כך תשווקו את המוצר הדיגיטלי שלכם באמצעות מערכת אימייל מרקטינג

תעשיית המוצרים הדיגיטליים צוברת תאוצה בעולם בשנים האחרונות והצפי הוא שהיא תמשיך להתעצם. מוצר דיגיטלי הוא למעשה כל מוצר אשר מאוחסן, נשלח ונצרך בצורה דיגיטלית (כגון סרטונים, מצגות, וובינרים, קורסים און-ליין וכו’), ויתרונותיו ברורים:

1. חיסכון בעלויות חומרי גלם.

2. מכירה ללקוחות בכל העולם ואפשרות להכנסה פסיבית

3. נגישות גבוהה לקהל יעד רחב יותר ללא גבולות גיאוגרפיים.

ארזתם את הידע שלכם למוצר דיגיטלי? הפכו אותו לעסק מניב הכנסה! 

למרות היתרונות הברורים לשיווק ומכירה של מוצר דיגיטלי, חשוב לזכור שממש כמו כל מוצר אחר, גם הוא זקוק לצרכנים וכיוון שמדובר במוצר דיגיטלי, רצוי להשתמש בכמה שיותר כלי שיווק להפצה ומכירת המוצר. 

ביניהם, כלי השיווק הותיק אך המשתלם ביותר, האימייל מרקטינג. מחקרים מראים ש-61% מהצרכנים מעדיפים לקבל מסרים שיווקיים דרך ערוץ האימייל על פני ערוצי מדיה אחרים.  

מוצר דיגיטלי תרשים

Source: Smallbiztrends

כלומר, מרבית הלקוחות נכונים לפתוח בפניכם את תיבת האינבוקס שלהם. שימוש מושכל באימייל מרקטינג יעזור לכם לפתוח את הפתח הזה לרווחה ולנצל אותו באופן מיטבי. 

בואו נבחן כיצד האימייל מרקטינג יכול לשרת אתכם בשיווק המוצר הדיגיטלי שלכם.
דוגמא למוצר דיגיטלי פופולרי במיוחד הינה קורסי האונליין. בשנת 2018 ההכנסות של שוק הלמידה האלקטרוני בארה”ב הוערכו בסך של כ-190$ מיליארד

התחזיות צופות לשוק צמיחה שנתית ממוצעת של כ-7% בין השנים 2019- 2025.

מוצר דיגיטלי תרשים זרימה

Source: GMInsights

אם כך, שוק המוצרים הדיגיטליים רוויי וכמעט בכל תחום תוכלו למצוא מספר מתחרים שרוצים למכור בדיוק את מה שאתם מציעים. כדי לבלוט מול המתחרים, אפשר לעשות שימוש במגוון שיטות שיווק דיגיטלי כמו מדיה חברתית, לחזק את אסטרטגיית ה-SEO שלכם ובמקביל, לצבור לידים ולהזמין אותם למסע הלקוח שילווה אותם כל הדרך להמרה.

הנה 5 סיבות להשתמש במערכת אימייל מרקטינג כחלק מאסטרטגיית השיווק של המוצר הדיגיטלי שלכם:

1. דפי נחיתה ממירים-

כל מסע לקוח מתחיל מדף נחיתה ומערכות אימייל מרקטינג מאפשרות לכם לאפיין את עמוד הנחיתה ישירות במערכת. דף הנחיתה נוצר למטרה מאוד ספציפית – להניע את הגולשים למלא את הפרטים שלהם ולהיכנס למאגר הלידים שלכם. כל הסחת דעת בדרך לשם, עלולה להזיק ללקוחות הפוטנציאלים לעבור המרה.

הדגש הוא על פשטות.

מרבית הגולשים באינטרנט נוהגים לעבור על הטקסטים ברפרוף.
הנתון הזה מדגיש את החשיבות של טקסט תמציתי ומושך מתחילתו עד סיומו, ואת הצורך בעיצוב נקי, שיבליט את האלמנטים החשובים.

לדוגמא: דף הנחיתה של אובר משחק בדיוק על נטיית הנמענים לקרוא ברפרוף בשביל לתפוס את תשומת לבם של הקוראים. 

מוצר דיגיטלי אימייל מרקטינג

דף הנחיתה משחק תפקיד קריטי ברושם הראשוני שאתם מייצרים לגבי איכות ומקצועיות המוצר הדיגיטלי שלכם. מאחר ואתם מוכרים מוצר שנצרך בצורה דיגיטלית, יש אפילו משקל רב יותר ליצירת הרושם הראשוני הזה. עמוד נחיתה מזמין, מעוצב יפה וכתוב טוב יציג את המותג שלכם כבעל אוטוריטה בתחום.

למשל, אתר TREEHOUSE, המציע שלל קורסי אונליין, מותיר רושם מצוין באמצעות בניה נבונה של דף הנחיתה:

א. כותרת ברורה ובולטת הכותרת של דף הנחיתה שלכם צריכה לסכם בדרך משכנעת ובהירה מה המוצר שלכם מציע, אחרת הלקוחות יסגרו את העמוד בקלות. 

ב.  הצעת המכר מופיעה במעלה הדף – כולם אוהבים לקבל דברים בחינם. בעזרת הצבת התמריץ בפתיחה אתם מגבירים את הסיכוי שהלקוחות ימשיכו לקרוא וישתכנעו להירשם.
כאן גם טמון אחד היתרונות המובהקים בשיווק דיגיטלי של מוצר דיגיטלי – באפשרותכם להציע בתמורה להרשמה תוכן, כמו תקופת ניסיון או חלק ראשון חינם בקורס, קופון הנחה לשני שיעורים וכו’. אתם מרוויחים אחוזים גבוהים יותר של הרשמה באפס השקעה נוספת, מאחר ומדובר בתוכן שגם כך כבר יצרתם. 

 ג. טופס הרשמה פשוט – טפסים עם מספר רב של שדות למילוי עלולים להזכיר טופס בירוקרטי מייגע, וזה עלול להבריח מבקרים. כשמדובר במוצר דיגיטלי רצוי לבקש רק מידע בסיסי כמו שם, אימייל, מקצוע ופרטים נוספים שיעזרו לכם ליצור דיאלוג אישי יותר בהמשך.

ד.   הנעה לפעולה – מדובר באחד האלמנטים החשובים ביותר בדף הנחיתה שלכם. היא מתארת את הפעולה שאתם מעוניינים שהאורחים שלכם יבצעו. הרשמה לניוזלטר, הורדה של ספר אלקטרוני, צפייה בוידאו.

ה. דף נחיתה מותאם לממשק מובייל – בשנת 2018 52% מהמשתמשים באינטרנט גלשו דרך המובייל שלהם (statista). דף הנחיתה שלכם חייב להיות רספונסיבי.

מוצר דיגיטלי עמוד נחיתה

2. תקשורת ישירה מול הנמענים –

כעת, לאחר שצברתם דאטה באמצעות דפי הנחיתה, זה הזמן להתקדם לשלב הבא במסע הלקוח ולשלוח ניוזלטרים רלוונטיים עם תוכן שישכנע את הנמענים לרכוש את המוצר הדיגיטלי שלכם.

מערכת אימייל מרקטינג מאפשרת שמירה על קשר רציף עם הלקוחות ובניית מערכת יחסים לטווח הארוך – המנויים שבחרו להירשם לשירות שלכם, הם “קהל שבוי”. אתם יודעים שהם מעוניינים במה שיש לכם להציע. גם אם הם עוד לא מוכנים לבצע רכישה כרגע, בכך שתציעו להם תכנים מסקרנים, תישארו בתודעה שלהם ותבססו את עצמכם כמומחים בתחום, כך תגבירו את הסיכויים שהם יחליטו להמיר.
בנוסף, ולא פחות חשוב, הניוזלטרים יכולים לעזור לכם לשמר את הלקוחות הקיימים. הם כבר הוכיחו שהם נכונים לרכוש את המוצר שלכם ואתם כבר אספתם עליהם לא מעט דאטה לאורך השימוש שלהם במוצר הדיגיטלי הקיים שלכם. 

למשל, אם מדובר בקורס אונליין, ביכולתכם להציע להם קורסים משלימים, או לשלוח קופונים עם הנחות למוצר דיגיטלי בנושא אחר אשר לתחומי העניין שלהם.

קחו לדוגמא את הניוזלטרים של CODECADEMY אשר מציגים לעיתים תכופות ראיונות עם בוגרי הקורסים השונים. טסטמוניאלס באימייל מרקטינג זו דרך נהדרת להמחיש יעילות של מוצר דיגיטלי ולחזק את המוטיבציה של הנרשמים. 

מוצר דיגיטלי דוגמא למייל טוב

בנוסף, מערכת אימייל מרקטינג מאפשרת תהליכי פרסונליזציה חכמים וכשמדובר בשיווק, אי אפשר לוותר עליהם. המוצר הדיגיטלי שלכם יכול להפוך למקור פרנסה מדהים במידה ואסטרטגיית השיווק תתמקד במסרים אישיים. 

השימוש במערכת אימייל מרקטינג תאפשר לכם לאסוף מידע רב על המנויים (כמו הקלקות, ניצול קופונים, זמני פעילות, זמן שהיה בדפים, נתוני רכישות ועוד) ולבצע רימרקטינג או לשלוח ניוזלטרים שידרבנו את הנמענים לבצע המרה נוספת, כך תגיעו לנתוני ROI גבוהים יותר ככל שהזמן עובר ואספתם יותר ויותר דאטה רלוונטית.

בדוגמא מטה מופיע ניוזלטר של UDACITY שנשלח מיד לאחר ההרשמה לאתר החינמי, ההטבה מופיעה בראש המייל, השם הפרטי מתנוסס בגדול במרכז המייל, מה שמייצר תחושה של יחס פרסונלי – “המסע האישי מתחיל”.  

מסע לקוח מוצר דיגיטלי

3. שילוב קמפיינים ב-SMS –

אחוזי הפתיחה הגבוהים של הודעות SMS מבטיחים שהמסר שלכם יגיע ליעדו ויתקבל במהירות. כך תוכלו לעדכן כמות נמענים רחבה בזמן אמת לגבי מבצעים ועדכונים. מערכת אימייל מרקטינג  בשילוב של מערכת לשליחת SMS, תעזור בכל הנוגע לתקשורת תפעולית יותר, אישורי הזמנה, תזכורות לקראת שיעורים או מידע רלוונטי קצר נוסף. כמו כן, אפשר להציע לנמענים קודי קופון באמצעות הודעות SMS ולהזמין אותם להרחיב את סל השירותים שאתם מספקים להם במוצר הדיגיטלי.

4. קמפיין AB Testing –

המוח האנושי מורכב, הוא מושפע מאינספור פרטים – אותה תמונה יכולה להשפיע באופן אחר לחלוטין על שני אנשים שונים. אנו מושפעים מהבעות פנים, צבעוניות, ואפילו מסוג וגודל הפונט. תחומי העניין, אוצר המילים, תהליכי החשיבה, כל אלו משתנים מאדם לאדם. היכולת לשלוח לנמענים תוכן באמצעות מערכת אימייל מרקטינג פותחת חלון הזדמנויות מצוין לבדוק פרמטרים שונים שעובדים או לא עובדים עבורם. 

קמפיין AB טסטינג יבדוק עבורכם פרמטרים שונים כמו אילו כותרות הנמענים שלכם בוחרים לפתוח, על אילו קישורים הם לוחצים ואיזה CTA משפיע עליהם יותר. 

3 דוגמאות למרכיבים שניתן לבחון בבניית קמפיין אימייל מרקטינג למוצר דיגיטלי: 

א. בחירת הכותרת: האם כותרת הומוריסטית ויצירתית של נושא המוצר הדיגיטלי מושכת או מבלבלת, אולי דווקא כותרת עניינית ופשוטה תוכל להשיג תוצאות טובות יותר? 

ב. אורך הניוזלטר: האם ניוזלטר ארוך אשר מפרט מערך שיעורים ותוכן מספק אחוזי הקלקה גבוהים יותר מאשר ניוזלטר קצר ויזואלי יותר?

ג. פרופיל שליחה: בדקו האם דיוור אשר נשלח משם המותג שלכם או משמכם הפרטי מקבל אחוזי פתיחה גבוהים יותר.

5. שיווק אוטומטי, עושה עבורכם את העבודה – 

שיווק אוטומטי יכול להוביל לתוצאות המרה גבוהות מהרגיל כשמדובר במוצר דיגיטלי. מהרגע בו הנרשמים הביעו עניין במוצר הדיגיטלי שלכם, ודאו כי הם נכנסו לתוך מסע לקוח אוטומטי אשר יאפשר לכם לצבור עליהם דאטה וגם להגיב אוטומטית לתרחישים שונים: למשל, הנמענים פתחו את המייל ולא לחצו על הכפתור, התחילו הרשמה והפסיקו, נכנסו לקישור ספציפי וכו’.

יכול להיות שהנרשמים עוד לא בשלים לרכוש את המוצר הדיגיטלי שלכם. מערכת האוטומציה תאפשר לכם לשמור איתם על קשר לאורך זמן מוגדר, עד הרגע בו יבשילו להפוך ללקוחות משלמים ומשם, ניתן להתחיל תהליך אוטומציה לשימורם כלקוחות קיימים. 

למשל, במידה והמוצר שלכם הוא קורס אונליין, במעמד ההרשמה תוכלו להציע לנרשמים טעימה מהקורס. במקרה כזה המערכת תשלח סיסמת כניסה לשיעור ראשון ולאחר מכן תמשיך לשלוח מיילים המספקים מידע לגבי הקורס ומדרבנים לרכישה. בכל אחד מהמיילים ניתן להוסיף אינדיקטור למידת הבשלות של הלקוחות. לדוגמה, כפתור “מבצעים למתחילים”, שבלחיצה עליו, תשלח אליכם התראה אוטומטית לצורך יצירת קשר.

חברת hirevue מדוורת לנמענים שלה מייל ‘לקוחות רדומים’ שלא פתחו את הניוזלטרים של החברה כבר תקופה ארוכה. בפניה ההומוריסטית הם מחזירים את עצמם לתודעת הלקוחות בניסיון לשאוב אותם חזרה למעורבות. 

מוצר דיגיטלי מיילים שעובדים

דבר נוסף שמערכת אוטומציות יכולה לעשות עבורכם, הוא שליחה אוטומטית של משובים וסקרי שביעות רצון ללקוחות שלכם, כך תחזקו את הקשר האישי עם הלקוחות, תשדרו שירותיות, תוכלו לנתח מה עליכם לשפר, ובמידה ותגדירו התראה אוטומטית למשוב שלילי, תוכלו גם לפנות אל תלמידי הקורס שלכם באופן אישי ולוודא שאף תלמיד לא יוותר מאחור.  

לסיכום, מערכת אימייל מרקטינג מציעה כלים ליצירת מסע לקוח שלם ואפקטיבי .החל מהמייל הראשון בו אתם חוזרים אל לקוחות מתעניינים שנרשמו בעמוד הנחיתה, עד המרת הלקוחות הפוטנציאלים ללקוחות משלמים ומשם לשימור כלקוחות חוזרים.