מילון מושגים

וובינר – Webinar


וובינר היא הדרכה או הרצאה אינטרנטית המועברת בשידור חי. וובינר היא דרך לשמור על קשר עם קהל היעד ולהגדיל את רשימת התפוצה – על ידי הצעת תוכן בעל ערך ללקוחות קיימים ופוטנציאליים. בעבר, נערכו וובינרים אך ורק על פלטפורמות ייעודיות לשידור חי אליהן אפשר היה להתחבר באמצעות סיסמה או לינק לרשומים בלבד, אך כיום וובינרים נערכים גם על פלטפורמות פתוחות כמו יוטיוב ופייסבוק – מה שאמנם פוגע במידת מה באקסקלוסיביות, אך מאפשר הגעה אל קהלים גדולים בהרבה.

כיצד יסייע הוובינר לעסק שלכם?

ארגונים רבים משתמשים בוובינר כדי לתקשר עם הקהל שלהם להצגת מוצרים ושירותים חדשים, או פיצ’רים וכלים במוצרים קיימים. ואולם, ניתן להשתמש בוובינרים גם כדי לתדרך צוותי שיווק ומכירות ברחבי העולם, לערוך ימי הדרכה לעובדים חדשים, ללמד לקוחות לפתור בעיות נפוצות ועוד.

דגשים לבניית וובינר מוצלח:

  1. בניית התוכן: השלב הראשון בהפקת וובינר הוא התוכן. אתם עומדים להציג לקהל הרחב מידע בחינם, אך עליכם להתייחס בכבוד לזמן שהסכימו המשתמשים להקצות לכם. לשם כך, חשוב לבנות את הוובינר כך שלא יארך זמן רב וייגע בכל הנקודות שהכי רלוונטיות למשתתפים. אם יש לכם מסר שיווקי שחשוב לכם להציג, סיימו איתו; אם התוכן שלכם היה שימושי ויעיל, הרי שיעשה עבורכם עבודה שיווקית טובה יותר מכל סלוגן.

2. הפקת הוובינר סדרו את התוכן בצורת תסריט, כדי שתדעו מה מוצג ומתי. הקפידו לחשוב במסרים ויזואליים והמחשות. למשל, במקום אדם שעומד מול מצלמה ומדבר, עדיף להשתמש בתוכנות שיתוף מסך שיראו כיצד מתבצעות פעולות טכניות על מסך המחשב של המציג, מה שגם יחסוך זמן של הסברים באוויר. הקפידו גם לחשוב על ויזואליזציה של המידע: עשו שימוש באינפורגפיקות במקום גרפים, עשו שימוש בתמונות רלוונטיות והציגו מספרים בגרפים פשוטים ואסתטיים.
הרעיון הוא להעניק לקהל ידע, אבל בצורה זורמת ונוחה. חשוב להתאמן על הוובינר מול קהל אמיתי – חבריכם לצוות במשרד – כדי לקבל חוות דעת אמיתית על טכניקות המסירה שלכם, הסגנון ודיוק התוכן עצמו.

3. בחירת התזמון – בחרו במועד שיהיה הכי נוח לקהל היעד שלכם. במידה ואתם מעבירים וובינר להורים לילדים, ייתכן כי שעות הערב אחרי שהילדים הולכים לישון הוא זמן נח, במידה ומדובר בנושא מקצועי ייתכן כי שעת אחר הצהריים שעדיין במסגרת יום עבודה תהיה אופטימלית. חשוב גם להציץ בקלנדר ולוודא שלא מדובר בשבוע של חג או גשר למשל שהרבה משתתפים לא יוכלו להגיע להדרכה.

4. קידום האירוע – לאחר שבניתם את התוכן לוובינר, אפשר להתחיל לקדם אותו לקהל היעד ולהזמין אותם להירשם. עשו שימוש בכל הנכסים הדיגטליים העומדים לרשותכם כדי לעשות זאת: שלחו ניוזלטר לנמענים שלכם, העלו עם מודעות ברשתות החברתיות, שתפו אותם בקבוצות רלוונטיות בפייסבוק, עשו שימוש בפופ אפיים וכו’…. לאחר שיש לכם רשימת תפוצה הכוללת את המשתתפים לוובינר, תוכלו לשלוח להם תזכורת לקראת האירוע עם לינק לוובינר, וכן הקלטה של הוובינר לכל המשתתפים שלא יכלו להגיע ונאלצו לוותר על ההדרכה רגע האחרון.