משווקים בוואטסאפ? כל השאלות והתשובות שחשוב לקרוא

רוצים להתחיל לשווק בוואטסאפ? מצוין! ליקטנו עבורכם מספר שאלות נפוצות כדי שתוכלו לחסוך זמן יקר – ולהתחיל לעבוד. יש לכם שאלות נוספות? תקליד/ו או תתקשרו למוקד התמיכה שלנו.

1. וואטסאפ מאשרת שליחת מסרים שיווקיים ללקוחות?
כן. ניתן לשלוח מסרים שיווקיים באפליקציה – כל עוד שומרים על כללי הרגולציה של וואטסאפ ונמנעים מפרסום תכנים לא הולמים (מוצרי קנאביס, מוצרים מזויפים, סיגריות, אלכוהול וכו’) ולא חוקיים (סחר באיברים, תוכנות, סמים, נשק וכו’). כמו כן, קיימת חובה לאשר את תוכן המסר מול וואטסאפ.

2. למה צריך לאשר את תוכן המסר מול וואטסטפ?
וואטסאפ מבקשת לשמור על משתמשיה ולכן דורשת לאשר כל תוכן פרסומי אשר נשלח על ידי משווקים. אקטיב טרייל שולחת כל תבנית לאישור ועם קבלתו בתוך יממה אחת – ניתן להתחיל בהפצת אותו מסר ללקוחות. במקרה שלא התקבל אישור, אנחנו מעדכנים את הלקוח ועוזרים לו לבצע התאמות ואישור מחדש. 

3. האם אוכל להשתמש בהמספר המקורי שלי?
לא. במסגרת רכישת חבילת שיווק ולפי דרישת וואטסאפ, אנחנו נספק לכל לקוח מספר חדש מאושר על ידי וואטסאפ. כל לקוח יכול לבחור בעצמו את שם החשבון (שם פרטי או שם מותג) ממנו תשלחנה ההודעות. חשוב לדעת ששם השולח הוא קבוע ואינו ניתן לשינוי – אלא במקרים חריגים המאושרים על ידי וואטסאפ עצמה. מדובר בתהליך קצת מורכב ולכן מומלץ לבחון היטב את השם הנבחר.

4. האם הקמת חשבון וואטסאפ שיווקי היא מיידית?
לא. פרק הזמן לפתיחת חשבון הוא עד שבועיים ודורש גם פתיחת חשבון מודעות ב- Facebook Business Manager.

5. האם קיימת מגבלה על מספר התווים בכל הודעה?
וואטסאפ ממליצה לבנות כל הודעה שיווקית עד אלף תווים.

6. האם קיימת מגבלה על מספר ההודעות?
שימו לב! וואטסאפ מדרגת כל חשבון לפי ארבע מדרגות שליחה ומגבילה בהתאם את נפח שליחת ההודעות בכל יממה של 24 שעות (לא תאריך קלנדרי). כל חשבון חדש מתחיל ממדרגת השליחה הראשונה ומיקומו עולה ככל שמספר ההודעות הנשלחות דרכו גבוה יותר והמוניטין החיובי שלו נשמר. ארבע מדרגות השליחה מחולקות כך:
מדרגה ראשונה, Tier 1 – עד 1,000 הודעות ביום (חשבון חדש), מדרגה שניה, Tier 2 – עד 10,000 הודעות ביום, מדרגה שלישית Tier 3 – עד 100,000 הודעות ביום, מדרגה רביעית Tier 4 –  שליחת הודעות ללא הגבלה.

7. איך בעצם עוברים בין מדרגות השליחה?
 מעבר בין מדרגה ראשונה לשנייה מתבצע אוטומטית כאשר שולחים 2,000 הודעות (לנמענים במצטבר) בטווח של עד שבוע ימים. כך לדוגמה: אם ביום הראשון שלחתם 1,000 הודעות וביום השני שלחתם 1,000 הודעות נוספות לנמענים שונים – ביום השלישי תעברו באופן אוטומטי למדרגה השניה. זמן קצר לאחר שהמעבר בוצע ניתן לשלוח עד 10,000 הודעות בכל יום. מעבר בין מדרגה שניה לשלישית – מתבצע אוטומטית כאשר תשלחו 20,000 הודעות (לנמענים יוניקים, במצטבר) בטווח של עד שבוע ימים ומעבר בין מדרגה שלישית לרביעית – מתבצע אוטומטית כאשר תשלחו 200,000 הודעות (לנמענים יוניקים, במצטבר) בטווח של עד שבוע ימים. אין ביכולתה של אקטיב טרייל להשפיע על תוצאות הדירוג או מוניטין השולח. 

8. איך מתבצע חישוב שליחת ההודעות היומית?
וואטסאפ סופרת את ההודעות לנמענים יוניקים בלבד. שליחה של 5 הודעות לאותו נמען תחשב כהודעה אחת. חשוב לזכור: החישוב תקף בעת שליחת הודעות יזומות בלבד. 

9. מה קורה אם חרגתי ממדרגת השליחה שלי?
במקרה של חריגה במספר ההודעות, וואטסאפ תחסום את ההודעות החורגות. מומלץ מאוד להקפיד על מגבלות השליחה היומיות, שכן חל חיוב גם על שליחת הודעות חורגות. מומלץ להוסיף שעה לטווח השליחה הבא, כלומר להתחיל לשלוח בשעה 12:00 על מנת לאפשר לשרתים של וואטסאפ להתעדכן ולמנוע חסימה הודעות כתוצאה ממעבר לא חוקי בין המדרגות.

10. מה עוד יכול להשפיע על האישור להעלאת נפח השליחה?
וואטסאפ מדרגת גם את איכות ההודעות הנשלחות מכל חשבון. הודעות שהוגדרו כ’דואר זבל’ או נחסמו על ידי הלקוחות, יפגעו במוניטין של השולח וימנעו מעבר בין מדרגות השליחה. 

11. אז מה אני צריך לעשות כדי לשמור על מוניטין חיובי?
חשוב להקפיד על שליחת הודעות לנמענים מאושרים בלבד כדי להימנע מחריגה ממדרגות השליחה שלכם. כמו כן, מומלץ לשים לב לאורך ההודעה ואיכות המסר – כדי לא להיתפש כספאם על ידי הנמענים.

12. האם ניתן להשתמש בוואטסאפ באוטומציות ובמסעות הלקוח?
כן! זאת אכן בשורה נהדרת, לא?

13. אני מעוניין לרכוש, איך מתקדמים?
הכנו מספר חבילות שיווקיות שנותנות מענה מצוין לכל לקוח. שיחה אחת למחלקת המכירות שלנו, וגם אתם מחוברים!