עסקים קטנים, מחשבות גדולות: 7 המלצות לשיווק דיגיטלי יעיל

הכלים השיווקיים העומדים לרשות העסקים הקטנים לא שונים בהרבה מאלה של מתחריהם התאגידיים, אבל עם מינון נכון אפשר להגביר את הנוכחות ברשת

חייהם של עסקים קטנים בעולם השיווק הדיגיטלי לא קלים: מלבד הוצאות הפרסום השוטפות והמרדף אחרי לידים איכותיים, עליהם למצוא תקציבים שיתחרו עם תאגידי ענק על פרמטרים ומדדים כמו מיתוג, נוכחות בערוצי הסושיאל, חווית משתמש, הפקת סרטונים, פעולות קד”מ והברקות ויראליות. וזוהי רק ההתחלה. לפני שבכלל מתחילים לחשוב על “המה”, גם שאלות ה”מי” וה”מתי” מעוררות דאגה. במרבית העסקים הקטנים אין פונקציה שיווקית שמתכללת את כל הפעולות ומודדת את יעילותם.

החדשות הטובות הן שעדיין יש תקווה. פרסום ושיווק עסקים הקטנים לא שונים בהרבה מאלה של מתחריהם התאגידיים, אבל עם מינון נכון, חריצות, יוזמה והרבה תחכום – אפשר בהחלט לגרום לקופות לצלצל מחדש בכל יום. 

אז איך בכל זאת אפשר לבצע קידום איכותי ונכון של עסקים קטנים בדיגיטל? הנה 7 המלצות:

1. שיווק באמצעות תוכן 

תוכן שיווקי איכותי שמעניק ללקוח ערך מוסף יעזור לכם לייצר שם ותדמית גבוהה יותר ביחס למתחרים בשוק. דיוור אלקטרוני עם תכנים רלוונטיים ומעניינים, עדכונים חשובים ותחזוקה של עמודי המדיה החברתית שלכם יעזרו למותג שלכם להיתפס כבעל סמכות וידע והתפיסה של הלקוח אתכם תהיה בהתאם. בנוסף, תוכן טוב יצליח להעביר ללקוח את המסר הנכון ולענות על הצרכים שלו במידה שתהפוך אותו ללקוח נאמן שיחזור אליכם שוב ושוב. מעבר לזה, 78% מהצרכנים טוענים כי תוכן רלוונטי ופרסונלי הוא הגורם המכריע בהחלטת הרכישה ו-60% מהצרכנים מעידים על תחושות חיוביות יותר כלפי מותגים שמספקים להם תוכן ולא רק מסרים שיווקים.

content marketing blog

2. התרחבות לפלטפורמות נוספות

בעידן שבו כולם נמצאים באינטרנט כל הזמן, אתם אף פעם לא יודעים איפה מבלים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. ייתכן ועמוד האינסטגרם שלכם משגשג, אבל בלי ערוץ יוטיוב, אתם אולי מפספסים פלח שוק שיכול להתחבר למותג שלכם דרך סרטוני וידאו. ומה עם בלוג? אם תוכלו לספק תוכן טוב ואיכותי על בסיס קבוע, רצוי שתשקלו לפתוח אחד כזה. שיווק עסקים קטנים באינטרנט חייב לכלול גם פודקאסט הוא אופציה נהדרת, בעיקר בגלל נתוני הצמיחה המדהימים של הפלטפורמה הזאת. יצירת פודקאסט לא מצריכה השקעה כספית גדולה מדי והלקוח יכול לצרוך אותו במקביל לפעולות אחרות כמו נהיגה או פעילות גופנית. 

video marketing

3. שיווק באמצעות אימייל מרקטינג ואוטומציות

נתונים מראים שהחזר ההשקעה באימייל מרקטינג הוא 3800%. כלומר, על כל דולר שהושקע הוחזרו 38$. אלו נתונים חסרי תקדים. הפשטות של שיווק באמצעות אימייל מרקטינג מאפשרת לכם לחשוף את הלקוחות שלכם להטבות, מבצעים, הצעות, ועדכונים בהקלקה אחת. אפשר להשתמש באימייל מרקטינג באינספור דרכים, אבל בשורה התחתונה, תצטרכו לפעול נכון, להתמיד, ולספק ערך מוסף לנמענים שלכם בשביל לייצר רווחים אמיתיים. שימוש במערכות אוטומציה מתקדמות יקל מאוד על העבודה שלכם ויקצר משמעותית תהליכים שהיו גוזלים מכם הרבה יותר זמן, משאבים וכוח אדם.

4. שיווק באמצעות מדיה חברתית 

פלטפורמות כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ואפילו לינקדין הפכו כבר מזמן לכלי תקשורת משמעותי בין לקוחות לבין חברות והן מאפשרות קשר הדוק יותר מאי פעם בין המותג ובין הלקוח. מעבר להעלאת עדכונים לפרופילים של של החברה שלכם במדיה החברתית, תצטרכו גם ליצור אינטרקציה עם הקהל שלכם ולחפש הזדמנויות חדשות להגדיל את החשיפה. פרסום עסקים קטנים חייב לכלול מותג שמדבר את השפה של הקהל שלו, ער לטרנדים וידיעות אקטואליות ומנהל קשר רציף עם העוקבים שלו. מלבד הפעילות האורגנית השוטפת מומלץ להשקיע בקידום ממומן שיופנה לקהלים הרלוונטיים. גם כאן חשוב שהמודעות יהיו אטרקטיביות, עדכניות ומלאות חיים ולא כאלה עם מסרים שיווקיים יבשים. 

social media marketing

5. שילוב של SMS מרקטינג 

נתונים מראים כי יותר מ-90% מהאנשים פותחים את הודעות ה-SMS שהם מקבלים בתוך מספר דקות.  כ-75% מהלקוחות מאפשרים קבלת הודעות SMS ממותגים, במידה ואישרו זאת. תוסיפו לזה את העובדה שקצב התגובות ל-SMS גבוה ב-209% ביחס למייל או פייסבוק ותקבלו כלי שיווקי אדיר. בין השנים 2015 ל-2017 קצב הצמיחה של שיווק באמצעות SMS צמח ב-175%. אבל בשביל שה-SMS שלכם יהיה אפקטיבי רצוי להקפיד על מספר דברים: אפשרו ללקוח להסיר את עצמו מרשימת התפוצה, שלחו את ה-SMS בעיתוי ובזמן הנכון (הודעה בשעות הלילה המאוחרות או סופ”שים לא תמיד יתקבלו בברכה), פלחו נכון את קהל היעד שלכם, גם אם זה אומר לנסח 4 הודעות שונות ל-4 קהלי יעד שונים ושמרו על קשר טוב עם לקוחות. הודעות נחמדות לרגל יום ההולדת או יום נישואין יעזרו לכם לתחזק איתם את הקשר. מומלץ להוסיף גם וואטסאפ שיווקי המאפשר לשגר ללקוחות תמונות, סרטונים ועוד שלל מסרים קריאייטיבים בקלות ולייצר אוטומציה של שאלות ותשובות בקלות ומהירות. 

6. קידום ממומן בתקציבים קטנים

כאן המפתח הוא לדייק עד כמה שניתן את קהל היעד שלכם. ככל שהשיווק לעסקים קטנים יהיה ממוקד וקטן יחסית, כך התקציבים שתשקיעו ינוצלו בצורה המקסימלית. בגוגל למשל, בחירה של ביטויים בעלי תחרות נמוכה יותר תביא קהל יעד ממוקד ורלוונטי. בפייסבוק ואינסטגרם חשוב לבחור בתחומי עניין נכונים. הגיוני להסיק שאם המוצר שלכם פונה רק לטווח גילאים מצומצם, או לקהל יעד מסוים כמו נשואים, נפלח רק אותו במערכת פילוח קהל היעד. אולם אם תעשו זאת תפספסו המון אנשים שלא טרחו לעדכן את פרופיל הפייסבוק שלהם. איך בכל זאת ניתן להגיע לקהל היעד? על ידי פילוח לפי תחומי עניין, וכאן האתגר הגדול: להיכנס לראשיהם של אנשים נשואים ולחשוב מה עוד מעניין אותם.

small business marketing

7. שילוב של אונליין ואופליין

קידום עסקים באינטרנט לגמרי יכול להתמזג עם פעילות שיווקית במרחב הפיזי. כרטיסי ביקור יכולים להיראות כמו טקטיקה מיושנת, אבל דווקא בשל עומס המידע הוירטואלי, כרטיס ביקור שכולל אזכורים למדיה החברתית ולאתר שלכם יכול לעשות את העבודה. כלי נוסף הוא קוד קופון באפליקציה או באתר שניתן לממש בחנות בלבד. כמובן שאם אתם מפיקים אירועים שקשורים להנפקת מוצרים חדשים או פתיחת סניף חדש, הזמנה של הלקוחות שלכם תהיה מבורכת. 

לסיכום, קידום עסקים קטנים באינטרנט אולי מצריך יותר יצירתיות ומיקוד, אבל הוא בהחלט אפשרי, גם אם התקציב שלכם לא גדול. ככל שתרחיבו את הפלטפורמות באמצעותן אתם פונים לקהלים שלכם, כך תגדילו את הסיכויים לבסס את הנוכחות שלכם במרחב הוירטואלי ולצבור עוד לקוחות. הקפידו על תוכן איכותי, שמרו על קשר רציף עם הלקוחות שלכם, שלבו קידום אורגני עם קידום ממומן והצמיחה של העסק שלכם תגיע מהר מכפי שאולי דמיינתם. 

קראו עוד:

למה שיווק דיגיטלי באמצעות קהילות זה הדבר הכי נכון?

כתיבה שיווקית בשנת 2020 – כל מה שחשוב לדעת

סגמנטציה בשיווק הדיגיטלי: איך לעשות זאת נכון ולמה היא כל כך חשובה?