6 טיפים מנצחים ליצירת ניוזלטר מנצח

כל מי שמפרסם ניוזלטר (Newsletter) כבר יודע שאספקת תזרים של תכנים רלוונטיים וראויים לפרסום יכולה להיות אתגר לא פשוט. הרעיון הוא לספק למנויים תכנים מעניינים מספיק מחד ושישרתו את מטרות הדיוור מאידך.

לכן ריכזתי עבורכם שישה טיפים שיעזרו לכם להמשיך לייצר תכנים איכותיים לאורך זמן.

1. פתחו ושמרו תוכן רזרבי

תמיד עוזר שיש קצת תוכן מוכן ליום סגריר (או יותר נכון לתקופת הבצורת). השתדלו להחזיק מאמר או שניים, שאינם תלויי זמן והסיכוי שיתיישנו ויהפכו ללא רלוונטיים קטן. החיסרון בשיטה זו הוא שייתכן מצב בו מסתמכים על התוכן הרזרבי ומתעכבים בפיתוח תוכן חדש. כדי להימנע מכך יש לוודא שהשימוש בחומר הרזרבי נעשה רק במקרים בהם אין ברירה אחרת.

דרך אגב, כדאי לפתוח קובץ או תיקייה שמיועדים לתכנים ולאתרים שקשורים לתחומי העניין של הניוזלטר שלכם. כך לא ילכו לאיבוד מקורות מידע שבהם נתקלתם בעבר ולא תצטרכו לחפש אותם שוב.

2. העבירו את הכדור לקוראים

בטופס הרישום השאירו שדה שבו יוכלו המנויים החדשים להציע תכנים עליהם הם מעוניינים לקרוא. עודדו את המנויים לשלוח פידבק בנוגע לניוזלטר שלכם, איזה נושאים הם אהבו ועל מה הם רוצים לקרוא?

ואם בתגובות מלקוחות עסקינן, אתם מכירים את התגובות האוטומטיות למיניהן (out of the office וכו’) שנקראות אוטורספונדר? עברו על ההודעות הללו מדי פעם ותוכלו לגלות מידע נוסף על חלק מהמנויים שלכם (מקום העבודה, תפקיד וכדומה).

3. הירשמו לניוזלטר של המתחרים

גם אם אתם מספר 1 בתחום, תמיד כדאי לדעת על מה מדברים המתחרים. מעבר לעובדה שכך תקבלו מקור נוסף של מידע על מהלכיהם (פיצ’רים חדשים, מבצעים ועוד) תוכלו לקבל פוינטר או רעיון טוב לתוכן לניוזלטר. אל תעתיקו מהם כמובן, אלא ספקו תוכן איכותי יותר באותו הנושא ב-Newsletter שאתם שולחים.

4. דברו עם נציגי שירות הלקוחות ועם אנשי המכירות שלכם

אלה האנשים שנמצאים בקשר יומיומי עם לקוחות הארגון. שאלו אותם מהן השאלות הנפוצות של הלקוחות, ובררו מהם התחומים שכדאי להדגיש מנקודת מבט שיווקית של הארגון.

5. מחזרו

לא חובה לפרסם רק חומר חדש ומקורי בניוזלטר שלכם. השתמשו בחומרים קיימים (כמו מאמרים ופרסומים לעיתונות), במיוחד אם סביר להניח שמנויי הניוזלטר לא פגשו תכנים אלה בעבר.

מומלץ מאוד לנצל פעילות פנים ארגונית (מחקרים וסטטיסטיקות) לייצור חומר מקורי ללקוחות, המבוסס על תכנים אלה. אם יש לכם בלוג לדוגמה, אתם יכולים להעביר ממנו תכנים לניוזלטר. כך הניוזלטר שלכם הופך לערוץ שבו יכולים המנויים להתעדכן בתכנים הטובים ביותר גם בלי לבקר באתר שלכם לעיתים קרובות.

6. שקלו מחדש את הפורמט

אם התברר לכם שאתם ממש נאבקים למצוא תכנים חדשים בכל פעם שמתקרב מועד הפצת הניוזלטר, כדאי להתחיל לחשוב על שינוי בפורמט. אולי כדאי להוריד קצת את תדירות המשלוח שלו? ואולי כדאי דווקא להוריד את כמות התוכן? אין טעם בפרסום לשם פרסום בלבד, ואם לא תספקו חומרים מעניינים ורלוונטיים מספיק בניוזלטר שלכם, תתחילו לאבד את המנויים שלכם, ומהר.

מכיוון שבדיוור אלקטרוני יש אלמנט חזק של אמון, תוכן גרוע עלול לעורר טינה אצל הלקוחות שבטחו בכם וקיבלו לבסוף דיוור שרק מבזבז להם מקום בתיבה.

בכל מקרה, מומלץ לבצע שינויים בפורמט מדי פעם, אך חובה לבדוק את השפעת השינויים על היעילות של הדיוור (בהתאם ליעדים שהגדרתם לקמפיין).

רוצים ללמוד כיצד לעצב ניוזלטר מקצועי? צפו במדריך