אוטומציה של דוא”ל: הבחירה בין אימייל יחיד או סדרה

אוטומציות אפקטיביות : הבחירה בין אימייל יחיד או סדרה

דיוור אלקטרוני צוין כבר כל כך הרבה פעמים כערוץ שמספק הכי הרבה החזר על השקעה. זה כבר לא נתון לוויכוח שהאימייל הוא עדיין המלך בקרב ערוצי השיווק הדיגיטלי השונים. למעשה, 60% מאנשי השיווק מסכימים ששיווק באימייל נותן החזר חיובי על השקעה.

אחד היתרונות של השיווק באמצעות אימייל הוא כמה שהוא שימושי ליצירת מודעות על ידי עדכון לקוחות פוטנציאליים וותיקים על כל המוצרים, שירותים, מבצעים והנחות החדשים והעדכניים ביותר.

אימייל מרקטינג משחק תפקיד שימושי וחשוב במיוחד בשיווק מחדש (רה-מרקטינג). מחקרים מראים ש 69.23% מהקונים ברשת נוטשים את עגלת הקניות שלהם באמצע הרכישה. המספר הזה אמנם גבוה באופן מדאיג, אך ניתן להסביר אותו בקלות, וכאשר בוחנים אותו לעומק, ניתן גם לפתור אותו באותה מידה של קלות.

המחקר מוסיף ומראה ש 58.6% מהקונים האמריקאים ברשת נוטשים את העגלות שלהם בגלל שהם פשוט לא היו מוכנים עדיין לבצע את הרכישה והם בסך הכל שוטטו. זה לא בדיוק דבר רע. למעשה, זה מציג פתח לאסטרטגיה קטלנית לשיווק באוטומציה של דואר אלקטרוני בשביל לתפוס מחדש את המכירה.

אימייל יחיד יכול להחיות עגלת קניות נטושה

אז איך אימייל יכול בדיוק לעזור לכם לפתות לקוחות לדרוש מחדש את עגלת הקניות שלהם ולבצע סופסוף רכישה? בתור התחלה, אוטומציה בשיווק באימייל.

בניית תרחיש אוטומטי ואוטומציה במהלכי שיווק מאפשרת לכם ליצור אימייל יחיד ולשלוח אותו אוטומטית ללידים שלכם לפי טריגרים שנקבעו מראש, כמו עגלות קניות נטושות. אז זה בעצם קולע ל-58.6% מהעגלות הנטושות באימייל אחד.

אבל, יש מקרים שבהם אימייל אחד לא מספיק בשביל לפתות את הלקוח לבצע רכישה…

תרחישים אוטומטיים וסדרות של אימיילים

אז השאלה הבאה והחשובה יותר היא, איזו אסטרטגיה עובדת הכי טוב בסיטואציית עגלת קניות נטושה? האם סיבוב אחד של שיווק באימייל מספיק? או אולי אתם צריכים לשקול שליחת סדרה של אימיילים בשביל להחיות את העגלות הנטושות?

בשביל לעזור לכם להחליט, הנה כמה תובנות לשיקולכם:

  • חזרה כתזכורת

יש מספר סיבות שבגללן אנשים לא פותחים את האימיילים שלהם. לפעמים, הם פשוט לא יכולים בגלל שהם קבורים בעבודה, ושכחו לחזור לאימייל שלכם.

לשלחו להם כמה אימיילים נוספים יכול לשמש כתזכורת. זה גם יכול לקרב אתכם צעד אחד נוסף לקראת להחזיר אותם לאתר שלכם ולעגלת הקניות.

  • רחוק מהעין, רחוק מהלב

כשהלקוחות הפוטנציאליים שלכם רואים אתכם בתיבת הדואר הנכנס, המותג שלכם לעולם לא יישכח. שליחת סדרה של אימיילים באופן אוטומטי ומתוכנן יבטיח שקהל היעד שלכם תמיד יראו אתכם בכל פעם שהם יפתחו את האימייל שלהם.

אז כשהם צריכים מוצר או שירות שאתם במקרה גם מציעים, המותג שלכם יהיה הדבר הראשון שיקפוץ להם לראש, והאתר שלכם יהיה המקום הראשון בו הם יבקרו. הם אפילו לא צריכים ללכת למנוע חיפוש, בגלל שאתם במרחק קליק אחד. הם יכולים להגיע לאתר שלכם ישירות מהאימייל.

  • הזדמנות למכירה צולבת

כבר יש לכם אחיזה בלקוחות הפוטנציאליים שלכם, אז אל תרפו. תמשכו אותם בחזרה עם סדרת אימיילים ותפתו אותם עם המוצרים , השירותים, ההנחות והמבצעים האחרונים שעשויים לעניין אותם.

חוץ משליחת התזכורת לחזור לעגלות נטושות, סדרת אימיילים יכולה להיות מדיום שבו אתם יכולים להציג ולהצליב מכירה של מוצרים ושירותים אחרים. אולי קופון הנחה זה בדיוק מה שהם חיכו לו לפני שהם סוף סוף ילחצו על כפתור “קנה עכשיו”.

  • טיפוח מערכת היחסים

סדרת אימיילים תעזור לכם גם בשימור וטיפוח מערכת היחסים שלכם עם הלקוח. כאמור, כבר נוצר חיבור. אל תבזבזו את ההזדמנות ותשמרו על קשר איתם ותיבנו את מערכת היחסים הזו. שליחה של סדרת אימיילים תעזור בבניית אמון ואמינות לטובת המותג שלכם.

  • מעקב אינטליגנטי

שליחת אימייל אחד לכמה נמענים זה יותר מורכב ממה שנראה לעין. תודות למערכת האוטומציות העוצמתית של אקטיב טרייל- תוכלו להתאים אישית את הקמפיינים שלכם ספציפית לנמענים. אתם יכולים לקבוע טריגרים שונים ולהתאים אותם בהתאם לסגמנטציית לקוחות. באופן זה, האימייל שלכם עדיין יהיה אישי ורלוונטי עבור כל נמען למרות שהוא נשלח לקבוצת נמענים גדולה.

  • עלות-תועלת גבוהה

59% מאנשי שיווק B2B מסכימים שהאימייל הוא הערוץ האפקטיבי ביותר מבחינת יצירת הכנסות. בנוסף, אוטומציות שיווקיות יכולות לתת לכם את הכלים לאיסוף וניתוח מידע.

סדרת אימיילים שנעשית באמצעות מערכת האוטומציה תאפשר לכם לבחון, לנתח ולעדן את הקמפיין שלכם.

אם התובנות שלמעלה עדיין לא הצליחו לשכנע אתכם, הנה כמה נקודות נוספות המסבירות למה שליחת סדרה של אימיילים היא טובה יותר.

  • יותר הזמנות פר נמען

שליחת סדרה של אימיילים לקונים ברשת שנטשו את העגלות שלהם מסוגלת להניב פי 37 יותר הזמנות פר נמען אימייל, בהשוואה לאימייל המוני רגיל. אימייל עגלה נטושה יחיד, מצד שני, הצליח בעבר להניב רק פי 30 יותר הזמנות. זה הבדל משמעותי שאסור להתעלם ממנו.

  • הכנסות גבוהות יותר

הנתונים גם מעידים על האפקטיביות של סדרת אימיילים – אימייל עגלה נטושה מגיע לממוצע של 544$ בלבד, בעוד שסדרת אימיילים על עגלה נטושה מגיע לממוצע הכנסות של 958$. זה נתון מדהים של 75% יותר בהכנסות עבור האוטומציה. זה הרבה מאוד כסף שאפשר לעשות באמצעות הקמת אוטומציה אחת  בלבד, לא?

לסיכום:

אין ספק, סדרות אימיילים הוכיחו מספר פעמים, שהם אסטרטגיית השיווק באימייל האפקטיבית ביותר. המספרים שלמעלה מראים כיצד סדרת אימיילים טובה במיוחד בהחזרת לקוחות שנטשו את עגלות הקניות שלהם.

שליחת סדרת אימיילים היא לא רק דרך טובה לשמור על קשר עם הלקוחות ולבנות מערכות יחסים. אבל, מצאנו גם שזו טקטיקה עם עלות-תועלת גבוהה במיוחד.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך:

כיצד לשלוח קמפיין דיוור אלקטרוני ולהישאר בחיים

25 טיפים שיתנו לקמפיינים שלכם זריקת אנרגיה חיובית

רוצים לטפח את הלידים שלכם? תגמלו אותם על פעילות!