7  מיתוסים על שיווק אוטומטי לאתרי מסחר (eCommerce) שהגיע הזמן לנפץ

ב-2021 יותר ויותר חברות עושות שימוש באוטומציה שיווקית שמייעלת את הפעילות העסקית שלהם. ובכל זאת גם כיום לא מעט עסקים עדיין נמנעים מהכנסת שירותי אוטומציה או ממהרים לזנוח אותה בגלל מיתוסים שגויים. הנה כמה דוגמאות למיתוסים שגויים.

מצד אחד יש הרבה בעלי עסקים שנמנעים מהכנסת אוטומציה בשיווק שלהם בגלל המחשבה שמדובר במשהו מאוד מסובך שרק “יעשה להם את החיים” הרבה יותר קשים. מן הצד השני יש הרבה בעלי עסקים שמרגישים מאוכזבים מהשיווק האוטומטי כי הם ציפו למשהו אחר לגמרי. הנה 7 המיתוסים שהגיע הזמן לנפץ:

1.”שיווק אוטומטי לעסק? מדובר רק בשליחת הודעות אוטומטית”

אוטומציה בשיווק אומנם כוללת שליחת הודעות אוטומטית ללקוחות קיימים ופוטנציאליים באמצעות סמס, מיילים וכו’ אבל היא הרבה מעבר לכך.

מערכת שיווק אוטומטי הופכת את כל התהליך שאותו הלקוחות עוברים להרבה יותר יעיל. החל מיצירת הקשר בפעם הראשונה ועד ביצוע העסקה והשירות לאחר מכן.

במקום לכתוב שוב ושוב את אותם התכנים והמסרים, הם נכתבים פעם אחת בלבד. בנוסף ניתן להתאים את המסר לקהלים שונים וגם את זה לעשות רק פעם אחת כחלק ממה שיש למערכות אוטומציה מתקדמות להציע. כך מתאפשר לנו לאסוף ‘דאטה’ על הלקוחות שלנו, להבין מה עובר להם בראש ובסופו של דבר להגדיל את המכירות.

לכן מערכת השיווק האוטומטי היא הרבה יותר מרק שליחת הודעה. היא הופכת את ההתקשרות עם הלקוחות להרבה יותר יעילה וממקסמת את הקשר איתם.

2.“אוטומציה שיווקית מתאימה רק למייל!”

כמו שנאמר קודם שיווק אוטומטי מתבצע במגוון ערוצים. שיווק במייל הוא אומנם נקודת התחלה טובה אך בהמשך חלק ניכר מהעסקים מגלים שניתן להגיע לקהלי יעד ממוקדים בערוצי שיווק אחרים. לעיתים הקהל נמצא דווקא בפייסבוק, באינסטגרם, בוואטספ או בסמסים וניתן להגיע אליהם בצורה אורגנית או בעלות נמוכה יחסית.

שיווק אוטומטי מבוסס על ההנחה כי צריך להגיע אל הקהל באופן דיגיטלי בכל מקום שבו מתאפשרת אינטראקציה איתו. טפסי לידים, צ’אטבוטים ומשפכים שיווקיים.

3.”אנחנו חברה קטנה – לא צריכים אוטומציה”

גם עסק קטן יכול להרוויח בגדול ממערכות שיווק אוטומטי. הסיבה היא משום שגם עסקים קטנים יכולים להתייעל בצורה משמעותית באמצעות הפיכת פעולות ותהליכים לאוטומטיים. הרווח שלהן הוא לא רק בייעול אותם תהליכים אלא גם ביצירת זמן לביצוע משימות קריטיות שעד היום הם לא היה להם את הפנאי להתעסק בהם.

למשל במקום להתקשר לכל לקוח ולשאול אם הוא מעוניין לחדש את החוזה, מערכת השיווק האוטומטי תעשה זאת ותחסוך את השיחה לעשרות אותם עסקים. לכן אוטומציה מתאימה מאוד גם לעסקים קטנים.

לכן כיום אפשר למצוא יותר ויותר עסקים בינוניים וקטנים שמשקיעים באוטומציה שיווקית. כמובן שהדרך הנכונה לבצע תהליך כזה היא באופן הדרגתי בהתאם לצמיחה של העסק. ניתן אפילו להיעזר בשלב הראשוני בשירותי אוטומציה ‘חינמיים’ המאפשרים לבעלי עסקים לבדוק במה בדיוק עוזרת האוטומציה השיווקית עבורם ואיך היא יכולה לסייע להם גם בעתיד.

בסופו של דבר, עבור עסקים קטנים שיווק אוטומטי יכול לתת להם יתרון משמעותי על פני מתחרים.

4.”שיווק אוטומטי ירגיש ללקוחות שלי רובוטי”

אוטומציות שיווקיות הם אכן רובוט. אבל האופן שבו הרובוט נשמע תלוי בתוכן המוטמע באוטומציה. אם התוכן יהיה טוב הוא יישמע ללקוחות אותנטי, אם התוכן יהיה שבלוני ולא מותאם עבורם הוא יישמע מלאכותי.

לכן מה שצריך לעשות על מנת לדבר בצורה אותנטית היא ליצור תוכן ספציפי לכמה שיותר קהלים. למשל תוכן שכתוב בשפה צעירה המתאימה ללקוחות צעירים, תוכן שכתוב בצורה רשמית המתאימה יותר לאוכלוסייה מבוגרת, תוכן עסקי ללקוחות עסקיים ותוכן המנוסח בשפה משפטית אם פונים לעורכי דין.

בניגוד אולי למחשבה הראשונית לא מדובר בהמון עבודה. הרבה פעמים ההבדלים בין הקהלים השונים הם ניואנסים ועניין של חידוד. לכן אין צורך להיכנס לפאניקה ולחשוב שהאוטומציה מייצרת אינסוף עבודה עבור עסקים.

חשוב בהקשר הזה לזכור שמוצר יכול להיות זהה אבל השיקולים לקניית המוצרים משתנים בין הקהלים השונים. היכולת לפנות בצורה ספציפית לכל קהל מאפשרת לשמור על אותנטיות, לפנות אל הרגש או אל השכל בהתאם לסוג הלקוח ובספו של דבר להגדיל את המכירות. והרי בדיוק לשם כך נוצרו מערכות שיווק אוטומטי.

5.”אם אין לי בעיות בעסק למה אני צריך את זה”

גם אסטרטגיות השיווק בעסק עובדות בצורה טובה עכשיו, צריך לראות באוטומציה כהשקעה. לא לעתיד הרחוק אלא ממש לעתיד הקרוב. הנתונים מצביעים על עלייה דרמטית של שילוב מערכי שיווק אוטומטי בעסקים, כ-30% מדי שנה. סקרים שנערכו העלו כי גם אלה שעדיין לא הכניסו מערכי שיווק אוטומטי לרשת מתכוונים לעשות זאת בשנה הקרובה. כך שכל עסק שרוצה להישאר רלוונטי יהיה חייב בשלב כלשהו לעשות את הדבר הנכון ולשלב אוטומציה שיווקית אצלו.

6.”בסוף זה לא יביא לי יותר מכירות”

מי שמכניס שיווק אוטומטי לעסק שלו מרוויח גם במקומות אחרים בעסק שלו, בטח כשמדובר במכירות. מחקר שערכה MarketingSherpa הראה כי רק 27% מהלידים שעוברים למחלקת המכירות הם לידים איכותיים (“חמים”).

שיווק דיגיטלי משפיע מאוד כי הוא עוזר לא רק לייצר עוד לידים אלא גם “לחמם” אותם לאורך זמן ממושך עם מספר מסרים המתואמים למאפיינים שלהם ולצרכים שלהם. כאשר הם יגיעו לשלב המכירה הם יעשו זאת כשהם הרבה יותר בשלים ומוכנים לקנייה.

זה יתרון גדול משום שכל עסק יודע שהרבה יותר קשה למכור לקהל קר לעומת קהל חם. כאשר הלקוח כבר מכיר את העסק, יודע את הפרטים השונים הוא מרגיש הרבה יותר בטוח להשלים את המכירה.

מעבר לכך אפשר בצורה הזו לחסוך הרבה זמן ואנרגיה על לידים לא רלוונטיים (כאלה שלא הגיבו למסרים הראשוניים) ולהתמקד בלידים שהביעו עניין.

7.”הליד הפך ללקוח שלי ועכשיו מה?”

מערכת שיווק אוטומטית פונה אומנם לקהלים חדשים כדי להפוך אותם ללקוחות משלמים. אבל שיווק אוטומטי שעובד בצורה חכמה תמיד משאיר פתח לסגירת עסקאות נוספות. שיווק אוטומטי לאתרי e-Commerce למשל, יכול לייצר הזדמנויות משמעותיות  בהגדלת המכירות על ידי מכירה של מוצרים משלימים המבוססים על קניות שהלקוחות רכשו בעבר או מוצרים דומים על בסיס תחומי העניין של הלקוחות ומוצרים אחרים בהם התעניינו. אבל לא פחות מזה, מערכת שיווק אוטומטי מסייעת לשמור על תקשורת רציפה עם הלקוחות. מכאן הכול שאלה של דמיון: קופונים, מבצעים, הטבות וכל הצעה שעולה בראשו של בעל העסק על מנת שהלקוחות ישאירו אצלו כמה שיותר כסף.

אז כן, האוטומציה השיווקית מאפשרת לשמור על קשר גם אחרי המכירה. באמצעותה ניתן לבנות משפך מכירות ללקוחות משלמים וכך להישאר איתם בקשר מעשי בלי להשקיע באמת זמן או מאמץ רציף.

בקיצור, בניית אוטומציות לעסק יכול לחסוך הרבה זמן, משאבים ולייעל את תהליכי השיווק והמכירה בחברה, והלקוח? יהנה מחווית שירות פרסונלית ומותאמת לו באופן אישי שבסוף תגולם בהגדלת ההכנסות לחברה.