לקראת שופינג IL: זה הזמן להפוך את השיווק שלכם לאוטומטי

למרות ש-2020 בהחלט תיזכר כשנה שבה הזמן עמד מלכת, בכל זאת הצלחנו להגיע לנובמבר, חודש הקניות הגדול. כמו תמיד, האות לפתיחת קרנבלי הסייליים יהיה חגיגות שופינג IL, שייערכו השנה בין ה-10.11.2020 ל-11.11.2020 ויעמדו בסימן עידוד צריכה מעסקים מקומיים כסמל לערבות הדדית. 

אז רגע לפני שאתם שולפים את כל התותחים הכבדים ויוצאים לדרך השיווקית שלכם, אנחנו רוצים להסביר לכם למה – במיוחד השנה – שווה לכם לשלב אוטומציות באסטרטגיית השיווק. 

Rawpixel

אוטומציות הן כלי מדהים, שבשימוש נכון יודע לקחת לכם מהידיים המון טרחה ובלאגן (מה שמשאיר לכם יותר זמן להתעסק בהענקת תשומת לב ללקוחות שלכם) וגם מסייע לכם להשיג, לתחזק ולטפח את הלידים שלכם באמצעות כמה קליקים קטנים. והקטע הכי טוב? יש מספיק סוגי אוטומציות שייתמכו במגוון פעולות מכירה ושיווק. הנה, תראו בעצמכם 😉 

אוטומציית איקומרס 

אוטומציית האיקומרס שלנו היא אוטומציה מדהימה שנועדה לעזור לכם למקסם את הרווחים מאתר הסחר שלכם. מעבר לטכניקה – שמאפשרת לכם לשווק ללקוחות את התכנים הרלוונטיים באמצעות טריגרים חכמים (למשל: נמען שפתח מייל אבל לא הקליק ועבר לאתר), האוטומציה מאפשרת לכם לעודד לקוחות שנטשו עגלה לחזור ולהשלים את הרכישה שלהם (בין אם באמצעות תוכן, ובין אם באמצעות הטבה, הנחה קטנה או צ’ופר שיתווסף לקנייה), לעורר לקוחות שלא ביצעו רכישה כבר X זמן (בהתאם למה שתגדירו באוטומציה עצמה) וגם להעניק שירות משלים לחווית הקנייה.

Rawpixel

רוצים למקסם את הרווחים שלכם ולהפוך לקוחות חדשים ליותר מ’סתם’ לקוחות מזדמנים? נצלו את שלב שליחת המייל ללקוחות לאחר הקנייה כדי להתחיל לבנות את מערכת היחסים שלהם עם המותג שלכם. הסטטיסטיקות מוכיחות שאחוז הקריאה (לא רק הפתיחה) של המייל הראשון שמגיע מכם ללקוחות לאחר שהם ביצעו רכישה עומד על 44% ולכן זה בדיוק הזמן להשתמש באוטומציה כדי לשלוח להם אוטומטית מוצרים משלימים, הטבות, סקרי שביעות רצון מתהליך הקניה או הצעות ערך אחרות שעשויות להגדיל את ההמרה בעשרות אחוזים.

אוטומציה שיווקית

מצחיק לסווג אוטומציה אחת כשיווקית יותר מהשאר, אבל האמת היא שאוטומציית אונבורדינג – היא בהחלט כזו, בגלל שהיא מטפלת ברגע שבו מונחים היסודות למערכת היחסים ביניכם לבין הלקוחות שלכם (שהוא גם רגע חשוב ורגיש מאין כמותו). 

Rawpixel

יש הרבה דרכים לבנות אוטומציית אונבורדינג חכמה ואפקטיבית, אבל איך שלא תבחרו, יש כמה מיילים שחייבים להיכלל בה: 

  • מייל “תודה שהצטרפתם” מלא בהסברים על המוצר, הידע שהלקוחות יקבלו מכם או אינפורמציה על הדרך שתעברו יחד (וגם קישורים למדריכים טכניים, במידת הצורך)
  • מיילים נפרדים לפיצ’רים ספיציפיים במוצר שלכם, או היילייטס מלאי ידע וערך (אם המוצר שלכם הוא קורס, ספר אלקטרוני, או כל דבר כזה)
  • מיילים שכוללים טיפים, טריקים, תשובות לשאלות נפוצות וידע נוסף (אם מדובר באוטומציה שמלווה מוצר ידע, זה המקום לתת בו אקסטרות שלא כללתם בתוך הקורס או הספר) 
  • מייל אחרון שמתזכר שתקופת הניסיון עומדת להיגמר – ומזמין את הנמענים להירשם לרשימת התפוצה הכללית

לאורך הדרך תוכלו, כמובן, לנצל את הטריגרים החכמים כדי לקבוע מה קורה במידה ומשתמש או משתמשת לא פתחו את המייל, תוכלו לשלב הודעות סמס רלוונטיות ובקיצור – לבסס את הקשר שלכם עם הלקוחות שלכם בצורה שתייצר חיבור רגשי שלהם למותג שלכם ותעזור לכם להעניק להם המון ערך מוסף שיגרום להם לרצות ללכת איתכם לאורך כל הדרך. 

אוטומציית שימור לקוחות

כל סוגי האוטומציות חשובים ורלוונטיים, אבל אוטומציית שימור הלקוחות רלוונטית עבור כל המוצרים כולם – בין אם אלה שירותים שאתם מספקים בעצמכם, מוצרים רבי מלל כמו קורסים או ספרים, או כמובן, מוצרים פיזיים. 

Rawpixel

אוטומציית שימור הלקוחות שלכם צריכה להסתמך על אסטרטגיה שיוצאת מנקודת הנחה שאף מוצר או שירות לא מסתיים ברכישה אחת. המטרה מאחוריה היא להוכיח ללקוחות שלכם שהמוצר או השירות שלכם מתאימים להם פיקס, מתוך ההבנה שברגע שתסתיים תקופת השירות או שהם יסיימו להשתמש במוצר הפיזי ששלחתם אליהם, אתם רוצים שהם ייבחרו בכם פעם נוספת. לכן, אוטומציית שימור לקוחות יכולה – וצריכה! – לכלול:

  • מייל הכולל סקר שביעות רצון (שישוגר מיד לאחר הרכישה)
  • מיילים עם ידע שימושי בנוגע למוצר שנרכש או בנוגע לשירות שניתן
  • מיילים עם הטבות (משלוח חינם? מוצר אלקטרוני משלים וחינמי? קופון הנחה שווה? האופציות אינסופיות) – במיוחד סביב חגים וגם מועדים אישיים הרלוונטיים ללקוח או ללקוחה ספציפיים כמו יום הולדת ויום נישואין 
  • ולקינוח: מייל עם קוד קופון לרכישה הבאה. 

בקיצור: כל דבר שיעניין את הלקוח ויגרום לו לחזור ולעשות איתכם עסקים. 

אוטומציה לוגיסטית

אוטומציה לוגיסטית היא אוטומציה שרלוונטית בעיקר עבור עסקים נותני שירותים. אוטומציות מהסוג הזה יכולות לעשות לכם המון סדר בבלאגן ולעקוב אחרי פרטים טכניים ולוגיסטיים שקשורים בשירות שאתם מספקים. 

Rawpixel

אוטומציה כזו יכולה: לעזור לכם לעקוב אחרי נמענים שמילאו שאלון היכרות; למיין את הלידים כך שתיווצר לכם רשימת דיוור מתעניינים (בצורה אוטומטית); לתזכר את הלקוחות שלכם לפני אירוע שנקבע מראש – גם באמצעות המיילים וגם באמצעות סמסים; להעביר להם סקר שביעות רצון (וכך להפיק תובנות לפעמים הבאים) וכמובן: לדוור להם תכנים שמתאימים להם בצורה פרסונלית. 

רוצים ללמוד עוד? כאן תוכלו לקרוא קצת יותר לעומק על היתרונות שבשימוש באוטומציות ואילו פה, במרכז ההדרכה שלנו, תוכלו להבין איך לנצל את האוטומציות החכמות של אקטיב טרייל בתהליכי השיווק שלכם. 

מאחלים לכם המון המרות וחודש קניות רווחי במיוחד 🙂 


אולי יעניין אתכם גם: