מוכרים באונליין? המיילים האלה יגדילו את סל הקניות שלכם

כמדי שנה, מיד אחרי החגים מתחילים המבצעים הכי שווים. “אחרי החגים” נמשך מספר ימים בלבד, אבל טירוף הקניות עלול לכלות את כל המשאבים הפיזיים, הנפשיים והארגוניים של העסק. כיאה לתקופה עמוסה כל כך, אין מקום לטעויות ובעיקר לבזבוז זמן. במילים אחרות: אם זה לא אוטומטי – זה לא יעיל.

קשה למצוא מנהל מכירות שלא ירצה לאפשר לאנשיו להתרכז במה שהם יודעים הכי טוב, ובדיוק בשביל זה נועדו האוטומציות. אותה תקשורת הדדית בין מוכר לקונה, שכמעט מובנת מאליה ומתקיימת בהסכם עתיק יומין בו כל אחד מהצדדים יודע בדיוק למה לצפות. נרשמת לניוזלטר? קבל מייל תודה. רכשת מוצר בדיגיטל? קבל חשבונית למייל או לסמס. בסיסי לא? רק אם מתעלמים משאר האוטומציות הנמצאות במערכת הדיוור שאמורות להפוך לכם את החיים לקלים יותר. אין זה פלא שאתרי האיקומרס הגדולים כבר יודעים שהמיילים הבאים אסור להתעלם ויש בכוחן להוביל לגידול במכירות ובהכנסות.

8 מיילים אוטומטיים שכל איקומרס חייב להכיר

1. מייל תוכן אצור (Curation email)

אחד המיילים החשובים ביותר בכל תהליך מכירה מהסיבה הפשוטה: הוא מבוסס על התנהגות הגולש העדכנית ביותר. בכל פעם שצפה בעמוד מוצר כלשהו, ניגן מדריך מצולם או הוריד קטלוג – המידע נשמר ומסייע בבניית פרופיל לקוח מדויק. המטרה של המייל הזה היא אחת: לספק ערך מוסף אישי ולעודד רכישות בלי לבזבז זמן ולטרחן את הגולש. רק שימו לב לשגר אותו אחת לשבוע או יותר, כדי שהמידע המצטבר בו יהיה עדכני וחדשני.

2. מייל “חזר למלאי”

מייל “חזר למלאי” נועד להביא לידיעת הגולשים שמוצר מסוים או יותר, חזר למדף הדיגיטלי וניתן לרכוש אותו מחדש. המייל הזה אולי נראה כמו מובן מאליו, אבל יש לו תפקיד חשוב בשמירה על תקשורת רציפה עם הלקוחות. מייל “חזר למלאי” צריך להיות מכירתי וגם לכלול מוצרים נלווים נוספים שעשויים לעניין את הגולש.

3. מייל “המחיר ירד”

אחיו הבכור של “חזר למלאי” שנועד אף הוא לזרז מכירות אצל לקוחות שהתעניינו במוצר מסוים וטרם רכשו אותו. המייל הזה רק נראה תמים ויש גם מי שיתפוש אותו כתרגיל משומש להעלאת המכירות, אבל אסור לטעות. הורדת המחיר היא פרסונלית לגמרי ומיועדת למי שחיפש ישירות את המוצר. במקרה הזה, היא פוגעת בול ביוזר המתאים מטווח קצר.


בחגי השופינג הקרובים, אין עגלות נטושות (צילום: UNFLASH)

4. מייל עגלה נטושה

מייל חובה בארגז הכלים של כל איקומרס. המטרה שלו ברורה: להחזיר לקוחות נוטשים שעזבו את סל הקניות מכל סיבה שהיא. מייל עגלה נטושה אפקטיבי נשלח בין 2-24 שעות מרגע נטישת סל הקניות והוא צריך להיות חד וברור: תוקף הרכישה שלך עומד לפוג – וכדאי להזדרז. מומלץ מאוד גם להוסיף את המוצרים עצמם, המחירים הנוחים ולינק לרכישה מיידית.

5. מייל הפניה

עוד מייל אוטומטי בארגז הכלים המסחרי שחובה לאמץ. המייל הזה נשלח ללקוחות מרוצים שהעניקו דירוג לתהליך הרכישה ויש ביכולתם להגדיל את בסיס הלקוחות של העסק. המייל עצמו חייב לכלול תמריצים והנעה לפעולה שיסייע לאותם לקוחות לשתף אותו בבטחה בקרב חבריהם. מדובר במייל אישי המבוסס על העדפות ונתוני החשיפה שנאספו במערכות הניטור השיווקיות.

6. מייל צבירת נקודות

תוכניות נאמנות הן כבר מזמן לא רק גימיק שיווקי, (כי בינינו, מי לא אוהב שמכנים אותו VIP?) הן כלי הכרחי כדי לחזק את המכירות על ידי ערעור דפוסי הקניה של הלקוחות הקיימים. לפיכך, מייל המודיע על צבירת נקודות תגמול אחרי כל רכישה יהוו, במקרים רבים, את התמריץ המושלם להגדיל את סל הקניות שלכם. מייל כזה חייב לכלול את הצגת יתרת הנקודות של כל לקוח, תזכורת לגבי המוצרים שביכולתו לרכוש באמצעותן וכמובן – עיצוב ושפה שונים כיאה ללקוחות VIP. 

7. מייל מכירה צולבת

עוד כלי הכרחי שמגדיל את סל הקניות בטווח הקצר. לקוח רכש מטען לאייפון 14? נהדר, המייל הבא יציע לו חבילת מוצרים נלווים לאותו מוצר במחיר הכי טוב שימצא ובמשלוח חינם (איך לא?). אה כן, ואל תשכחו להוסיף מדריכי רכישה, קטלוג ושלל הסברים על החיים היפים ונטולי דילמות של בעלי אייפון 14.

8. מייל Win-back

המייל הזה דווקא לא מיועד ללקוחות הפעילים, אלא יותר ללקוחות עבר או ללקוחות רדומים, שפעילותם הופסקה מבלי שידעתם למה. המייל הזה, שנשלח בתדירות נמוכה כמו אחת לחודש או רבעון, למעשה שומר את המותג שלכם בתודעה ומזכיר למי שפעם רכש באתר את המסר שאתם פשוט מתגעגעים.