10 טיפים ליצירת ניוזלטר שאנשים באמת יקראו

Dog reading email

כמו כל אנשי השיווק, בוודאות מצאתם את עצמכם בסיטואציה בה הוגדרו לכם 24 שעות בלבד לייצר ניוזלטר אפקטיבי, מוכר וכזה שמניע לפעולה עם אחוזי פתיחה גבוהים ואחוזי הקלקות גבוהים אפילו יותר.

נשמע מעולה, נכון? הרי בדיוק בשביל זה שכרו את שירותיכם, רעיונות מבריקים וקופי מושחז, אבל מה עושים כשהניוזלטר הולך לאיבוד בין מאות הניוזלטרים שהנמענים מקבלים ביום?

למעשה, למרות שניוזלטרים הם צורת השיווק הפופולארית ביותר, למרביתם יש נטייה ‘להיזרק’ היישר אל תיקיית הספאם שלנו. הנה כמה דרכים שיכולים לייעל את התהליך ולחסוך זמן יקר של עבודה מיותרת:

או במילים אחרות, איך עושים ניוזלטר? איך בונים ניוזלטר?

חלוקה נכונה לסגמנטים

התפיסה המסורתית בעולם האימייל מרקטינג סבורה שדיוור אלקטרוני רב ככל הניתן יספק יותר תוצאות בטווח הרחוק אך התוצאות בשטח מזמן השתנו. מחקרים מעידים על קורלציה ישירה בין סגמנטציה נכונה של קהל היעד לבין עלייה בהחזר על השקעה (ROI) ולמעשה שיפור של כמעט כל הנתונים המדידים בקמפיינים. לדוגמא, אם עולם התוכן שלכם הוא אי-קומרס, מצאו לנכון לדוור לנמענים שלכם לא רק את הניוזלטרים השבועיים או החודשיים המיידעים על המבצעים אלא ניוזלטרים ייעודים על פי מידע שאספתם עליהם במהלך הגלישה, כמו איזה סוג מוצרים אלקטרונים מעניינים אותם או מה מידת הבגדים שלהם.

החליטו לגבי סוג הניוזלטר שאתם מעוניינים לשלוח 

אחת הבעיות בתחום האימייל מרקטינג היא ניוזלטרים ללא מיקוד ועם הרבה תוכן, כאלה שנראה כאילו הכותבים שלהם ניסו לגעת בכל אספקט של העסק שלהם תחת כותרת אחת.
חשוב מאוד לדעת לעשות את ההפרדה בין ניוזלטרים המעדכנים על פיצ’רים חדשים של המוצר לבין חדשות ארגוניות או הצעות ערך אטרקטיביות.
אימייל איכותי, בין אם הוא חלק ממקבץ ניוזלטרים קבועים שנשלחים ללקוחות שלכם או הצעה ייחודית חדשה, מוכרח להיות ממוקד. לכן זה הכרחי לכתוב את התוכן ולעצב את הניוזלטר סביב הנושא שבחרתם מראש לדוור.

דוגמא: Last Pass מציעים מגוון הצעות ערך ללקוחותיהם וכפלטפורמה חינמית בבסיסה, הם עושים שימוש נרחב בניוזלטריים ואימיילים קבועים ללקוחותיהם המעדכנים אותם על הצעות שדרוג על החשבון הבסיסי.

עם זאת, הם עושים מאמץ ומתמקדים בהצעת ערך אחת בכל ניוזלטר, מעדכנים על פיצ’ר אחד או שדרוג אחד בכל פעם ומוודאים שלא תקבלו עודף מידע בכל פעם כדי שתוכלו להתמקד בהצעה הספציפית.

last pass email

איזון זה המפתח

צרו איזון בין התוכן החינוכי לתוכן השיווקי. אינכם רוצים להיות עסק שמקדם מבצעים והטבות בלבד, הבדילו עצמכם מהמתחרים בשוק על ידי מתן ערך מוסף לקהל הלקוחות וללקוחות הפוטנציאלים שלכם. זכרו שהאיזון הוא אינדיווידואלי לחלוטין לעסק שלכם! במידה ואתם מנהלים עסק שהוא אי-קומרס המבוסס על מכירות אונליין, הגיוני שרוב התוכן יתבסס על הצעות ערך, הטבות ומבצעים אבל דאגו שלפחות 10% מהקמפיינים שלכם יהיו מבוססים על עיצות סטיילינג או בלוג מעניין בתחום, תמיד אפשר להוסיף כפתור הנעה לפעולה בתחתית המייל שיעביר את הלקוחות למוצרים עליהם המלצתם בעיצות הסטיילינג או בבלוג. במידה ואתם מנהלים עסק טכנולוגי בו הצעת הערך היא לרוב הוספת פיצ’רים או הרחבת החבילה, ההמלצה היא לדוור בעיקר תוכן ‘ערך מוסף’ ורק כ-30% תוכן מבוסס הצעות ערך והטבות. חשוב לזכור שלא מדובר בעובדות ‘שחור על גבי לבן’ אלא הרבה עבודה של ניסוי וטעייה עד הגעת הנוסחא המנצחת לעסק שלכם.

מהו סוג התוכן אליו נרשמו הנמענים שלכם?

בואו נצא מתוך נקודת הנחה שברשותכם רשימת נמענים ארוכה הכוללת מגוון רחב של נמענים שהגיעו מכל מני עמודי נחיתה שפיזרתם במגוון קמפיינים. חלק נרשמו לניוזלטר שיעדכן אותם על תוכן בלוג חדש, חלק מהנמענים הגיעו לרשימה שלכם מאירוע בו נכחתם וחילקתם עלוני מידע, חלק הגיעו לרשימה שלכם על ידי רכישה אונליין וחלק עדיין בשלב ההתלבטות ונרשמו לניוזלטר שלכם כדי לקבל מידע נוסף על הצעות הערך שלכם. ניהול נכון של רשימות הלקוחות והלקוחות הפוטנציאלים שלכם יכול לעשות את כל ההבדל ולהקפיץ את נתוני הפתיחה וההמרה באחוזים גבוהים. אם תדוורו הצעות שדרוג מוצר ללקוחות שעדיין לא רכשו ורק מתעניינים במוצר, התוכן לא יהיה רלוונטי עבורם. לכן, דיוור התוכן הנכון לאנשים הנכונים הינו הכרחי.

הגו שורת נושא מזמינה – יצירתיות, יצירתיות, יצירתיות!

עבדתם קשה על התוכן של הניוזלטר או המייל שלכם, עיצבתם מייל מושך וקריא, ביצעתם חלוקה נכונה לסגמנטציות והפרדה לקבוצות וכעת, חשוב לכם שכמה שיותר נמענים ייפתחו את הניוזלטר וייחשפו לתוכן.

הסברה היא שכל אחד מהנמענים שלכם מקבלים עשרות אם לא מאות מיילים וניוזלטרים ביום ממגוון התכנים אליהם הם נרשמו או המוצרים בהם הם עושים שימוש, כדי לבלוט בין כל שורות הנושא ולא להיבלע היישר אל תיקיית הספאם, עלינו להגות שורת נושא מדויקת וישירה ולוודא שתהיה מעניינת מספיק.

דוגמא: אתר האי-קומרס, Style-river, מייצרים כותרות אישיות, מזמינות לפעולה וממוקדות תוכן, כך שבפתיחת הניוזלטר, הנמענים לא מופתעים מסוג התוכן שאליהם נחשפים.

styleriver email marketing

שמרו על עיצוב ותוכן מינימלי ומדויק

אף אחד לא אוהב בלאגן בעיניים, בטח לא כשאנחנו פותחים דיוור ייעודי לנו עם הצעת ערך חדשה. אם כתבנו כותרת מדויקת, חשוב לשמור גם על התוכן והעיצוב נקיים וקלים לעיכול. הרי הדבר האחרון שאתם מצפים מהנמענים שלכם זה שיישבו ויקראו את הניוזלטר שלכם יום שלם, וודאו שקל יהיה לרפרף על הניוזלטר שלכם ולהבין את הרעיון העיקרי שלו תוך מספר שניות. במידה ומדובר בעדכון על פיצ’ר או בלוג חדש באתר, אפשרו גישה קלה ומהירה לכפתור ההנעה לפעולה שלכם, כך שהנמען ייגש לתוכן מיד.

בחרו כפתור ראשי של הנעה לפעולה

למעשה זה הטיפ הכי פשוט, בחרו רק CTA אחד שיניע לפעולה ומקמו אותו במקום הכי בולט אך לא מפריע בניוזלטר או המייל שלכם. כמובן שניתן לפזר קישורים שונים לאורך הניוזלטר, אך חשוב לוודא שאלה לא יפריעו לקריאת התוכן או הבנת המסר הכללי והקלקה על הכפתור שיניע אותם לפעולה שאתם רוצים שיבצעו.

ודאו שהטמעתם טקסט ALT בכל האימג’ים לאורך הניוזלטר שלכם

הסיבה פשוטה מאוד, לא כל האימג’ים שתטמיעו בדיוור שלכם יהיו קליקביליים ויעבירו את הנמען לעמוד חיצוני. כמו כן, לא כל האימג’ים נפתחים באופן אוטומטי בכל תיבות הדואר האלקטרוני, חלקם יראו טקסט ותו לא. בשביל להמנע מטקסטים בסגנון “stock image.JPG” שלא מספקים שום מידע לנמען, נטמיע טקסט ALT שיבהיר בצורה הטובה ביותר מה חבוי מאחורי התמונה. כאשר משתמשים במערכת הדיוור של אקטיב טרייל, האפשרות להוסיף טקסט ALT תופיע במעמד הטמעת האימג’ כחלק מהטמפלטים הקיימים במערכת. גם אם כתבתם עיצבתם את הניוזלטר באופן עצמאי ולא מתוך תבנית, זכרו להטמיע במאפייני הטקסט האלטרנטיבי (Alt) טקסט תואם אימג’.

החליטו מראש האם הקמפיין יהיה חלק מאוטומציה או יתפקד כאימייל יחיד

ההחלטה הזו קריטית להמשך התפקוד של הקמפיין. עליכם להבין את הצעת הערך שלכם במלואה, האם היא ייחודית? האם היא מספקת רק מידע או גם מבצע והטבה? סדרות אימיילים אוטומטיות ומותאמות אישית מאפשרות טיפוח מערכת יחסים ייחודית מול הנמענים ויש להם הפוטנציאל לקדם כל נמען לסטטוס ‘לקוח’, כמו גם להקל על המשך העבודה שלכם מול הנמענים.

בצעו בדיקות מרובות

בדיקה של כל אספקט אפשרי בקמפיין שלכם הכרחי להצלחתו, בדקו את הנראות שלו במובייל ובדסקטופ, ודאו רספונסיביות מלאה, קישורים תקינים הכוללים מעקב לאורך כל המייל, תוכן תקין וקריא. כדי לוודא נתוני פתיחה מירביים, יש לזכור לבחור בקמפיין דיוור מסוג A/B טסטינג ולהתמקד במספר הבדלים מינימליים, במידה וניתן לצמצם את הדיוור להבדל אחד בין שתי האופציות, עשו זאת וכך תוכלו לזכור לבצע אופטימיזציה מלאה בקמפיין הבא.

קריאה מומלצת:

כן, אנחנו עכשיו מציעים שלושה סוגי A/B testing שונים!