איך לבחור מערכת לשליחת הודעות בוואטסאפ?

שליחת הודעות מרובות בוואטסאפ נראית כמו משימה פשוטה נכון? תחשבו שוב. שליחת וואטסאפ ללקוחות תחת מדיניות הספאם חסרת הפשרות של קבוצת פייסבוק, היא מחמירה מאוד בעיקר כשמדובר בשליחת הודעות שיווקיות. למעשה, היא כמעט מותירה את הכוח להחליט על עתידו של מפרסם בידי לקוחותיו. דוגמאות על מפרסמים שהתחכמו הרי לא חסר. מה שכן חסר, אלה הכללים החשובים שמבדילים בין מערכת לשליחת הודעות וואטסאפ חוקית ומורשית – לבין מערכת שפותחה באופן עצמאי על ה-API של וואטסאפ.

כזכור, באחרונה אישרה חברת וואטסאפ הנמצאת בבעלות קבוצת מטא (פייסבוק), למספר מצומצם של חברות ברחבי העולם לשגר הודעות שיווקיות תחת כללי רגולציה מחמירים, זאת במטרה למנוע ממפרסמים לשלוח הודעות ספאם ללא הסכמתם של הלקוחות. לפיכך, מפרסמים שירצו ליישם את השירות החדש יחויבו לעמוד בכללים מחמירים כמו קבלת אישור מוואטסאפ על תוכן ההודעות טרם פרסומן, שליחה מדורגת למספר מוגבל של לקוחות ועוד. וואטסאפ הודיעה שתנקוט בענישה למפרסמים שלא יעמדו בכללי הפרסום, החל מחסימת משתמש בוואטסאפ ועד חסימת דפים עסקיים בפייסבוק.

השוק הישראלי מוצף במערכות המציעות שליחת הודעות וואטסאפ מרובות המציעות דיוור בוואטסאפ, אבל רק בודדות מהן עומדות בכללי הרגולציה של קבוצת פייסבוק. איך יודעים למעשה אם המערכת שבחרתם היא מורשית? בגדול, לא תדעו, כל עוד לא תשאלו את השאלות הנכונות. אבל בשביל זה אנחנו כאן. חוץ מלהציע לכם מערכת חוקית ומורשית – אנחנו נעשה לכם סדר בפיד.

5 שאלות לפני שבוחרים מערכת וואטסאפ

1. איך אתם מתחברים?

חיבור חוקי למערכת של וואטסאפ לוקח זמן. לעתים פרק הזמן אורך שבועיים במהלכם וואטסאפ מבצעת את הבדיקות על חשבון הביזנס מנג’ר שלכם בפייסבוק ומוודאה שאתם עומדים בכל הכללים והפרופיל שלכם מאומת.


כל עוד עמדתם במדיניות השליחה של וואטסאפ החשבון שלכם יקבל אור ירוק להמשיך כרגיל (צילום: פיקסל)

2. איך אתם משלמים?

וואטסאפ גובה תשלום פר הודעה ולא מאפשרת תשלום חודשי קבוע על שימוש במערכת. עם קבלת האישור לפעילות במערכת תקבלו מספר חדש באמצעותו תוכלו לשלוח הודעות שיווקיות. המספר ניתן לכם בחכירה אבל אפשר למתג אותו כל עוד אתם משתמשים במערכת. בתום השימוש, המספר יחזור לוואטסאפ ולא ניתן יהיה להשתמש בו שוב.

3. איך אתם שולחים הודעות?

תוכנה לשליחת הודעות בוואטסאפ מפעילה מגבלת שליחה קפדנית ומחמירה כדי למנוע שליחה מרובה של הודעות ספאם. כל הודעה יזומה מחייבת אישור מראש (שאורך בין שעה ל-24 שעות בערך) על ידי וואטסאפ לפני שליחתה ללקוחות ולאחר מענה של הלקוח ניתן לשגר טקסט חופשי. בנוסף, המערכת החוקית כוללת ארבע מדרגות שליחה ומגבילה בהתאם את נפח שליחת ההודעות בכל יממה של 24 שעות (לא תאריך קלנדרי). כל חשבון חדש מתחיל ממדרגת השליחה הראשונה ומיקומו עולה ככל שמספר ההודעות הנשלחות דרכו גבוה יותר והמוניטין החיובי שלו נשמר. ארבע מדרגות השליחה מחולקות כך: מדרגה ראשונה, Tier 1 – עד 1,000 הודעות ביום (חשבון חדש), מדרגה שניה, Tier 2 – עד 10,000 הודעות ביום, מדרגה שלישית Tier 3 – עד 100,000 הודעות ביום, מדרגה רביעית Tier 4 –  שליחת הודעות ללא הגבלה. לשם השוואה, המערכת הבלתי חוקית לא כוללת מגבלות שליחה.

4. האם אתם מסתכנים בחסימת חשבון?

בעיקרון, כל עוד עמדתם במדיניות השליחה של וואטסאפ החשבון שלכם יקבל אור ירוק להמשיך כרגיל. מתי אתם בסכנת חסימה? במידה שהלקוחות חסמו את ההודעות שלכם או לא פתחו אותן כלל. וואטסאפ עלולה לחסום את השליחה הבאה (או חלק ממנה) כדי להגן על הלקוחות מקבלת דואר זבל. חשוב לזכור: השימוש במערכת חוקית מבטיח לכם סיכון נמוך יותר לחסימה במקרה של חריגה ממגבלות השליחה, בעוד בעת השימוש במערכת בלתי חוקית איום חסימת החשבון הוא מיידי.

5. איך אתם מנסחים הודעות?

הייחוד של וואטסאפ כאפליקציית מסרים ישירה ומיידית פועל גם בשליחת וואטסאפ ללקוחות. ואולם, בתוך ההודעה עצמה יש למערכת החוקית יתרון מובהק המתבטא בהוספת כפתורי הנעה לפעולה לקיום דיאלוג דו כיווני עם הלקוחות. זאת, בניגוד למערכת הבלתי חוקית שהוספת הכפתורים תלויה בתכנות חיצוני של ספק המערכת.

אקטיב טרייל מציעה לכם מערכת חוקית לשליחת הודעות שיווקיות בוואטסאפ – להיות מחוברים בלי לחשוש. לפרטים נוספים והצטרפות לחצו כאן>>>