הדרך הנכונה לשלב בין מדיה חברתית לאימייל מרקטינג

בשנים האחרונות אנשי השיווק הדיגיטלי מוצאים את עצמם שוב ושוב במרכזו של דיון ה’אימייל מרקטינג מול המדיה החברתית’ ובאיזו שיטה עדיף לבחור כשבונים אסטרטגייה שיווקית ורוצים להגיע ליעדי המרות מרקיעי שחקים. אך למעשה, לאנשי שיווק שבוחרים רק בכלי אחד מתוך הארסנל, יש הרבה מה ללמוד.

בעוד שערוצי מדיה חברתית מאפשרים לכם להיות נוכחים בזמן ובמקום בו הלקוחות הפוטנציאלים שלכם נמצאים, יהיה לכם קשה לשמור על אחוזי אנגייג’מנט גבוהים לאורך זמן בגלל הסחות הדעת הרבות שהמדיה החברתית מציעה. מנגד, אימייל מרקטינג לא מאפשר לכם לפנות לקהל יעד חדש שלא נמצא ברשימות הנמענים שלכם אבל הוא כן מאפשר לייצר תוכן איכותי פרסונלי ברמה גבוהה יותר מהמדיה החברתית וכך לשמור על היענות גבוהה יותר.

אז זה נכון שדיוור אלקטרוני מאוד שונה מרשתות חברתיות, אבל אין צורך ליצור ביניהם תחרות מיותרת, שילוב נכון ומדויק ביניהם יעזור לכם להגיע לתוצאות מקסימליות.

הנה כמה דרכים מעולות לאסטרטגייה משולבת של מדיה חברתית ודיוור אלקטרוני:

קדמו תוכן והצעות ערך במגוון ערוצים במקביל

נכון שמדובר בקונספט בסיסי ופשוט, אבל זו התחלה טובה במידה ואתם לא עושים זאת כיום, הרי המציאות היא שלא כל הנמענים שלכם עוקבים אחריכם בערוצי המדיה חברתית ולהיפך.

במקרה הזה חשוב לכלול כפתורי מעקב אחר ערוצי המדיה החברתית שלכם בכל קמפיין ואימייל שאתם מדוורים, אז אם יש לכם עמוד פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טוויטר, פינטרסט וגוגל+, כל ששת האייקונים צריכים להופיע בתחתית המיילים שלכם. כדי לעודד את רשימת הנמענים שלכם לעקוב אחריכם בערוצים הנוחים להם, הוסיפו משפט הנעה לפעולה כמו “עקבו אחרינו!” או “שמרו על קשר”.

במקביל, הוסיפו לינק בעמודי המדיה החברתית שלכם שיזמין את קהל העוקבים שלכם להירשם לניוזלטרים.social media and email marketing

הציעו להם לחלוק תוכן היישר מהניוזלטר

הכווינו את קהל היעד שלכם לשתף את ההטבות והמבצעים שלכם ברשתות המדיה החברתית שלהם, היישר מהניוזלטר ששלחתם להם. זו דרך נהדרת לקבל חשיפה גבוהה יותר להצעות הערך שלכם כיוון שמשתמשי מדיה חברתית אוהבים לשתף עם חבריהם הטבות שוות שדיברו אליהם וזו דרך מעולה לחזק את הקשר עם קהל הנמענים על ידי הצעת הטבות שיגרמו להם להרגיש מוערכים.
example for social sharing buttons

השתמשו ברשימת הנמענים לטרגוט מדויק

כוחן של רשימת התפוצה שלכם לא מסתכמות רק בדיוור אלקטרוני, אתם יכולים להשתמש ברשימות המיילים שלכם כדי לייצר קמפיינים יעודיים שיופיעו לקהל היעד שלכם במגוון ערוצי המדיה החברתית.

פייסבוק, לינקדין או אינסטגרם, כל הרשתות החברתיות מאפשרות לכם לייצר מודעות ולטרגט רק את רשימות התפוצה שלכם. כך תוכלו להציג לנמענים שלכם תוכן ייעודי שאולי פספסו במייל (למשל, להחסיר את כל אותן כתובות מייל שלא פתחו את הדיוור האחרון שלכם, לייצר מהם רשימה, להעלות אותה לפייסבוק ולטרגט אותם עם מודעה מדויקת ופרסונלית במיוחד!), אתם יכולים לעורר בחזרה נמענים שהפסיקו להיענות לדיוורים שלכם, בין אם הפסיקו לפתוח אותם או הפסיקו להקליק על ההטבות.

צרו פעילויות מדיה חברתית להגדלת רשימות התפוצה

כולם אוהבים לזכות בתחרויות בפייסבוק אבל כבר עייפנו קצת מכל הפעילויות שמציפות לנו את הפיד, צרו פעילות כיפית ופשוטה עם פרס שווה ומפנק כדי להגדיל את רשימת הנמענים שלכם. בקשו מגולשי הרשתות החברתיות להרשם לניוזלטר שלכם ובכך להכנס להגרלה, תהיו יצירתיים ודאגו שהפעילות תשמור על השפה השיווקית של המותג שלכם. ואל תשכחו לשלוח לקהל הנמענים ניזולטר ייעודי שיעודד אותם להשתתף בפעילות גם, זכרו, רשתות מדיה חברתית מאוד אוהבים להקפיץ לנו בפיד פוסטים שכבר זוכים לאנג’ייגמנט גבוה.

 

לסיכום, זירת השיווק הדיגיטלי רוויה כלים מדהימים שיכולים להקפיץ את הפעילות שלכם הרבה יותר רחוק מהיעדים אליהם רציתם להגיע, אבל אם תתעקשו רק על נישה שיווקית אחת, תתקשו להגיע ליעדים האלה.

למדו היטב את עקרונות המדיה החברתית, את ערוצי המדיה שפונים דווקא לקהל היעד שלכם ותוכלו ליצור קמפיינים מקיפים, פרסונליים ומדויקים הרבה יותר.