כיצד לשלוח קמפיין דיוור אלקטרוני ולהישאר בחיים

שליחת קמפיין אימיילים בתפוצה רחבה

חלק מהתפקיד של משווק דיגיטלי כרוך בשליחת קמפיינים של דוא”ל לכמות מכובדת מאוד של נמענים בכל שבוע. אנחנו משקיעים שעות בניסוח האימיילים ועריכתם עד שלמות, אבל מרגע שאנחנו לוחצים על כפתור “שלח”, זה כבר לא בשליטתנו.

ואז חרדת השליחה מתחילה לחלחל ולהטריד את מחשבותינו. אנחנו מתחילים להריץ בראש תסריטי אימה קיצוניים וקוצצים ציפורניים בחשש לביצועים של קמפיין הדיוור שלנו. חלק מהתסמינים כוללים גם דיבור עצמי ושאילת שאלות כמו: מה אם יש לינקים שבורים? טעויות כתיב מביכות שלא שמנו לב אליהן? הנמענים יקליקו או שצפוי כישלון מר? יהיו המרות?…

אבל להילחץ ממשהו שאין לנו שליטה עליו רק ישאב מאיתנו אנרגיה נחוצה וישפיע על התפקוד שלנו במטלות שיווקיות אחרות.

הנה כמה טיפים שאתם יכולים ליישם לפני, בזמן, ואחרי יצירת הקמפיין שלכם בשביל לנצח את חרדת שליחת האימיילים הידועה לשמצה:

שנייה לפני שמתחילים במלאכה

  • תגדירו קריטריונים לקמפיין החלומות שלכם

תיצרו סטנדרט בסיסי קבוע לאופן שבו אימייל אידיאלי צריך להראות: הזרימה הרעיונית, הטון של המותג והחלקים השונים שמבחינתכם חייבים להיות כלולים בכל קמפיין. ברגע שהכל יהיה ברור ומוגדר קונספטואלית לכל הנפשות השיווקיות פועלות, תוכלו להשתמש בהמשך בקריטריונים האלה כדי לבדוק את האימיילים שלכם לפני שאתם לוחצים SEND.

  • תייצרו בנק של חומרים נגישים שאתם יכולים לערוך בקלות

זה יעזור לכם להתארגן כשהלו”ז נהיה צפוף מדי ואין לכם את הזמן הדרוש לייצר קמפיין דוא”ל מאפס. אם פתאום נוחתת עליכם משימת דיוור דחופה או שאתם פתאום מגלים שאתם לא מוכנים למשימה הקיימת ויש לכם יותר מידי דברים על הצלחת- הסיכוי שלכם להיכנס ללחץ ולפתח חרדת שליחה עולה באופן דרמטי. בניגוד ללחץ מתון- כשלחוצים מאוד גם מועדים יותר לטעויות. התארגנות מראש על טמפלטים קבועים, לוגואים בגדלים שונים לכל מטרה, ויזואל’ס שמדברים את השפה של המותג- כל אלה יחסכו לכם בשעת הש’ לכם לחץ מיותר, יסייעו לכם להציל את היום ואת הקמפיין שלכם.

קראו גם: איך להשיק קמפיין דוא”ל חדש מאפס נמענים?

  • תהיו מפוקסים על המטרה הגדולה

קל יותר לייצר קמפיין טוב אם יש לכם מטרה ורעיון משכנעים וברורים. זה יכול לתת לכם את הפרספקטיבה הנכונה בכדי שתוכלו להתרכז ב “למה?” במקום בכל מה שיכול להשתבש.

  • תגדירו ותעדכנו קבוצות נמענים באופן קבוע

אחת הסיבות לחרדה משליחת קמפיין דוא”ל היא הפחד משליחה לרשימה הלא נכונה. לא פעם, ריבוי רשימות תפוצה ממקורות שונים עלול לסרבל את התהליך, בכדי להימנע מזה, תעלו את הכל למקום אחד, חלקו לקבוצות ותתייגו אותם באופן שברור לכולם למה התכוון המשורר, כמו: אופן הרישום (לדוגמא פייסבוק), מיקום גיאוגרפי (לדוגמא חיפה), סוג לקוח (פרימיום) ועוד. חלוקה זו תאפשר לכם מעקב טוב יותר אחר התנהגות הצרכנים, תמנע טעויות שליחה וחרדת ביצוע.

רגע לפני שלוחצים על כפתור “שלח”

  • תנו לאדם נוסף לעשות הגהה

הכי מומלץ זה לתת לאנשים אחרים לעשות את ההגהה לאימיילים שלכם בגלל שאנחנו נוטים להתעלם מהשגיאות של עצמנו מרוב שעברנו עליהם אינספור פעמים. זה גם מוריד קצת חרדה בגלל שתדעו שאדם נוסף בדק את העבודה שלכם.

  • תעשו טסט לקמפיין שלכם

ביצוע טסט שליחה לעצמכם ולשאר הקולגות במחלקת השיווק לפני שאתם שולחים את הקמפיין לרשימת התפוצה שלכם תאפשר לכם לוודא שהאימייל נקי משגיאות וטעויות הגהה. תוודאו ששורת הנושא ברורה, מושכת ומניעה לפתיחה, פרה ההאדר מוגדר ומתכתב עם שורת הנושא, התמונות שלכם עולות כמו שצריך ונראות טוב גם במסכים שונים. חשוב לבדוק גם שכל הלינקים וההנעות לפעולה (CTA) אכן עובדים כמו שצריך.

ממש אחרי השליחה

  • תירגעו!

עשיתם את שלכם. אין טעם לדאוג לדברים שמחוץ לשליטתכם. מרגע שלחצם על “שלח”, פשוט חכו שהתוצאות יתחילו להגיע. תפסיקו לדאוג ותתרכזו בשאר המשימות שלכם.

  • עשיתם טעות? תעלו מיד בחזרה על הסוס!

לא משנה כמה אתם זהירים וקפדנים, עדיין יהיו פעמים נדירות שבהן תעשו טעויות. אם זה קורה, אל תתנו לזה לאכול אתכם. אתם בני אדם, טעויות  קורות. תסלחו לעצמכם ותלמדו מהן בשביל שתוכלו לשפר את האימיילים שלכם בעתיד.

וודאו שאתם קוראים גם המאמר שיצרנו במיוחד למקרים כאלה של טעויות שליחה, תלמדו כיצד גם מותגים גדולים עושים פדיחות, איך מתקנים בצורה חיננית וחוזרים למשחק (ובגדול!):

אופס… איך לתקן טעות בשליחת קמפיין דוא”ל ולצאת גדולים!

בשורה התחתונה

לחוות חרדה משליחת קמפיינים זה בתכלס דבר טוב. זה אומר שהעבודה שלכם חשובה לכם. אבל אל תתנו לפחד לשתק אתכם ולמנוע מכם לבצע את שאר מטלות השיווק שלכם.

תשתמשו בטיפים שמנינו למעלה ובכל מה שעוזר לכם כדי להישאר רגועים ומפוקסים כדי לשלוט בחששות שלכם ואל תיתנו להם בשום אופן לשתק אתכם. תתכננו את הקונספט, חברו את הקמפיין שלכם בקפידה (שורת נושא, פה-האדר, גוף, CTA..) ובאופן פשוט יחסית כך שיהיו ניתנים לעריכה ותיקונים בקלות גם אם המעצב שלכם חולה חס וחלילה, ותבדקו שהוא נקי מטעויות (הגהה, קישורים, כפתורים..) לפני שאתם לוחצים על “שלח”. מרגע ששלחתם, קחו צעד לאחור, תתרווחו, תנשמו וחכו לתוצאות של העבודה הקשה שלכם.

עוד דברים נחמדים שיעזרו לכם להתמודד:

10 טיפים לכתיבת שורת נושא מוצלחת לניוזלטר שלכם

25 טיפים שיתנו לקמפיינים שלכם זריקת אנרגיה חיובית