אימייל מרקטינג במספרים: נפרדים מ-2022

אופטימיזציה. אם נצטרך לבחור את הכותרת שתסכם את 2022, הרי שאופטימיזציה מתארת בדיוק את מה שהתרחש בשנה החולפת בעולם השיווק הדיגיטלי. היא התחילה עם המון תקוות שנשתלו עם מתיחת הפנים של קבוצת פייסבוק, אבל הסתיימה עם תחושה שחייבים לחזור להתחלה ולחשב מסלול מחדש. התייקרות כלי הפרסום של פייסבוק וגוגל, לא הותירה מקום לספק: אימייל מרקטינג הוא עדיין השחקן הכי יעיל בשוק.

המספרים לא משקרים: בשנת 2022 נשלחו ברחבי העולם כ-333 מיליארד מיילים מדי יום, כמעט 80% היו שיווקיים. ועד סוף שנת 2025 המספר צפוי לזנק ל-376 מיליארד מיילים ביום והיד על העכבר עוד נטויה. אימייל מרקטינג הוא לא בשורה חדשה, אבל שילובו בתוך מסע לקוח אוטומטי – הוא בהחלט חדשות טובות. תהליך אוטומטי מלא הכולל אימייל מרקטינג, שליחת קמפיינים שיווקיים בסמס ובוואטסאפ ואפילו פוש באפליקציה, הוא אסטרטגיה חדשנית שצפויה לתפוס תאוצה ב-2023. 

שיעור פתיחה של 21%

לפי נתוני אקטיב טרייל, השיעור הממוצע של פתיחת מיילים פרסומיים בישראל הסתכם ב-21% – עליה של 3.5% לעומת 2021, כאשר בראש הרשימה היו ארגונים בענפים הבאים: מסחר האלקטרוני (34%) שירותים ממשלתיים ומגזר ציבורי (32%), שירותים פיננסיים ובנקאות (32%), עמותות ותרומות (28.5%), קמעונאות (26%), תיירות (25%), בריאות (23%), נדל”ן (22%) ותעשייה (20%).

שיעור ההקלקה הסתכם ב-2.8%, עלייה מתונה לעומת אשתקד בה נרשם 2.7%. מגפת הקורונה שעדיין טלטלה את העולם בתחילת 2022 היוותה גורם משמעותי לעליה במספר המיילים השיווקיים, שכן ישראלים רבים עדיין שמרו על ריחוק והקפידו לרכוש מוצרים או שירותים באונליין. העלייה בפעילות של המגזר הציבורי מקורה בשנת הבחירות לכנסת והנדל”ן? בשנים האחרונות הוא מגיע לשיא לא רק במחירים אלא גם בפעילות השיווקית של היזמים והקבלנים.


תהיו מעניינים ואל תשלחו ניוזלטרים בימי ראשון (צילום: PEXEL)

מתי הכי נכון לשלוח ניוזלטר?

שאלת מיליון החשיפות. מזה שנים מנסים אנשי המקצוע לזהות את הזמן האידיאלי לשליחת מייל, אבל המערכות המתוחכמות שלנו, עשו זאת עבורנו. ובכן, ימי חול (לא מפתיע) עדיפים על סופ”ש, אבל אם יורדים לרזולוציות נמוכות יותר, הרי שיום שני זוכה לשיעורי הפתיחה הגבוהים ביותר (23% בממוצע). ביום שלישי, הלקוחות גם יקליקו יותר (2.8% בממוצע) ומתי הלקוחות יבקשו לצאת מרשימת התפוצה? בכל השבוע. בקיצור, תהיו מעניינים ואל תשלחו ניוזלטרים בימי ראשון. מסתבר שהישראלים עדיין אפופים באווירת הסופ”ש.

ומה קורה בעולם?

בחלוקה לפי אזורים גיאוגרפיים בישראל, אזור המרכז שם נמצא ריכוז העסקים הגבוה ביותר נמצא שיעור פתיחה ממוצע של 23.3% לעומת אזור הצפון עם 20.5% ואזור הדרום עם 20.9%. אם נצא מגבולות ישראל ונסקור את שיעור השימוש באימייל מרקטינג במדינות הגדולות באירופה, נגלה מספרים גבוהים יותר.

לפי נתוני אקטיב טרייל צרפת ואקטיב טרייל גרמניה (נחמד להיות בינלאומי…), שתי המדינות הגדולות באירופה רשמו שיעורי פתחיה ממוצעים של 24% ו-25% בהתאמה. שיעורי ההקלקה עומדים על 3.2% ו-2.8% בהתאמה, אבל שיעור השימוש בשיווק במייל הוא גבוה במיוחד: 8 מתוך 10 עסקים, זאת למרות חוקי מניעת הספאם המחמירים החלים בגרמניה.