10 כלים מצויינים לשיווק עסקים קטנים באינטרנט

אם יש לכם עסק קטן או שאתם עובדים בתחום השיווק הדיגיטלי, אתם חיים בתקופה נהדרת עם אינספור אפשרויות. בכל יום צצים כלים מעולים וחידושים שיכולים לעזור לכם לשדרג את פעילות האונליין שלכם והכי חשוב – לחסוך זמן יקר. קידום עסקים קטנים יכול להפוך מהר מאוד לפרויקט שעולה הרבה מאוד כסף, במיוחד אם לא מתמצאים באפשרויות החינמיות שהשוק מציע. יכול להיות שאין לכם את הפריבילגיה לקחת סיכונים ולשלם על כלים יקרים שבסופו של דבר לא תנצלו כראוי. אז איך מפיקים את המקסימום מן האפשרויות? 

 

אספנו עבורכם 10 כלים חינמיים מעולים שבאמצעותם תוכלו לבנות אסטרטגיה מנצחת:

1. בניית אתר באמצעות WIX

זקוקים לאתר אינטרנט? סביר להניח שאם אתם עוסקים בשיווק לעסקים התשובה היא כן. פרסום עסקים באונליין כמעט תמיד כרוך בדומיין שיוביל אליכם דרך חיפושי גוגל, או יקושר לרשתות החברתיות שאתם מנהלים. WIX מציעים פלטפורמה נוחה, ידידותית ופשוטה גם למי שמעולם לא התעסק בבניית אתרים בעבר. הסוד של WIX הוא הקלות. בניגוד למערכות תוכן אחרות בהן יוצרים עמודים על בסיס טקסט או אפילו תמונות בתוך תבניות קבועות, עם WIX אפשר לעבוד עם ממשק של Drag & Drop. 

כלומר, מה שתראו על המסך בזמן בניית האתר ייראה כמעט בדיוק כמו האתר שתקבלו בפועל. בנוסף, המערכת של WIX מגיעה עם תבניות מוכנות בהן ניתן להשתמש. תבניות אלו מעניקות לכם עיצוב מוכן, אליו רק תצטרכו לצקת את התוכן שלכם. WIX מגיעה עם יותר מ-500 תבניות וכל העיצובים הם רספונסיביים, כך שמדובר בפתרון אידיאלי גם למשתמשי מובייל. כמה חשוב שהאתר שלכם יהיה רספונסיבי? הנתונים מראים ש-60% מהמשתמשים לא חוזרים לאתרים שאינם רספונסיביים. בנוסף, 50% מהרווחים של חברות אי-קומרס מגיעים ממשתמשי מובייל. 

wix example marketing tools

2. ניתוח אתר והתנהגות גולשים – Hotjar

כל מי שמנהל אתר מכיר את הדחף להתבונן באנליטיקס ולראות מי גולש, מי נכנס, מאיפה וכמה זמן הוא נשאר אצלנו באתר. אבל אחרי השלב הראשוני, מגיעה תמיד ההבנה שחסרים לנו נתונים חשובים שיעזרו לנו להבין את התנהגות הגולשים לעומק. מה בדיוק הם עשו ואולי חשוב יותר, מה הם לא עשו. כאן בדיוק נכנס לתמונה Hotjar, המאפשר לתצפת על עמודים שונים באתר, להבין את התנהלות הגולשים ואפילו לאתר באגים שונים שמוקלטים על ידי המערכת. מדובר בניתוח איכותני, המספק תצפית מעמיקה על כל משתמש ומשתמש, ומקליט את כל הפעולות שלהם. 

בנוסף, ישנו פיצ’ר של מפות חום וגלילת מסך (Heat & scroll maps) – המציגות בצורה גרפית את הפעילות של מאות אלפי גולשים באתר: הקלקות המשתמש מוצגות בסקאלת צבעים שנעה מכחול לכתום, כאשר ככל שהצבע חם יותר, כך אירעו בנקודה יותר הקלקות. ישנן פונקציות נוספות כמו ניתוח טפסים או אפשרות לצפות בסרטונים של המשתמשים שנפלו בדרך ושל אלה שצלחו את המשפך, מה שמאפשר לכם להבין לראשונה מה קרה לאלה שלא הגיעו לתחנה הסופית.

hotjar small business

3. דפי נחיתה באמצעות אקטיב טרייל 

באמת חשבתם שנשמיט את עצמנו מהרשימה הזאת? דפי נחיתה הם מרכיב חיוני ואף מכריע בכל קמפיין שיווק דיגיטלי.  בעידן שבו המשתמשים והלקוחות שלכם מקבלים אינסוף מסרים באינטרנט, דף נחיתה מאפשר לכם ללכוד את תשומת הלב של לקוח פוטנציאלי ולמקד אותו לכמה רגעים בודדים כדי להניע אותו לפעולה הרצויה: השארת פרטים/הרשמה לשירות/קניית מוצר וכו’. 

מערכת דפי הנחיתה של אקטיב טרייל מציעה עשרות תבניות מעוצבות, מקצועיות ורספונסיביות. לאחר בחירת התבנית הרצויה ישנה אפשרות להוסיף טאצ’ אישי משלכם: לשנות הגדרות, פונטים, לוגו, צבעים, אימג’ים ועוד הרבה אפשרויות נוספות. בנוסף, ניתן להוריד בקלות את דף הנחיתה כקובץ HTML ולהעלות אותו תחת הדומיין של העסק שאתם מקדמים על מנת ליצור אחידות – כך יהיה איזכור נוסף למותג ולנמענים יהיה קל יותר לזכור את השירותים והמוצרים שאתם מציעים להם. המערכת של אקטיב טרייל מאפשרת להגדיל משמעותית את רשימת התפוצה על ידי יצירה והטמעה של טפסי הרשמה. ניתן לבחור את מיקום הטופס בדף, לתזמן את ההופעה שלו ואת אופן הצגתו – פופ אפ, חלון צף, או טופס מוטמע. 

landing page templates

4. לינקים מקוצרים עם bit.ly

יש הרבה סיבות משכנעות לשימוש בלינקים מקוצרים. נתחיל מזה שלינקים ארוכים מדי פשוט לא נראים טוב. הם תופסים הרבה מקום, מסרבלים מאוד את הטקסט ופוגעים מאוד בנראות שלו. לינק מקוצר גם יחסוך מקום וגם יגרום לטקסט להיראות הרבה יותר אסתטי. בנוסף, ישנם קישורים שצריך לעקוב אחריהם, פיצ’ר חיוני בשירות של bit.ly.  

השירות מאפשר לנהל מעקב אחר כל הלחיצות של הקישור, המיקומים שמהם נלחצו הקישורים, היום והשעה שבה המשתמשים לחצו על הקישור, כמה פעמים נלחצו, מערכת הפעלה של המשתמש, דפדפן ועוד. יתרון נוסף: קל יותר לשתף קישור קצר. גם אם אתם רוצים לבקש מלקוח שלכם להיכנס לקישור דרך הטלפון יהיה לכם יותר קל להגיד זאת ללא טעויות. 

בנוסף, יש סיכוי שקישור ארוך יתפרק במהלך העברתו אל הצד שני, בין אם זה בטעות שלכם או בטעות של המערכת בהם אתם שולחים אותו. שני מצבים בהם לינק מקוצר יהיה יעיל ביותר הם בקמפיין סמס, שאז תוכלו לחסוך עלויות מכיוון שאתם משתמשים בפחות תווים עליהם תצטרכו לשלם, וציוץ בטוויטר, שם ישנה מגבלת תווים. 

bitly for businesses

5. ניהול זמן – ScheduleOnce

חלק משמעותי בקידום עסקים הוא ניהול נכון של זמן, כך שגם אם יהיו לכם את הכלים החדשניים והיעילים ביותר, תצטרכו לדעת לארגן נכון את הלו”ז שלכם כדי שהעסק יתפקד בצורה אופטימלית. קביעת פגישה בין אנשים עם סדר-יום עמוס היא עניין לא קל, שגורר אחריו לא מעט שיחות, מיילים והודעות SMS בניסיון לתאם ולהבין בדיוק באיזה תאריך ושעה כל אחד פנוי. 

אתר ScheduleOnce מנסה לפתור את הבעיה הסבוכה הזאת: הוא מציג לוח שנה, דרכו תוכלו לקבוע את התאריך והשעה הרצויים לפגישה או לשיחת טלפון טראנס-אטלנטית. ב‭ScheduleOnce-‬ החליטו לוותר על הצורך ברישום לאתר, שידרוש מכם לשנן עוד שם משתמש וסיסמה. כל אירוע שתיצרו מקבל כתובת ייחודית משלו, אותה תוכלו לשלוח אל המוזמנים ולעצמכם, או לשמור אותה ברשימת האתרים המועדפים שלכם.

האתר מציע שתי אפשרויות – קביעת מועד אחד לפגישה או קביעת כמה אפשרויות, בימים שונים ובשעות שונות. באפשרות הראשונה אתם קובעים את המועד הרצוי ואת משך הפגישה ושולחים את האירוע למוזמנים – דומה לקביעת אירוע באאוטלוק, אבל עם הבדל עיקרי אחד: ב‭ScheduleOnce-‬ הוסיפו מנגנון לתיאום בין אזורי זמן שונים, כולל עדכון של שעון קיץ. אם תבחרו באפשרות השנייה תוכלו לקבוע שרק אתם תהיו אלה שיציעו את הימים והשעות לפגישה, שאתם תיזמו את הפגישה ורק המוזמנים יציעו יום ושעה, או שכל אחד יוכל להציע תאריכים ושעות, עד שתגיעו לתאריך מוסכם על כולם. במסך יצירת האירוע תמצאו גם סרטון הדרכה קצר, שמסביר את התהליך.

small business example software

6. מאגרי תמונות חינמיים

מאגרי תמונות הם “פיצ’ר חובה” בארסנל הכלים של כל מי שעוסק בפרסום עסקים. האתגר הוא למצוא תמונות שאינן מוגנות בזכויות יוצרים. המאגרים החינמיים מאפשרים שימוש בתמונות ללא תשלום, גם למטרות עסקיות. חשוב לדעת שחוץ מאותם מאגרים, תוכלו לחפש תמונות חינמיות גם בגוגל על ידי סינון של מספר פרמטרים, ביניהם סוג זכויות היוצרים. בכל מקרה, המאגרים שאנחנו ממליצים עליהם הם Pixabay, Pexels ו –Foter.

free image examples

7. ניהול סיסמאות – LastPass

נמאס לכם לשכוח סיסמאות ואז לשחזר אותם? לכולנו, בטח מי שעוסקים בקידום עסקים, יש המון חשבונות לשירותים מקוונים למיניהם – מייל, רשתות חברתיות, אפליקציות צ’ט, חנויות ומה לא. ולכולן יש סיסמאות שקל לשכוח, או לאבד. תוכנות ניהול סיסמאות הן בעצם כספות דיגיטליות לכל הסיסמאות שלכם. בעזרתן, תצטרכו לזכור רק סיסמה אחת – עבורן – ותוכלו להיכנס בבטחה לכל שירות מקוון. 

“גם ככה יש לכם רק סיסמה אחת – אותה סיסמה לכל השירותים”? אתם כנראה הדבר שהאקרים הכי אוהבים בעולם; ברגע שפושע סייבר משיג סיסמה, הוא מתחיל לנסות אותה על שירותים שונים, כדי להשיג גישה ולגנוב מידע וכסף. העברת הסיסמאות עצמה פשוטה מאוד: למנהלי הסיסמאות יש כפתורי Import, שמאפשרים להעביר סיסמאות לאחסנה מאובטחת. בנוסף, כשתיכנסו לאתר בו יש לכם סיסמה, ישאל אתכם תוסף הדפדפן של LastPass אם ברצונכם להעביר את הסיסמה אליו (כן, אתם רוצים). כדי להכניס אתרים ומידע ביוזמתכם, פשוט ליחצו על “אתרים” והוסיפו.

רוצים לאבטח את חשבונכם באקטיב טרייל? הקליקו כאן >

free image examples

8. שירותי ענן – Dropbox

הרשת מלאה באין ספור שירותי ענן המציעים לכל משתמש פרטי או עסקי שטח חינמי לגיבוי – בחינם או בתשלום. החומר מאוחסן בשרתים מרוחקים, לעתים בצד השני של העולם, שהקשר איתם נעשה באמצעות הרשת. דרופבוקס הוא אחד משירותי הענן הוותיקים והמומלצים ביותר לעבודה משותפת. הוא אמנם מציע שני גיגה בייט בלבד בחינם, אבל אם תקשרו את החשבון שלכם לרשת חברתית ותשכנעו את חבריכם להצטרף לשירות תוכלו להעלות את הנפח עד ל-16 גיגה בייט. 

השירות הוותיק מצליח לשמור על הרלוונטיות שלו בזכות סנכרון מהיר ואמין, ממשק קליל ואפשרויות שיתוף נוחות. תוכלו לרכז את כל התיקיות שלכם במקום אחד ולסנכרן אותן באופן מאובטח וידידותי בין כל המכשירים שלכם. את הקבצים שתעלו תוכלו לערוך אונליין בכל זמן ומכל מקום. השירות תוכנן לשיתוף פעולה בין שותפים שעובדים יחד על פרויקט כמו מצגות, עיצובים ועוד. תוכלו לשתף בקלות קבצים גדולים של תוכנות כמו פאוור פוינט, פוטושופ ואחרות. השירות מאפשר צפייה בהיסטוריית הפעולות ומאפשר גישה לקבצים שנמחקו. 

dropbox small business marketing

9. ניהול משימות – Trello

הנה דרך נפלאה להפוך כל תהליך בעסק שלכם למסודר וכיפי. טרלו היא אפליקציה מושלמת לניהול משימות ופרויקטים המתאימה לאנשים פרטיים וצוותים כאחד. בכל רגע נתון ניתן להטיל משימות על חברי הצוות השונים ולעקוב אחר ביצוען דרך מספר רב של לוחות ורשימות נוחות לבנייה. 

האפליקציה יכולה לשלוח התראות למייל, לקבוע דדליינים ולשתף קבצים בקלות. טרלו זמינה גם למובייל ונמצאת בשימוש אצל ארגונים רבים שצריכים לנהל משימות בין כמה מחלקות וצוותים. ניתן להסב תשומת לב של חברי צוות בקלות, עם פעולות “תיוג” (ממש כמו ברשת חברתית) וליצור רשימות לוחות השראה לניהול פרויקטים.

manage your work trello

10. עיצוב גרפי – Canva

אם אין לכם את המשאבים לשלם על פוטושופ, או שאתם זקוקים לעיצובים גרפיים ברמה בסיסית בלבד, Canva תשרת אתכם היטב. האתר מאפשר יצירת קולאז’ים, תמונות או מודעות בקלות וללא שום ידע מוקדם או ניסיון בעיצוב גרפי. הממשק בנוי בצורת drag & drop והוא אינטואיטיבי ועשיר בעיצובים ובתבניות שיוכלו לשדרג את כל מערך הדיגיטל שלכם. יתרון נוסף: אין צורך להוריד תוכנה בכדי לעשות שימוש בשירות. הכל נמצא על האתר עצמו.

canva design small business

לסיכום, כיום, יותר מאי פעם, יש יותר ויותר אפשרויות חינמיות לשיווק עסקים. כשמדובר בעסקים קטנים, הגרסאות החינמיות עשויות להספיק, אם כי כמעט כל הכלים שציינו ברשימה הזאת ניתנים לשדרוג תמורת תשלום נוסף. חשוב להישאר מעודכנים ולהכיר את הכלים הללו כי בסופו של דבר הם יכולים לעשות את ההבדל הקטן בינינו לבין המתחרים שלנו. 

 

קראו מאמרים נוספים:

4 טיפים שיעזרו לכם להרוויח יותר מתקופת ה-Black Friday ושאר מבצעי סוף השנה

7 דרכים לקידום עסקים קטנים באינטרנט

כתיבה שיווקית בשנת 2020 – כל מה שחשוב לדעת