומת הלב של הלקוחות והאנשים ברשימות הדיוור, בעיקר בגלל תחרות עזה מאוד על הקשב הדיגיטלי והצרכני של כולנו. לכן הניוזלטרים והמיילים שלכם חייבים להיות מעולים, אטרקטיביים ובעלי ערך אמיתי כדי שתוכלו לקצור את פירות ההצלחה של קמפיין דיוור איכותי.

man typing on laptop

אני בטוח שגם אתם, כמוני, מקבלים בכל יום המוני מיילים לאינבוקס שלכם. אני גם בטוח שאתם פשוט מוחקים או מתעלמים מרבים מהמיילים הללו, מבלי בכלל לפתוח אותם או לבטל את ההרשמה לדיוור. כדי שהניוזלטרים והדיוורים שלכם לא “יזכו” לאותו גורל וכדי שגם אתם תוכלו ליהנות משיעורי ROI אדירים כפי שניתן בהחלט לייצר מקמפיין דיוור חכם, כתבתי מדריך לבניית מייל מנצח, כולל דוגמאות לניוזלטר מעולה.

קודם כל פרסנוליזציה: הבינו למי אתם שולחים ניוזלטר

בשיווק יש אמרה מפורסמת לפיה – “כשאתם מדברים לכולם, אתם לא מדברים לאף אחד”. הכוונה בהקשר לבניית דוגמא לניוזלטר איכותי היא שאם אתם בונים את המייל כדי לפנות למכנה המשותף הרחב ביותר (או, על אותו עקרון, לקהל הרחב ביותר) – אתם משאירים הזדמנויות על השולחן. כלומר, הזדמנויות ליצירת תוכן בעל ערך רב, ספציפי ורלוונטי המדבר ישירות לאדם שקיבל את המייל. הרבה מבניית קמפיין דיוור מנצח הוא להבין בכלל למי אתם כותבים ושולחים את המייל, בין היתר דרך ביצוע סגמנטציה חכמה לרשימות הדיוור שלכם כדי להבטיח שאתם מעבירים את המסר הנכון לאדם הנכון ובזמן הנכון. 

לשמחתנו, מערכת הדיוור החכמה של אקטיב טרייל כוללת גם מערכות אוטומציה לסגמנטציה חכמה של רשימות דיוור. נוסף על כך, קיימים כלים טכנולוגיים להתאמה אישית עמוקה מאוד של תוכן המייל למשתמש ספציפי. שימוש בכלי פרסונליזציה ותוכן דינמי מגדיל מאוד את ההמרות ולכן מומלץ לעשות בהם שימוש. 

כדוגמאות לניוזלטרים מוצלחים מבחינה זו אפשר לתת למשל את האימייל מ-charity: water, ארגון חברתי המקדם מיזמי מים נקיים במדינות עניות. הארגון מקפיד על שליחת מייל עדכון לגבי פרויקטים פעילים באפריקה, עם התאמה אישית של התוכן לפי הפרויקט אליו תרם כל משתמש –

personalization newsletter

קליעה למטרה: הגדירו את מטרת הקמפיין ובנו את המיילים בהתאם

המטרה היא לא “סתם” לשלוח מיילים למשתמשים ולקוחות אלא צריכה להיות לכם מטרה ברורה ומוגדרת לכל מייל שאתם שולחים. בנו מיילים מתוך כוונה להגיע למטרה של הקמפיין או המייל הספציפי, למשל: לגרום ללקוח לרכוש שוב, להחזיר משתמש שמזמן לא התחבר לאתר, לקבל ביקורת ממשתמש וכיוצא באלו. 

מתוך המטרה המוגדרת של הקמפיין, אתם צריכים לגזור את ראשי הפרקים או קווי היסוד של המיילים שתשלחו, כדי להביא את הקוראים מהנקודה בה הם נמצאים עכשיו לנקודה אליה תרצו להביא אותם, בהתאם למטרה. מאחר שמייל אחד לרוב לא יכול לקלוע לכל המטרות, מומלץ לבנות אוטומציה המורכבת מסדרת אימיילים המיועדים לקחת את הנמענים שלכם למסע הלקוח הרלוונטי עבורם. 

arrow right in the middle of target board

דוגמא לניוזלטר עם מטרה ברורה ניתן לראות למשל במייל אוטומטי הנשלח מחנות האונליין של מותג האופנה יוניקלו, במטרה לעורר לקוחות רדומים. שימו לב כמה מאמצים נעשים כדי למשוך את הנמענים לקנייה חוזרת: הודעה על ירידת מחיר של פריטים שהתעניינו בהם בעבר, שילוב של תמונות מושכות וכמובן – קישור ישיר לעמוד המוצר לרכישה – כל אלה טקטיקות מכוונות לאותה מטרה ברורה –

uniqlo newletter exmple

השקיעו מחשבה בשורת הנושא

יכול להיות שהיא נראית לכם קטנה, אבל שורת הנושא של המייל היא למעשה ה-make or break של הניוזלטר שלכם, מה שיגרום לאנשים ללחוץ ולפתוח את המייל או להתעלם ממנו ולזרוק אותו לתהומות הנשייה של תיבת המייל שלהם. 

מהסיבה הזו מאוד חשוב להשקיע מחשבה, זמן ומשאבים בכתיבת שורת נושא מנצחת, כזו שגם תדבר בשפה של קהל היעד שלכם, גם תעורר בו סקרנות וגם תגרום לנמענים שלכם להבין שבתוך המייל מחכה להם ערך אמיתי. 

subject line

נותנים מילה: התאימו גם את הכתיבה לקהל היעד הספציפי שלכם

לאחר שהצבתם מטרה ברורה לשליחת המייל, הגיתם שורת נושא מעולה והרכבתם רשימת דיוור חכמה שנבנתה לפי סגמנטציה מדויקת, הגיע הזמן לעבור לגופו של המייל. כמו שכבר אמרנו, המטרה מאחורי מאמצי השיווק שלכם היא לדבר לקוראים שלכם ולעורר בהם תגובה רגשית ומעשית ואותה מטרה בדיוק צריכה להיות המטרה הראשית מאחורי כל פיסת טקסט שנכנסת לניוזלטר שלכם. 

איך עושים את זה בפועל? מתחילים מלחשוב היכן הנמענים ברשימת הדיוור שלכם נמצאים מבחינת  מסע הרכישה או ההמרה שלהם. יש לכם את זה? מעולה, זה הזמן לספק את סוג התוכן שהקוראים ימצאו שימושי בהתאם לסגמנטציה שלהם, המיקום שלהם במשפך ההמרה שלכם והערך שהם מחפשים. 

זה נכון לגבי נרשמים חדשים, לקוחות ותיקים, משתמשים המבקשים לבטל הרשמה לרשימת הדיוור, משתמשים לא פעילים, נוטשי עגלת קניות, רשימת דיוור על מבצעים והטבות וכן הלאה – לכל סגמנט כזה יש תוכן מדויק שיספק לו ערך ויעורר תגובה. כלי אוטומציה וטכנולוגיה ואינטגרציות עם מערכות דיגיטליות אחרות מאפשרות התממשקות מעולה ויצירת מיילים מאוד מותאמים אישית ועם אחוזי המרה גבוהים מאוד. 

דוגמא טובה לניוזלטר מדויק ואפקטיבי מצאנו באמזון: התחושה היא ממש כאילו הניוזלטרים נתפרו עבורכם באופן אישי, ונבנו לפי תחומי העניין והיסטוריית הרכישות שלכם – 

amazon personalized email

בחרו מערכת דיוור נוחה לעבודה

מערכת דיוור טובה לא רק מספקת לכם כלים לבניית רשימות תפוצה וניהולן, או כלים לשליחת מיילים ו/או הודעות סמס שיווקיות; מערכת דיוור טובה צריכה גם לספק לכם כלים איכותיים ומקיפים לעיצוב ובניית מיילים מנצחים. 

זכרו שאף אחד לא הולך להתעמק או לקרוא מייל שכולו גוש טקסט ללא אלמנטים ויזואליים או כזה אשר ממוען באופן כללי ולא מותאם אישית. הקרב על תשומת הלב של הנמענים הוא קשוח ואגרסיבי והדרישות של כולנו עלו בכל הנוגע למי מקבל את הקשב הדיגיטלי והצרכני שלנו. מהסיבות האלו בדיוק, הוויזואליות של המיילים חשובה לא פחות מהתוכן ואולי אפילו יותר במקרים רבים.

envelop with paper planes

באקטיב טרייל תמצאו עורך גרפי נוח ואינטואיטיבי, מבחר עצום של תבניות אימיילים מעוצבים מראש ורכיבי תוכן דינמיים שמאפשרים לכם להפוך כל ניוזלטר למותאם אישית לנמען או הנמענת שמקבלים אותו. אם תרצו, תוכלו גם לממשק בקלות את אקטיב טרייל לחנות המקוונת שלכם ולמקסם את המכירות שלכם אונליין. יצויין שכל הטוב הזה ניתן לכם גם בלי כל ידע בתכנות או בעיצוב גרפי. 

לפני שליחה, בצעו בדיקות למיילים שלכם על כל המכשירים והפלטפורמות

אם כבר השקעתם זמן, מחשבה וכסף בבניית מייל מנצח וקמפיין דיוור חכם, אתם לא רוצים ליפול על בעיות של תאימות טכנולוגית. לכן חשוב מאוד לפני השליחה בפועל לבצע בדיקה מקיפה שהמייל שלכם עובד ומוצג כהלכה על כל סוגי המכשירים ובכל הפלטפורמות הרלוונטיות – מובייל ודסקטופ, ג’ימייל ואאוטלוק, בכל הדפדפנים, אנדרואיד ואייפון, טאבלטים. 

סיכום

אין ספק שאימייל מרקטינג הוא אחד מהערוצים הכי רווחיים בשיווק דיגיטלי מבחינת עלות מול תועל. לכן, בעיניי, חשוב להשקיע זמן בלשלוח ניוזלטרים באופן קבוע. בשביל להשיג תוצאות מקסימליות, כדאי ליישם את כל מה שכתבתי עליו פה למעלה ואני מאוד מקווה שהדוגמאות שהבאתי במאמר זה יעניקו לכם הרבה השראה ויעזרו לכם לייצר ניוזלטרים איכותיים ולא פחות חשוב מכך: כאלה שיעבדו בשבילכם ויעזרו לכם להשיג את המטרות השיווקיות שהצבתם לעצמכם. 

הירשמו לאקטיב טרייל


אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בפייסבוק ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. 

הבעלים של EasyCloud – חברת אחסון אתרים בענן. חברה המנגישה את עולם אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד, דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.


נהניתם? מגניב! אולי יעניין אתכם גם: