ChatGPT החדש משגע את העולם, ואיפה אתם?

ספק אם יש מישהו שעדיין לא שמע, קרא או ראה את המהפכה הטכנולוגית הבאה שהולכת לשנות את העולם, תלוי את מי שואלים. תוכנת הבינה המלאכותית החדשה, ChatGPT, שפיתחה חברת OpenAI לא מיועדת רק לגיקים ומתכנתים. גם אנחנו, מקצועני השיווק הדיגיטלי יכולים לעשות בה שימוש ראוי כדי לטייב את העבודה השוטפת ולשפר את יחס ההמרה. מעריצי התוכנה החדשה סבורים שמדובר במדע בדיוני שהופך למציאות אמיתית ואפשר להפסיק לשבור את הראש. האלגוריתם החכם יכתוב, יעצב, יחפש (וגם ימצא כמובן) ויעשיר את החיים שלנו בים של מידע שהמוח האנושי לא מסוגל לעבד. “זהו הסוף של מנועי החיפוש”, לא ישכחו להוסיף. המתנגדים טוענים שעדיין מוקדם לדעת עד כמה יצליח הבוט החדש להחליף את המוח האנושי ושאיש לא יודע איך לייצר מזה כסף. במילים אחרות: אם לא יהיה כאן מודל עסקי מנצח – שום בינה לא תהיה כאן. בנוסף, הבוט לא באמת יודע לחפש מידע ברשת אלא מבוסס על סריקת נתונים שעיבד בעבר.

כך או כך, כבר עתה ניתן לומר שהטכנולוגיה אכן נראית ייחודית והבוט שמנטר ומנתח מיליארדי שיחות אנושיות ברשת, מתקדם בהרבה יותר לעומת מה שראינו עד כה. החדשות הטובות הן שהפעם, הטכנולוגיות הללו יצאו ממרכזי הפיתוח הסודיים ונפתחו לשימוש הכלל. כולם מסכימים שלבוט המסוגל לייצר תוכן ושיחות אנושיות ביותר, הוא משאלת לבם של אנשי שיווק,אנשי מכירות, שירות לקוחות, מידענים ואנשי תוכן. ארגונים יכולים להשתמש ב-ChatGPT כדי ליצור צ’אטבוטים שיכולים לענות על שאלות לקוחות, ולספק מידע על מוצרים או שירותים. לפי הפרסומים האחרונים, ChatGPT יכול לענות על כמעט כל שאלת שירות לקוחות בצורה מנומקת ומסבירה.

למה עולם השיווק צריך את ChatGPT?

בינה מלאכותית מלווה את עולם השיווק הדיגיטלי מזה זמן רב. מערכות המרקטינג אוטומיישן המובילות בעולם כבר הטמיעו אלגוריתמים חכמים המסייעים לטייב את מסעות הלקוח ולייצר עבורו מסרים פרסונליים מדויקים, אבל זאת רק ההתחלה. למי שמחפש שימושים נוספים, מצאנו כמה שלפי הדיווחים בעולם, יעשו לכולנו חיים קלים כבר עכשיו. 

אופטימיזציה של שאילתות גולשים

כל מי שעובד ב-SEO יודע עד כמה קשה לזהות את מילות החיפוש הנפוצות בזמן אמת, אבל בדיוק בשביל זה יש את ChatGPT המאפשר לקבל את השאילתות הנפוצות ביותר שהקלידו הגולשים. כך ניתן לטייב את התוכן בהתאם ולהגדיל את שיעורי ההמרה. גם אם חלק מהשאלות שיוצגו יראו דמיוניות, עדיין מדובר במידע חשוב שכן הן מכילות מילות חיפוש שאולי רלוונטיות למותג שלכם.


ChatGPT. יכול לענות על כמעט כל שאלת שירות לקוחות בצורה מנומקת ומסבירה (צילום: depositphotos)

שיפור חוויית לקוחות

דמיינו נציג שירות שעונה לכל שאלה בצורה עניינית, מנומקת ואחראית הקשורה במותג או בתהליך רכישתו. זה בדיוק מה שעושה הבוט החכם של ChatGPT. היתרון הגדול שלו הוא שהתשובות לא רק מנומקות אלא ממש משיבות לגולשים על שאלות הקשורות בתהליך המכירה עצמו כמו מועדי אספקה, חזרה למלאי או מדיניות החלפות והחזרות. תשובות כלליות ומבניות – OUT, תשובות פרסונליות – IN. שירות לקוחות הוא השיווק החדש, זוכרים?

שיפור התוכן הממיר באתר

הרשתות החברתיות מלאות בסיפורים נהדרים שיצר הבוט של ChatGPT על סמך שאילתות מורכבות. סוס דוהר מתחת למים? שלג במדבר? זה המקום לחפש, אבל לא רק סוסים מחכים לכם שם. ניתן להשתמש ב-ChatGPT כדי לייצר תאורים מוצריים כמעט ויזואליים המעטרים את דפי המוצר שלכם בסיפורים מעניינים וכמובן, ממירים יותר. בנוסף, הבוט יכול לייצר המלצות למוצרים נלווים המבוססות על היסטוריית הרכישה של כל גולש. הגדלת מעורבות זה כאן.

כתיבת פוסטים לסושיאל

עד כמה שחשבנו שאין תחליף לכתיבה אנושית, הגיע ChatGPT ופישט את תהליך יצירת התוכן בקלות. כך, כתיבת פוסטים שיווקיים ומכירתיים לרשתת החברתיות הופכת לקלה ומהירה כולל תיאורים לתמונה הנבחרה. לא צריך לשבור את הראש, כבר אמרנו?

כתיבת מאמרים שיווקיים

לא, המאמר הזה לא נכתב על ידי ChatGPT, אבל חלקים ממנו אכן נולדו מתוך השראה אחרי סריקה עמוקה של התוכנה. זה לא סוד שבשנים האחרונות כתיבת מאמרים שיווקיים מתבצעת בעיקר למכונות כדי לשרת את צרכי ה-SEO, אבל בסוף מי שקורא את התוכן הם גולשים השואפים לקבל ערך. מוזר לחשוב שמכונה תכתוב למכונה או לעיניים אנושיות, אבל זה בדיוק מה שקורה כאן. התוכן שמייצר ChatGPT הוא קריא לגמרי ולא כולל אזכורים מותגיים ומסכת קבצים נטולי הקשר. גם אם זה עדיין לא מושלם, זה בהחלט מעורר השראה בעיקר כאשר מדובר בנושאים חדשים.

שירים, חרוזים, שמות וכותרות

יש לכם מעצור חשיבה? מרגישים נטולי השראה? לא נולדתם יצירתיים? אין שום בעיה. ChatGPT יפתור לכם את כל המחסומים עם ים של שמות, הצעות לשירים וכותרות מעניינות על סוסי ים, קדרות או אדריכלות מימי הביניים. רק תבקשו.