ניוזלטרים בקלי-קלות: זקוקים לקצת השראה? אספנו 5 סוגי ניוזלטרים שקל ליישם לבד (והוספנו דוגמאות מעולות)

אם אתם חדשים בעולם האימייל מרקטינג, יכול להיות שכתיבת ניוזלטר נראית לכם כמו מטלה מורכבת; לא תמיד יודעים מאיפה להתחיל, מאיפה בדיוק לקחת רעיונות ואפילו המבניות של הניוזלטר שאתם רוצים להפיץ לא בהכרח ברורה לכם מהרגע ה-1. 

חמש דוגמאות לניוזלטרים מעולים

אבל גם אם אתם כותבים, מעצבים ושולחים ניוזלטרים כבר שנים, תמיד נכון לחזור ולהיזכר איך כותבים ניוזלטר בצורה נכונה  – וגם לראות ניוזלטר לדוגמא, כדי לקבל השראה ולייצר תמהיל מגוון שיעזור לכם להגדיל את אחוזי הפתיחה

בקיצור: בין אם אתם וותיקים בעולמות האימייל מרקטינג ואוכלים דיוורים לארוחת בוקר, ובין אם אתם קצת מבולבלים רק מלחשוב על איך נכון להתחיל – הגעתם למקום הנכון. פה תמצאו לא רק סיווג של ניוזלטרים ל-5 קטגוריות מסודרות, אלא גם דוגמאות שבעינינו מדגימות שימוש מעולה ומדויק באימייל מרקטינג, על (כמעט) שלל צורותיו וגווניו.

סוג 1: ניוזלטר מכירתי נטו (Hard Sale)

ניוזלטר מכירתי, כשמו כן-הוא: דיוור ממוקד שמטרתו להניע את הקוראים לבוא ולקנות מכם את המוצר או השירות שאתם מציעים. בדרך כלל, ניוזלטרים מכירתיים ידווחו על הנחה, הטבה או מבצע מיוחדים ואחוזי ההנחה או הרווח האחר של הלקוחות ייכלל – כמובן – בשורת השליחה של הניוזלטר. 

דוגמא: רשת חנויות הנעליים שופרא

מייל הארד סייל של שופרא

איך הם עושים את זה נכון? 

כדרכה, גם במייל הזה, מחלקת התוכן של אתר שופרא מוכיחה שהיא לא רק אלופה בתוכן, אלא גם מבינה ללב צרכניה ובמקרה הזה ספציפית: חברי המועדון. קודם כל, הדבר הכי בולט בניוזלטר הוא למעשה השורה התחתונה: יש לנו מכירה מיוחדת ואלה גבהי ההנחות שלנו.

שנית, כפתור ה-CTA עונה על שאלה חשובה שכנראה עוברת בראש הנמענים: “עד מתי המבצע?” וגם מניע לפעולה, מתוך תחושת דחיפות (“אני לא רוצה לפספס את המבצע המיוחד”). מתחת לכפתור הגדול, שמוביל לקטגורית המבצע כולה, שופרא בחרו בטקטיקה גאונית שיכולה להגדיל משמעותית את אחוזי ההמרה: שתילת כפתורי CTA ע”פ מידות הנעליים השונות שקיימות במלאי. ככה, גוברים הסיכויים שגם לקוחות שאולי היססו ללחוץ על הכפתור הגדול (כי לא מתחשק להם להתחיל לכוונן את הסיווגים ולבדוק מה יש במידה שלהם), יילחצו על הכפתור הרלוונטי ויעברו שלב במשפך השיווקי.

לקינוח, לא דילגו בשופרא על מידע חשוב נוסף: האם ומתי פתוחים הסניפים, לטובת מי שיעדיפו למדוד את הנעליים בחנויות, במקום בבית.

דוגמא: רשת חנויות האופנה story:

מייל הארד סייל מרשת סטורי

איך הם עושים את זה נכון? 

גם ברשת חנויות האופנה sroty: עושים עבודת אימייל מרקטינג מצוינת והניוזלטר הזה מתיישר לפי כל הכללים הנכונים: הקומפננטה הראשונה באימייל היא זו שמבשרת על המבצע וגובה ההנחה, וגם זו שמכתיבה את הטון העיצובי להמשך האימייל, כשהחלקים השונים מופרדים באמצעות סטריפ שמזכיר כל הזמן לנמענים באיזו הנחה שווה מדובר.

גם במקרה הזה מדובר באימייל שמובנה היטב, נקי יחסית, נעים לעיניים ומאוד מניע לפעולה, כשבתחתיתו מחכים לנמענים עדכונים נוספים שנוגעים למותגים אהובים ומוצרים שחזרו אל המלאי.

יש גם ניוזלטרים מכירתיים שעטופים בעיצוב ותוכן נהדר. עדיין מדובר בדיוור שמטרתו להניע לרכישה, אבל התחושה שנוצרת אצל הקוראים, היא פחות דחיפות של סייל שעומד להסתיים בכל רגע (ולכן כדאי לקנות מהר) ויותר מגזינית/השראתית, כמו הדוגמא הבאה מאתר הקופונים Groo

מייל מכירתי של גרופון

איך הם עושים את זה נכון? 

הבחירה הנכונה הראשונה במקרה הזה, היא לאגד מוצרים שונים תחת עולם תוכן שכרגע, בעקבות משבר הקורונה, רלוונטי כמעט לכולנו: פתרונות לאחסון בסביבה הביתית. כדי להגביר את תחושת הבטחון בקרב הקוראים ולא לייצר תסכול – החברים בגרו דאגו לשלב מחיר על כל אחד מהמוצרים שמופיעים באימייל.

נוסף על אלה, העיצוב של הניוזלטר נעים לעיניים, המידע מסודר בצורה מאוד מגזינית (כמעט כמו כפולה במגזין לייף סטייל מפונפן) והאורך נעים לאצבעות, שלא צריכות לגלול יותר מדי.

הבחירה המדויקת האחרונה שנעשה פה, היא כפתור ההנעה לפעולה: טקסט קצר, עיצוב בולט ולחיצה אחת = נוסחה מנצחת.


Guy working on laptop

סוג 2: ניוזלטר שמטרתו עדכון נקודתי

לפעמים קורים דברים מעניינים בעסק שלכם, שבהחלט כדאי לספר עליהם לכל מי שנמצאים ברשימת התפוצה שלכם; בין אם מדובר במוצר חדש שאתם משיקים, פיצ’ר מעניין שהוספתם למוצר הדיגיטלי שלכם, הזמנה לוובינר מעניין שבכוונתכם להעביר, או כל דבר דומה – ניוזלטר הוא דרך מעולה לעדכן את הלקוחות שלכם בהתפתחויות, אירועים וחידושים ומאוד מומלץ לשלב אותו באסטרטגיית ההשקה שלכם. 

דוגמא: חשבונית ירוקה

מייל עדכון חשבונית ירוקה

איך הם עושים את זה נכון? 

אין מה לומר, החברים מחשבונית ירוקה יודעים את העבודה מעולה: החל מהתמונה שמככבת בראש העדכון – שממחישה את מהות הפיצ’ר החדש שהשיקו, דרך ההסבר הטקסטואלי הקולע, עבור בהסבר המעט יותר רחב לגבי הדרך בה עובד הפיצ’ר ועד כפתור ההנעה לפעולה: הכל כולל הכל עובד פה מעולה ודואג שהנמען או הנמענת יהיו מעודכנים במהות השינוי תוך כמה שניות בודדות.

דוגמא: סטודיו ענבל גבור

ניוזלטר עדכון נקודתי - ענבר גבור

איך היא עושה את זה נכון?

המעצבת ענבל גבור ידועה בעיקר בעיצובי היומנים, המחברות והנייר שלה. לכן ההחלטה שלה להשיק לראשונה גרביים בהחלט הצריכה עדכון מיוחד באימייל ללקוחות ברשימת התפוצה. גם במקרה הזה תוכלו לראות עד כמה מיקוד הופך להיות אפקטיבי בניוזלטר העדכון, גם מבחינה טקסטואלית (טקסטים קצרים, מייל תכליתי שנוגע אך ורק להשקת המוצר וכפתורי הנעה לפעולה ממוקדים שמציעים לנמענים לעבור לעמוד המוצר) וגם מבחינה עיצובית (מבניות נכונה, פלטת צבעים חזקה ואחידה, תמונות שמדברות את המוצר).


Woman working on laptop

סוג 3: ניוזלטר תקופתי

את הניוזלטר התקופתי כולנו מכירים היטב והמטרה שלו פשוטה: לקיים ולשמר את מערכת היחסים עם הנמענים שרשומים אליו. מדובר בניוזלטר שיוצא אחת לכל תקופה מוגדרת (לרוב אחת לחודש, או אחת לשבוע) וכולל עדכונים שונים מהנעשה בגזרת הגוף או בעל/ת העסק שמפיצים אותו. למעשה מדובר במעין מיני-בלוג או מיני-מגזין, אם תרצו, שמטרתו לשמור את כולם בלופ. 

דוגמא: הספרייה הלאומית

מייל תקופתי, הספריה הלאומית

איך הם עושים את זה נכון?

הספריה הלאומית היא גוף ציבורי שפעם נתפש כמיושן או משעמם. אבל אז, מישהו הרים את הכפפה ושם דגש על עבודת תוכן דיגיטלי מדהימה שמנצלת היטב את אוצרות הידע הלאומי ששמורים במוסד החשוב הזה. בין השאר, הספריה בנתה רשימת תפוצה והחלה להפיץ ניוזלטרים תקופתיים (על בסיס שבועי, במקרה הזה. עם כל כך הרבה תוכן מעניין – אין פלא) עמוסי מידע מפתיע, עדכונים בנוגע להרצאות רלוונטיות, צילומים של אוצרות מודפסים שניתן למצוא רק שם ועוד.

מעבר לשימוש החכם במשאבים הקיימים בספריה, הכותרות שמופיעות בגוף הניוזלטר תמיד מגרות, מסקרנות ועושות חשק להמשיך לקרוא. הניוזלטר מחולק לסגמנטים מרווחים וניכר שהוקדשה מחשבה גם למיקרו-קופי על כפתורי ה-CTA. שימו לב לשימוש המתון שנעשה פה בצבעים: כחול שמזוהה עם המיתוג הוויזואלי של לוגו הספריה, ואדום – הצבע המנוגד לכחול שגורם לתכנים ‘לקפוץ’ ולחלוקה וויזואלית נוחה בין נושא לנושא.

דוגמא: עמותת Safe Haven For Donkeys

מייל עדכון תקופתי - העמותה למען החמורים

איך הם עושים את זה נכון?

סוד גלוי הוא שתוכן טוב, הוא תוכן שיודע לגעת ברגש של הקוראים. דוגמא טובה לכך הם הניוזלטרים ששולחת עמותת Safe Haven For Donkeys שתמיד נוגעים ללב, מחברים את הנמענים לנעשה בחווה, למטרות העמותה וגם לסיפורים האישיים של החמורים החמודים שנאספו אליה לאחר שעברו התעללות.

כל ניוזלטר נכתב כפניה ישירה לעוקבים ויוצא כשהוא משופע בתמונות של כוכבי העמותה (הלא הם החמורים עצמם), מחולק בצורה נכונה מבחינת מבניות הטקסט והאיזון בינו לבין התמונות וכפתורי הפעולה.

בנוסף, החברים בעמותה מקפידים לשלב תזכורת לגבי מטרות העמותה וגם כפתורי CTA בהירים ונהירים. מפאת אורכו של הניוזלטר הבאנו רק את חלקו, אבל בהמשך ישנו כפתור שמזמין את הקוראים לתרום לעמותה או לאמץ חמור בצורה וירטואלית. אגב, מומלץ. בחום.


Woman typing

סוג 4: ניוזלטר תדמיתי

הניוזלטר התדמיתי הוא כזה שנועד לרענן את זכרונם של הנמענים לגבי מהות העסק עצמו והמוצרים או השירותים השונים שניתנים במסגרתו. לעתים, הניוזלטר התדמיתי הופך להיות כלי מרכזי באסטרטגיית הדיוור, שמחליף בדרך זו או אחרת את הניוזלטר התקופתי. הכל תלוי בסוג העסק והמוצרים או השירותים שהניוזלטר מקדם. 

דוגמא: המאמנת עדי מאור סיסו

ניוזלטר תדמיתי, עדי מאור סיסו

איך היא עושה את זה נכון?

עדי מאור סיסו היא מאמנת לאפקטיביות, מיקוד, תכנון ושינוי הרגלים שעובדת עם קהל יעד נשי. עדי מקפידה לייצר תכנים בערוצי שיווק מגוונים (פייסבוק, אינסטגרם, פודקאסט וכו’) ולעולם לא מפספסת את שליחת הניוזלטר השבועי לנמענות שלה. מעבר לעקביות ולדייקנות, הניוזלטר פונה לקוראת בנימה חברית ומתבסס על כתיבת סטוריטלינג מצוינת, שכוללת דוגמאות ומחשבות מחיי היומיום שלה-עצמה ומטרתן כפולה: גם להראות איך היא בעצמה, בדומה לנמענות שלה, נמצאת בתהליך התפתחות מתמיד וגם לקדם את התכנים שעולים בערוצים האחרים. התוצאה? ניוזלטר תדמיתי מצוין, שיוצר – ולא פחות חשוב מכך – משמר מערכת יחסים מתמשכת עם הנמענות.


סוג 5: ניוזלטר עם ערך מוסף

ברמת העקרון, כל אחד מסוגי הניוזלטרים שכללנו ברשימה הנ”ל, יכול – ואפילו צריך – להכיל ערך מוסף. אבל בסעיף הזה ספציפית, כוונתנו לניוזלטר שנשלח במסגרת בנאלית-כביכול ולמרות זאת מצליח להשאיר את הנמענים עם תחושה שהם יצאו עם עוד תובנה, מידע, או אפילו חיוך מהמפגש הדיגיטלי עם המותג שלכם. בקיצור, ניוזלטר שמעשיר את עולמם, אפילו אם ה”תירוץ” לשליחתו רגיל לחלוטין (למשל ברכת חג פסח שמח, כמו שתראו בדוגמא שמיד נביא). 

דוגמא: Day2

דוגמה לניוזלטר עם ערך מוסף

איך הם עושים את זה נכון? 

באפליקציית Day2, המתבססת על דיאטה פרסונלית ואיזון רמות הסוכר בגוף בהתבסס על אוכלוסיית חיידקי המעיים, החליטו ללכת על ניצול חכם של החג כ”קולב אקטואלי”. מעבר לעיצוב המרשים של ציר הזמן, ניכרת פה עבודת תוכן מצוינת שכללה תחקיר והבאת עובדות טריוויה מעניינות על סכרת לאורך ההיסטוריה, עובדות – שמין הסתם רלוונטיות מאוד לקהל הנמענים.  כך מתקבל ניוזלטר שלא מכיל רק ברכת “חג שמח” גנרית, אלא גם ערך מוסף מעניין, רלוונטי וכזה שמשאיר את הקוראים עם מידע חדש ואולי גם תובנות רלוונטיות.

Woman working on her computer

בסופו של דבר, אם יש מסקנה אחת שניתן לקחת מכל הדוגמאות הנ”ל היא תהיה זו: כל ניוזלטר שאתם כותבים יכול להיות נהדר – בתנאי שתקדישו מספיק זמן ומחשבה לכתיבה, לעיצוב ולבנייה שלו. אלה מתחילים מתוך מחשבה עמוקה על הקוראים שלכם ועל מה שהם יישמחו לקבל ממערכת היחסים שלהם עם המותג שלכם. 

אנחנו מקווים שהצלחנו להעניק לכם מעט השראה ועזרנו לעשות קצת סדר בעניינים, כך שכשתתחברו אל המערכת ותיגשו למלאכת הרכבת הניוזלטר שלכם, תעשו את זה בשמחה. כזו שאפשר לזהות דרך השורות שנשלחות באמצעות האימייל 🙂 


אולי יעניין אתכם גם: