יצירתיות בצל הקורונה: 4 שאלות שכל בעלי העסקים צריכים לשאול את עצמם עכשיו (כן, גם אתם)

בואו נודה על האמת: הקורונה הזאת? אחד הדברים המתסכלים שקרו לכולנו בכל רמה; אישית, מקצועית, חברתית ולאומית. אז בזמן שכולם מדברים על לימונים ולימונדה אנחנו מעדיפים לדבר איתכם דוגרי, על צעדים אפקטיביים שיכולים לשפר את המצב ולהכניס קצת בהירות לתקופה הכל-כך מבלבלת הזו.

אנחנו יודעים שהאינסטינקט הראשוני הוא לרוץ אל לוח השרטוטים ולשנות מקצה לקצה את כל המערך העסקי שלכם. אבל אנחנו חושבים שדווקא עכשיו, משחלף ההלם הראשוני והעולם לאט לאט מסתגל למציאות החדשה שנכפתה עליו, כדאי לקחת נשימה עמוקה. נרגעתם קצת? מצוין, כי השלב הבא הוא להשקיע כמה שעות בתשובה על 4 השאלות החשובות הבאות – שיעזרו לכם לקבל החלטות מושכלות לגבי השינויים שכדאי (או לא כדאי) להשית על העסק שלכם.

1) איזה מידע צריך לאסוף ואיפה? 

בין אם תאספו את המידע הזה בעצמכם דרך האינטרנט ו/או דרך מערכות הניתוח הדיגיטליות של העסק שלכם, ובין אם תיעזרו באנשי מקצוע שיעשו את זה בשבילכם, זה בדיוק הזמן לדייק ולהדק את האסטרטגיה שקשורה בצרכים של קהל היעד שלכם. נסו לערוך מחקר מתחרים קצר – על מנת להבין ולמפות את מצב השוק הנוכחי – לנטר את שיח הגולשים ברשתות החברתיות וגם לייצר סקר לקוחות באפן עצמאי. ככה, תוכלו להבין מה חסר לקהל שלכם בתקופה המורכבת הזו, מה הם הכי צריכים ואיך אתם יכולים לענות על הצורך הזה.

לדוגמא: נכון שמטפלים אלטרנטיביים לא יכולים להציע טיפולי מגע בתקופה הקרובה, אבל הם בהחלט יכולים להציע מוצרים נלווים, ערכת ליווי מרחוק, או קורסי ווידיאו מותאמים לתקופה. באופן דומה, אפשר לשלוח ניוזלטרים או סמס עם טיפים רלוונטיים (לטיפולים עצמיים, להרגעת החרדה, אולי אפילו לדברים שניתן לעשות בבית ע”מ לשפר את מצב הרוח ואת הבריאות הכללית). כלל האצבע פשוט: ככל שתדייקו את הצרכים של הלקוחות שלכם – תוכלו למצוא אפיקים יצירתיים יותר שיעזרו לכם לספק לו מענה מרחוק. לאחר מכן תוכלו לשווק להם את הפתרונות שתפרתם עבורם בדרך חכמה ולייצר מסע לקוח שיגרום להם להישאר איתכם גם אחרי שמשבר הקורונה יגיע אל קיצו.

2) איזה יתרון יש במוצרים שלי, שהופך אותם לרלוונטיים דווקא עכשיו? 

נניח שאתה בעלים של מכון כושר שנאלץ לסגור את שעריו בעקבות ההנחיות. עכשיו זה הזמן לחשוב על היתרונות בשירות שאתה מספק: התעמלות היא אחד הדברים הכי חשובים לחיזוק הגוף והנפש ולמרות שקהל הלקוחות שלך תקוע בבית – כולם עדיין רוצים (וצריכים) להתעמל. זה הזמן להתאים את שיעורי הכושר לסביבה ביתית ולשדר אותם אונליין. דוגמה אחרת: בואי נאמר שאת הבעלים הגאה של חנות למוצרי ילדים. כל הילדים נמצאים כרגע בבית עם ההורים ומטפסים על הקירות ולכן, דווקא עכשיו, צצה הזדמנות להכין ולמכור ערכות לזמן הבידוד (משחקי יצירה ומחשבה, פאזלים וכו’).

הנקודה היא שכמעט כל עסק יכול – וצריך – לחדד את היתרונות שקיימים בו ולחשוב איך אפשר להציע מוצרים חדשים שיהיו סופר-אקטואליים ושימושיים דווקא עכשיו. המלצה קטנה מאיתנו? נצלו את ההזדמנות כדי לשווק את המוצרים באמצעות קמפיינים חכמים ולאסוף דאטה אודות קהל הלקוחות שלכם באמצעות דפי נחיתה מדויקים.

3) איך אפשר לרתום את קהילת הלקוחות הנאמנים לטובת העסק שלי, דווקא בזמן המשבר? 

בסיס הלקוחות הקבועים שלכם הוא קהילה לכל דבר ועניין. אם תיעלמו ותפסיקו לתקשר ולשתף אותם בנעשה סביר להניח שהם ינדדו אל המתחרים – וכל העבודה השיווקית שעשיתם עד עכשיו, פשוט תרד לטמיון. כדי לוודא שהם נשארים איתכם, המשיכו לעדכן אותם בנעשה מאחורי הקלעים, לספר להם כמה אתם מתגעגעים אליהם, להציע להם הנחות משמעותיות או אפילו להציע להם לשלם עכשיו מחיר אטרקטיבי, בעד תמורה עתידית (או עכשווית, בהתאם ליכולות) שתעזור לעסק לשרוד גם בתקופה המורכבת הזו.

אפשר וחשוב לעשות את זה באמצעות סמסים, מיילים או שילוב חכם בין השניים. שימו לב: מומלץ לוודא שההנחה מספיק משמעותית, כדי לייצר הזדמנות שתשכנע אותם להתקדם עם העסקה.

4) איזו אלטרנטיבה אפשר להציב עבור הקהל, במידה והמוצרים שלי נפגעו? 

המשבר הנוכחי מכריח את כולנו לשלוף את תכניות החומש שלנו. כולנו מבינים שיש מוצרים או שירותים שבלתי ניתן לספק כרגע, השאלה היא – מה תוכלו להציע ללקוחות במקומם (אם בכלל). במקרה הזה, אלמנט היצירתיות חשוב אפילו יותר, כשהמטרה צריכה להיות המרה של מוצרים או שירותים פיזיים – במוצרים או שירותים מקוונים.

אחרי שתפצחו את אותה אלטרנטיבה, אל תשכחו לתקשר אותה החוצה ללקוחות שלכם. הפלטפורמה שלנו מציעה לכם כמה דרכים מצוינות לעשות את זה, כמו קמפיין סמסים – שמאפשר לכם ליידע את הלקוחות בדרך תמציתית ומהירה בעיקרי הדברים; בנייה של טופס הרשמה – על מנת שתוכלו לאסוף את פרטיהם של הלקוחות שמעוניינים במוצרים החדשים שלכם ולדוור להם עדכונים וחדשות; וכמובן – במידה ומדובר במוצר דיגיטלי – כדאי לייצר מסעות לקוח אוטומטיים שיאפשרו לכם לשלוח ללקוחות את התכנים הנדרשים בכל פעימת זמן שתבחרו, בצורה אוטומטית לחלוטין. אגב, ממש כאן מחכים לכם טיפים מעולים לשיווק של מוצר דיגיטלי באמצעות האימייל.


אנחנו יודעים כמה קשה אתם עובדים בעתות שגרה וכמה מדאיג המצב שאליו נקלע המשק. בטריטוריה החדשה והלא מוכרת הזו, הכלים החשובים ביותר שתצטרכו להפעיל הם גמישות ויצירתיות. אם אתם בעלי עסקים בישראלאין לנו ספק שיש לכם את היכולות שנדרשות עמ להסתגל למצב החדש. עכשיו רק צריך להרים את הראש, לפעול חכם ולוודא שתצאו מהצד השני חכמים ומחוזקים הרבה יותר. אנחנו מבטיחים שנעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לעזור לכם להגיע בבטחה לצד השני של הנהר.