מילון מושגים

אחוזי פתיחה


אחוזי פתיחה של ניוזלטר הוא שיעור הפתיחה של הנמענים שפותחים דיוור ספציפי מתוך מספר הנמענים הכולל אליהם נשלח. ניתוח תוצאות מסע פרסום בדוא”ל היא הדרך ללמוד למה קהל היעד מגיב ולשפר את ההמרות. נתונים אודות אחוזי הפתיחה של הודעת דוא”ל הנשלחת בתפוצה רחבה, מסייעים לקבל תובנות רבות על תפקודו של הקמפיין. חשיבות מדד זה מובנת מאליו – אם לא מספיק אנשים פתחו את ההודעות, משהו בתהליך הדיוור לא תקין או לא מספק ערך ללקוחות. 

מה נחשב לשיעור פתיחה טוב?

ברוב הקמפיינים, שיעור פתיחת דוא”ל טוב ינוע בין 17-28%, לפני שמחשבים גורמים משתנים כמו סוג הענף, העונה וכו’. ההשקעה באימייל מרקטינג והגידול בזמני הגלישה במובייל, הובילו לכך שאחוזי הפתיחה הממוצעים בכלל ענפי המשק עולים בהתמדה מדי שנה. החדשות הטובות הן שניתן להעלות באופן יזום את אחוזי הפתיחה על ידי השקעה בתוכן איכותי. החדשות הפחות טובות: לא תמיד ה-ROI יישאר חיובי. 

מהן הסיבות לשיעורי פתיחה נמוכים?

תוכן לא אטרקטיבי ולא פרסונלי הוא הגורם המרכזי לשיעורי פתיחה נמוכים של המייל. בנוסף, חוקי הספאם הבינלאומיים מהווים חסם גדול בפני מפרסמים עם רשימות תפוצה גדולות במיוחד. לזה יש להוסיף את מנגנוני אימות דוא”ל שנועדו לחסום הגעה כאשר מערכת הדוא”ל של הנמען לא מזהה את השולח או לא עומדת במדיניות פרוטוקול האבטחה של הנמען.

איך ניתן להגדיל את אחוזי הפתיחה?

שורת נושא אטרקטיבית – נמען שמקבל הודעה שיווקית עם נושא לא ברור מספיק, עם מלל משעמם וכללי, עם ניסוח פרסומי או לא מספיק אישי, זה יפגע בסיכויים שהוא יפתח בכלל את ההודעה. מאוד עוזר להשקיע בחשיבה על המלל הקצר הזה שהוא חלון הראווה לכל העבודה שהושקעה בניסוח ועיצוב המייל. מומלץ לשלב את שם הנמען וגם להבליט את המסר העיקרי של הדיוור אם ע”י בחירת מילים מלהיבה (בלי להגזים במחמאות וסופרלטיבים) ואם ע”י שילוב אייקונים ש”יתפסו את העין”. במקרים מסוימים עוזר להגדיר את פרק הזמן הרלוונטי להצעה שיש במייל כדי לתת לנמען את ההרגשה שיהיה חבל לו להחמיץ את קריאת ההודעה.

שיפור חווית המשתמש – ראשית מומלץ לנקוט בשפה עיצובית אחידה (למותגים גדולים יש שפת מותג אבל גם חברות בינוניות או קטנות ועצמאיים יכולים וצריכים לבחור שפה עיצובית זהה בצבעוניות, בבחירת הגופן, בגודל ובתפיסה העיצובית). מבחינת תוכן – אפשר לשלוח לנמען חדש הודעת “ברוכים הבאים” קלילה ומזמינה שתעודד אותו להוסיף את השולח לרשימת הנמענים. כמו כן להקפיד על יצירת תכנים חדשים ולא חזרתיים, מסרים קצרים וברורים. מיקום בולט ונכון של קישורים וכפתורים, שילוב מבצעים והטבות. הבלטת יתרונות ייחודיים אל מול המתחרים – בשתי מילים: ערך מוסף.

מיטוב התדירות והתזמון – נמען המקבל לעתים קרובות מדי דיוור עשוי לחוש מותש ומשועמם ולכן ייטה להתעלם או אפילו להסיר את עצמו. מינון נכון נלמד במהלך הזמן ומומלץ אפילו לשאול את הנמענים ובכך להגביר את תחושת המעורבות שלהם וגם ללמוד על טיב התדירות. כמו כן לשעת שליחת הדיוור השפעה מכרעת. לכל דיוור יש סטטיסטיקות של שעת הפתיחה ורצוי ברוב המקרים לשלוח את הניוזלטר בימים ובשעות הכי פופולריות.

פרסונליזציה – הוספת שמו הפרטי של הנמען בשורת הנושא מוכחת כמסייעת בפתיחת הדוא”ל כמו כן, ככל שקהלי היעד יהיו מפולחים יותר וכל קהל יעד יקבל התייחסות אישית לנקודות הכאב/לצרכים שלו כך כנראה ייטה לעקוב ולפתוח את הדיוורים.

אופטימיזציה מתמדת – ככל שהמותג ייטה לטייב את רשימות התפוצה שלו כך יגדל שיעור הפתיחה של הניוזלטר – מעבר להסרת כתובות שגויות של נמענים שהחליפו כתובות והסרת נמענים שהסירו את עצמם – מומלץ לעדכן את הרשימות באופן תכוף כמו גם לשפר את מה שניתן ע”פ הסטטיסטיקות במערכת הדיוור.

SPF (Sender Policy Framework)– מומלץ לוודא שבמערכת הדיוור הותקן רכיב SPF, פרוטוקול אימות דוא”ל וחלק מאבטחת הסייבר של ספקי דוא”ל, המשמש למניעת התקפות דיוג ומונע זיוף של כתובת הדומיין של המשתמש. 

המילה האחרונה: אחוזי הפתיחה מהווים מדד חשוב אך לא בלעדי להצלחת קמפיין דוא”ל או ניוזלטר שוטף. נמען נספר באחוזי הפתיחה של ההודעה אם הוא הוריד תמונה או הקליק על שורת הנושא. נמען שנחשף לגוף ההודעה ורואה את תכניה גם ללא הקלקה או הורדה – לא נמדד ולא נכלל בדו”ח אחוזי הפתיחה. עם זאת, חשוב לומר כי כדי לקבל את התמונה המלאה, לא מומלץ להתבסס רק על אחוזי פתיחה של המייל אלא לכלול גם נתונים על שיעורי הקלקה.