מילון מושגים

דיוור ישיר: כל מה שצריך לדעת על שיווק אישי וממוקד


דיוור ישיר הוא הפצה של מסרים, הצעות מכר, מוצרים ושירותים לנמענים (כתובות מייל) באמצעות קמפייני אימייל שנשלחים אליהם ישירות לתיבת הדואר האלקטרוני. דיוור ישיר לעסקים מאפשר לגייס לקוחות גדולים במהירות, שכן שיעור הפתיחה של דיוורים אלו גבוה מאוד וישנם כלים מתקדמים המאפשרים אופטימיזציה ומיקסמום תוצאות של הדיוורים שנשלחים.

כל מערכת דיוור אלקטרוני צריכה לעמוד במגבלות חוק הספאם, כדי שלא “לזכות” את בעליה בקנסות גבוהים.

כיום “חוק הספאם” מקשה על מפרסמים שרוצים לייצר אינטראקציה עם הלקוחות שלהם. קבוצת הנמענים אליה ישלחו הפרסומים חייבת להיות בהגדרת “מאושרי דיוור”, כלומר, לקוחות שביקרו באתר וסימנו שהם מעוניינים לקבל דיוור מהמפרסם.
מי שלא יפעל ע”פ חוקי הספאם, עלול לקבל קנסות גבוהים ועלולים להתקיים נגדו הליכים נוספים שימנעו ממנו לדוור לקהל הלקוחות. לכן, מומלץ לפעול לפי חוק, לבקש רשות לפני ששולחים לקהל הלקוחות הפוטנציאלי וגם לאמת את הפעילות מול ספקיות המייל כדי להגיע לתיבת הדואר הנכנס של הלקוחות. 

מה היתרונות בדיוור ישיר?

דיוור ישיר, כפי שמשתמע הוא ישיר, לא מצריך מכם להוציא תקציבי עתק וללכת סחור-סחור. הוא מאפשר לכם להציע הצעות ערך, מוצרים, או שירות, ישירות לקהל הלקוחות. יותר מכך, אתם יכולים להציע ערך לקהל שכבר ביצע איתכם אינטראקציה מסוימת, משמע, הוא הביע בכם עניין מסוים.

מעבר לעלות הכספית הפחותה שבערוץ השיווק הישיר, תוכלו למצוא בו ערך רב נוסף. דרך דיוור ישיר ניתן להגביר נאמנות למותג, להגביר אינטראקציה עם לקוחות קיימים ולתת חוויה אפקטיבית ומשמעותית ללקוח.

דיוור ישיר
דיוור ישיר: שיווק בצורה ישירה מגביר אמינות ומחזק את את מערכת היחסים עם קהל הלקוחות


איך מתבצע דיוור ישיר?

רבים חושבים שדיוור ישיר מתבצע רק במייל, אך בפועל, עם מערכת מרקטינג אוטומיישן ניתן לבצע דיוור והתקשרות עם לקוחות בערוצים נוספים. אימייל יכול להיות ערוץ אחד, סמס יכול להיות ערוץ המשך ושיווק בוואטסאפ או בהודעות דחיפה, גם הם חלק מתמהיל כוללני שנקרא שיווק ישיר.

דיוור ישיר מתבצע בדרך כלל מתוך מערכת לדיוור ואוטומציות, שדרכה גם מנוהלים מסעות לקוח חכמים. הדיוור יתבצע לאחר העלאת קבוצות הנמענים, עיצוב המייל ושליחת קמפיין הדיוור.
בדרך כלל מתוך מערכות דיוור ואוטומציה כמו אקטיב טרייל, ניתן גם לנהל מסעות לקוח חכמים, הכוללים אוטומציות במספר ערוצים.
איך זה נראה בפועל? מדובר בתהליך שיכול להתחיל בדיוור ישיר על-ידי מייל, לאחר מכן, לפי התנהגות הלקוח ניתן להגדיר את האינטראקציה הבאה בסמס ולסיים אותה בהודעת וואטסאפ המברכת לתודה, או מסיימת את התהליך בצורה כזו או אחרת.

כיום הדיוור הישיר ובאופן כללי השיווק הישיר זו אחת הדרכים המובילות בעולמות השיווק, עם נתונים החזר השקעה גבוהים משאר הערוצים. חברות גדולות ומותגים לא מוותרים על הפעילות הזו ויוצרים קהלים נאמנים סביבם.