4 אוטומציות מסע לקוח שכל מותג חייב להכיר
“תודה שנרשמת! שמחים להעניק לך 10% הנחה לרכישה הבאה שלך באתר או בחנות” – לא צריך להיות מומחה שיווקי כדי להבין שמרבית המיילים השיווקיים מקורם במערכת שיווק אוטומטי מנצחת. אלא שזאת רק ההתחלה: מעבר לשיווק אוטומטי מלא למקצוענים שמביאים לדרגת אמנות את יישום התובנות המתקבלות מניתוח הדאטה. נטפליקס, למשל, היא אחת מהן. כל מנוי בשירות הסטרמינג שלה מנותח ומנוטר עד דק והעדפות הצפייה שלו מתויגים במערכת. התחיל לראות סדרת דרמה צרפתית ולא סיים? אחרי מס’ ימים יקבל תזכורת למייל. שבועיים לאחר מכן, אותו מנוי יקבל רשימת סדרות צרפתיות מומלצות שאסור לו לפספס ותזכורת שניתן לצפות בהן גם בנייד, וכן הלאה.
שיווק אוטומטי ניתן לעשות כמעט מכל ערוץ שיווקי: מערכת CRM, עמודים בסושיאל, מערכת ניהול מכירות ועוד. כל מה שצריך זה להטמיע את הרכיבים המתאימים שיטריגו את התהליך, וכמובן: לבחור את האוטומציה המתאימה מבין ארבע המובילות והנפוצות ביותר ברשת.
אוטומציית חימום לידים
למי מתאים: למוכרי שירותים, עמותות, למותגים המעוניינים לשתף ידע.
מה המטרה העיקרית: ללוות את הלקוחות מרגע החשיפה הראשונה למותג ועד לשלב להמרה והפיכתם לממליצים באמצעות תוכן מותגי והצעות ערך.
אילו מסרים הכי חשובים: ברוכים הבאים, חשיפת סיפור המותג, היכרות עם המוצרים המובילים, הטבות פרסונליות.
ממה חשוב להיזהר: ממכירת יתר אגרסיבית. הלקוח רק עתה נחשף למותג וכדאי לגלות סבלנות כדי לא להבריחו. המטרה היא להשאירו מעורב ותגובתי ככל האפשר לכל חשיפה למותג.
טווח זמן מומלץ: ללא הגבלה. ניתן לשגר מסרים מותגיים תקופתיים כל עוד הלקוח לא הסיר עצמו מרשימת הלקוחות.
דוגמה מעניינת: לקוחות שנרשמו לאתר של קונדיטוריה מפורסמת מקבלים בכל שבוע הצעה למתכון מנצח לסופ”ש.
המטרה: ללוות את הלקוחות מרגע החשיפה הראשונה למותג ועד לשלב להמרה (צילום: PEXEL)
אוטומציית הגדלת מכירות
למי מתאים: אתרי איקומרס וחנויות אונליין
מה המטרה העיקרית: להגדיל את תדירות הרכישה מהלקוחות וכן את ערכן באמצעות הצעות ערך בלבד.
אילו מסרים הכי חשובים: מסרי עגלה נטושה, מוצר חזר למלאי, התאמות פרסונליות על בסיס המכירה האחרונה, הערת לקוח רדום, טסטמוניאלס מלקוחות מרוצים.
ממה חשוב להיזהר: משיגור מסרים מכירתיים בתדירות גבוהה וללא אבחנה פרסונלית. הלקוחות כבר השלימו עם העובדה שנאסף עליהם מידע – אז לפחות כדאי לעשות בו שימוש לטובה.
טווח זמן מומלץ: כחודש עד 3 חודשים. אם הלקוח לא רכש בפרק הזמן הזה, מוטב להעביר אותו לאוטומציית חימום לידים.
דוגמה מעניינת: מתקפת המיילים של עליאקספרס על כל מי שאי פעם רכש חבילת ברגים מהאתר.
שימור לקוחות קיימים
למי מתאים? לאתרי איקומרס וחנויות אונליין, פרילנסרים, עסקים קטנים
מה המטרה העיקרית: להגדיל את מספר ההזמנות מלקוחות קיימים באמצעות מכירה צולבת ומבצעי מכירות של מוצרים נלווים, שמירה על ערך חיי הלקוח.
אילו מסרים הכי חשובים: מוצרים נלווים מבוססים התאמה אישית, מעבר לתוכניות פרימיום יקרות יותר.
ממה חשוב להיזהר: מתמחור גבוה מדי של המוצרים הנלווים באופן שינפח את ערך ההזמנה וירתיע את הלקוח בקופה. המחקרים מדברים על לא יותר מתוספת של רבע ממחיר ההזמנה המקורית.
טווח זמן מומלץ: כשבוע עד חודש. מעבר לזה, הלקוח יחוש מוטרד וישקול להסיר עצמו מהרשימה.
דוגמה מעניינת: חברת סלולר שלא מוכרת רק קווי טלפון אלא גם סמארטפונים ואביזרים.
טיפוח תוכניות נאמנות
למי מתאים? לכל מי שמנהל מועדון לקוחות או תוכנית נאמנות
מה המטרה העיקרית: שימור לקוחות קיימים, גיוס לקוחות חדשים, חיזוק המותג.
אילו מסרים הכי חשובים: צבירת נקודות, מסרים המגדילים את מעורבות הלקוח כמו סקרי משוב וניתוח הרגלי רכישה, הצטרפות לתוכניות אפיליאציה ללקוחות ממליצים.
ממה חשוב להיזהר: ממועדון לקוחות שלא מתוחזק כהלכה או מתנאי הצטרפות מורכבים מדי.
טווח זמן מומלץ: ללא הגבלה. אין זמן טוב יותר להצטרף ולקבל מתנה נחמדה.
דוגמה מעניינת: חברת קפה שמעניקה ספל מתנה לכל מצטרף חדש ברכישה הראשונה באתר.