לט’ס טקסט דוגרי: המדריך לשיווק ל-Ecommerce באמצעות SMS

כל מי שעוסקים בשיווק, על אחת כמה וכמה אם מדובר בשיווק עבור אתר ה-Ecommerce שלו או שלה, מחפשים דרכים חכמות למקסם את השיווק במינימום תקציב. בין אם מדובר באמצעי גרילה (שדורשים הרבה מאמץ וזמן), התנסות בפלטפורמות חדשות או שיווק באמצעות משפיענים, מיקרו-משפיענים וננו-משפיענים, אנחנו די משוכנעים שאם יש בבעלותכם אתר סחר, כבר יצא לכם לעשות סיבוב או שניים סביב הבלוק – רק כדי להבין שבתוך עומס התוכן שמציף את הלקוחות שלכם בכל רגע נתון, קל מאוד להיבלע. 

Texting bubbles with words shortcuts

לאור זאת מפתיע לגלות שלא כל המשווקים מודעים ליתרונות העצומים שטמונים בשיווק באמצעות הודעות סמס. תחשבו על זה רגע: אתם יושבים בעבודה, או סתם נחים על הספה בבית אחרי יום ארוך, כשהטלפון שלכם מואר לרגע עם הודעת סמס שזה עתה נחתה בתוכו. לא תפתחו? לפי כל הנתונים, כנראה שתצטרפו לסטטיסטיקה לפיה 98% (!) מהנמענים פותחים את הודעות ה-SMS שלהם, רובם בדקות הראשונות שלאחר קבלת ההודעה. בהתחשב בעובדה ש69% מבעלי הטלפונים הסלולריים דיווחו שהם זקוקים לסמסים ולא יכולים לחיות בלעדיהם, זה הופך די הגיוני, לא? 

Man getting a text msg

מעבר לעובדה שהודעות SMS הן אמצעי שיווקי זול, פשוט ונוח, תקשורת באמצעות סמסים עם לקוחות שהגיעו לאתר ה-E-Commerce שלכם היא דרך מעולה לכוון אותם בתהליך הרכישה, לייצר Upsales, להעביר להם מסרים תפעוליים וכמובן – לשמר אותם כלקוחות עתידיים. 

Different text msgs

יכול להיות שברגע זה ממש אתם תוהים איך בדיוק עושים את זה נכון. אז כדי לעזור לכם להפוך את זה להכי פשוט שאפשר – וגם כדי לעודד אתכם להשתמש באחת האופציות השיווקיות הזולות, הנוחות והממירות – החלטנו ליצור עבורכם את המדריך הבא. מקווים שתקפצו על העגלה, תתחילו לסמס ויותר חשוב: גם להמיר. 

לפני הכל: אילו שימושים חכמים תוכלו לעשות ב-SMS? 

שיווק באמצעות הודעות סמס הוא עולם רחב שמציע המון אפשרויות חכמות ליצירת אינטראקציות קטנות אך משמעותיות עם הלקוחות שלכם ובשילוב עם שיווק באמצעות הדואר האלקטרוני – בכלל מדובר בנצחון. לכן הדבר ה-1 שנמליץ לכם לעשות, הוא לוודא שטופס ההרשמה שאתם מעלים לאתר שלכם כולל גם שדה של מספר טלפון נייד. זה נכון במיוחד במידה ויש לכם תכנית מועדון לקוחות אטרקטיבית, אבל לא רק; באמצעות סמסים תוכלו לעשות המון דברים שיקלו את החיים – ואת הרכישות – עבור הלקוחות שלכם. רוצים דוגמאות נבחרות? בשמחה: 

כנסיית הבשורה: תקשור מבצעים וחדשות ללקוחות 

סמסים הם כלי נהדר לבשר ללקוחות שלכם על מבצעים אטרקטיביים, או לתזכר אותם אודות מבצעים שעדיין רצים.

ראו למשל את ההודעות הנהדרות האלו משופרא, שמצליחות להיות אינפורמטיביות, אישיות ומניעות לפעולה גם יחד:

סמס משופרא סמס משופרא

או את ההודעה הזו מרשת חנויות Ace קנה ובנה:

סמס מאייס קנה ובנה

דבר המנהל: הודעות תפעוליות

כמו שאתם כבר יודעים, לקוחות אוהבים להרגיש שאתם מובילים אותם יד ביד לאורך תהליך הרכישה וגם לאחריו. באמצעות סמסים תוכלו לאשר קבלת פרטים, ליצור חיוויים מתאימים, להודיע על משלוח שיצא, לתזכר אותם לגבי אירועים מיוחדים ואפילו לשלוח להם קבלה. ראו למשל את הדוגמאות מצוות יזמניק, מאתר “עלה הביתה” ומאתר שופרסל: 

סמס מיזמניק סמס משופרסלסמס מעלה הביתה

בנוסף, הודעות תפעוליות הן הזדמנות נהדרת לבצע Upsales חכמים. קחו לדוגמה את ההודעה הזו מסלופארק:

סמס מסלופארק

או את ההודעה התפעולית הבאה, מרשת אופטיקה הלפרין:

סמס מאופטיקה הלפרין

הודעות תפעוליות הן גם הזדמנות מעולה להפיץ סקרי שירות (וסקרים אחרים) בין הלקוחות שלכם. הנה, ממש כמו שעושים במק’דונלדס:

סמס ממק'דונלדס

שעון מעורר: להעיר לקוחות רדומים

השקעתם כל כך הרבה זמן, מאמץ וכסף בלהפוך את הלקוחות שלכם ללקוחות משלמים, עכשיו הפוקוס צריך לעבור להפיכתם ללקוחות חוזרים. אחת הדרכים הנוחות והיעילות לעשות זאת היא שימוש חכם בסמסים, למשל כדי לומר שאתם מתגעגעים אליהם ורוצים אותם איתכם בחזרה, מומלץ בשילוב הנחה אטרקטיבית ו/או קופון (ידעתם שהסטטיסטיקות מראות שקופונים שנשלחים ב-SMS מנוצלים פי 10 לעומת קופונים שנשלחים באמצעים אחרים? עשו בזה שימוש חכם). הנה דוגמה מצוינת להודעה כזו, שנשלחה בידי רשת ג’ונגל: 

סמס מרשת ג'ונגל

הצעד הבא: 5 כללי ברזל להודעות סמס שיווקיות

זה השלב שבו אתם בטח שואלים – “אוקיי, אז עכשיו כשאנחנו יודעים מה אפשר לעשות עם סמסים, על מה חשוב להקפיד כששולחים סמסים ללקוחות?”. מזל שגם בלי לשמוע אתכם חזינו את בואה של השאלה ואספנו את הכללים הכי חשובים שיאפשרו לכם לשלוח סמסים נהדרים – וממירים. 

  • מתחילים מהפאנץ’: כתבו את הפואנטה תמיד בהתחלה 

הדבר שהכי חשוב לזכור לגבי שיווק באמצעות סמסים, הוא שתשומת הלב של הלקוחות שלכם מוגבלת ולכן הסמסים השיווקיים שלכם צריכים להיות קצרים מצד אחד, ענייניים מצד שני וגם מעניינים מספיק כדי להניע לפעולה. או במילים אחרות: חשוב שהפואנטה תופיע בראש ההודעה ושאר המידע – מיד אחרי. 

  • קצר ולעניין: אל תשכחו לקצר את הלינקים

מרבית הודעות הסמס כוללות גם לינקים; בין אם מדובר בלינק להסרה מהדיוור, לינק לדף נחיתה או לינק לאתר – בגלל שהודעות הסמס כה מוגבלות במקום, וודאו שאתם מקצרים את הלינקים שלכם כך שיבזבזו כמה שפחות תווים. צריכים המלצה לכלי מצוין לקיצור לינקים? נסו את ביטלי

  • פילוח, פילוח ועוד קצת פילוח: יצרו סגמנטציה מדויקת ככל הניתן

אם אתם משתמשים במערכת CRM, אנחנו ממליצים בחום לממשק אותה עם הפלטפורמה שבה אתם משתמשים (ולא שאנחנו רוצים להשוויץ או משהו, אבל אקטיב טרייל היא פלטפורמה מדהימה שתענה על כל צרכי השיווק שלכם. טוב, אולי אנחנו בעצם כן רוצים להשוויץ. אבל רק טיפה 😉 ).ככה, תוכלו להשתמש בדאטה מפולחת הרבה יותר ולשלוח סמסים בהתבסס על היסטוריית הרכישות של הלקוחות שלכם, המיקום הגיאוגרפי שלהם ונתונים דמוגרפיים כלליים. עדיין אין לכם CRM? זה לא תירוץ לא להשתמש בסגמנטציה חכמה: זה הזמן לוודא שטפסי ההרשמה שלכם כוללים גם סעיפי רשות מורחבים שיאפשרו לכם לאגור את המידע הרלוונטי כדי שתוכלו לפלח את השליחה בצורה הכי ממוקדת שיש. 

  • טיימינג הוא הכל: תכננו את השליחה לשעה נוחה

יכול להיות שאתם תוהים מה היא בדיוק “שעה נוחה”. ובכן, מאחר שכמו שאמרנו קודם – הודעת סמס היא למעשה סוג של ‘פלישה’ אישית יותר למרחב של הלקוחות שלכם, הנה שני טווחי זמן רעים מאוד לשליחת הודעות שיווקיות בסמס: אמצע הלילה ושעות הבוקר המוקדמות. אז מתי כן? עדיף בשעות הפעילות “הרגילות” של המשק, כלומר בין 9:00-18:00. לא יכולים להתאפק ורוצים בכל זאת לשלוח הודעה בזמן אחר? הרחיבו את הטווח מעט, ל-8:00-20:00. 

  • הכל אישי: השתמשו בפרסונליזציה עד כמה שניתן

מאחר וסמס הוא פורמט אישי במהותו, אל תשכחו להשתמש בפרסונליזציה: שלחו את ההודעה עם שמה או שמו הפרטי של הלקוח או הלקוחה, התבססו על הפרטים הדמוגרפיים והגיאוגרפיים שבידיכם, ותנו להם את ההרגשה שאתם כותבים במיוחד עבורם. קחו למשל את הודעת הסמס הזו, שהגיעה מאופטיקה הלפרין: 

ועוד כמה דברים חשובים… 

  • וודאו שההודעה יוצאת מפרופיל השליחה של המותג שלכם ולא נשלחת בצורה ‘אנונימית’ ללקוחות (כלומר ממספר שהם לא מכירים) 
  • במידת האפשר, שמרו על ההודעות קצרות וחמודות 
  • שמרו על השפה אישית ודיבורית: אל תשכחו שאתם בעצם ‘מתפרצים’ ישירות לטלפון של הלקוח, לכן אל תהיו גנריים מדי מצד אחד וגם לא רשמיים מדי, מצד שני. רוצים כלל אצבע? בבקשה: חשבו איך הייתם מנסחים את ההודעה במידה והייתם צריכים לשלוח אותה לחבר או חברה בוואטספ
  • תרגישו חופשי להשתמש באימוג’יז, אחרי הכל – הם צמחו מתוך הסמסים 😉 

לסיכום

במיוחד בתקופה המורכבת כלכלית שעוברת על המשק ועל כולנו, לא כדאי לפספס את ההזדמנות להשתמש באחת האופציות השיווקיות הזולות, הנוחות והממירות ביותר שם בחוץ. חשבו על הודעות ה-SMS שאתם מוציאים תחת המותג שלכם, כהמשך ישיר לאתר המכירות: זרוע נוספת של תקשורת עם הלקוחות שלכם בתכלס, או – אם תרצו – השלב הבא והמתבקש במערכת היחסים שלכם.

A girl texting on her phone

אם תשחקו את קלפי הסמס שלכם נכון, תרוויחו נאמנות מותגית ועסקית מצד הלקוחות שלכם ותצליחו לחזק את הקשר שלהם עם המותג. ואת זה לא רק אנחנו אומרים – אלא הסטטיסטיקה: על כל השקעה של 5% בחיזוק הקשר עם הלקוחות שלכם, תוכלו להגדיל את רווחיות העסק ב-25% (!) . עכשיו, אחרי שאתם יודעים את כל זה, הגיע הזמן לתת בראש. 

נתראה בסמסים, אה? 😉   


עוד בבלוג שלנו: