או מיי גוד! לאקטיב טרייל יש מערכת אוטומציה חדשה! אבל איך משתמשים בה? מאמר #1 בסדרה

הבטחנו בשורות מרגשות והנה הם הגיעו. אקטיב טרייל משיקה מערכת אוטומציה שעוזרת לכם לנהל את מערך השיווק שלכם בצורה הכי חכמה, ממוקדת ורלוונטית ללקוחות שלכם.

אם עד עכשיו אימייל מרקטינג עבד לכם טוב, מעכשיו הוא הולך לעבוד לכם הרבה יותר טוב, באמצעות מערכת האוטומציות החדשה של אקטיב טרייל.

אוטומציות

מהי מערכת אוטומציות?

מערכת אוטומציות היא מערכת שיווק אוטומאטי שמאפשרת לכם להעביר את הקמפיינים השיווקיים שלכם לאוטומציה שתעבוד בשבילכם. המערכת מתבססת על טריגרים ועל סגמנטציה.

הטריגרים הם מה שמאפשר לכם לתזמן את האימייל שלכם לרגע הנכון, בין אם זה בדיוק לאחר שהלקוח ביצע פעולה כלשהי כמו הרשמה למערכת, לוובינר או לאירוע אחר שלכם, בין אם זה הרבה זמן לאחר שהלקוח לא ביצע פעולה כלשהי, כמו למשל אם לקוח לא פתח אימייל שלכם במשך שלושה חודשים ובין אם זה מועד מסוים כמו חג, או לפני מועד מסוים, למשל שבוע לפני יום ההולדת של הלקוח.

אך, במקום לבנות אימייל אחד שאתם שולחים לאותו לקוח שהפעיל את הטריגר, אתם בונים מערך שיווק שלם המתבסס על הטריגר הראשון הזה, הכולל שרשרת של אימיילים והודעות סמס המתוזמנים לפי איך שאתם מחליטים ובהתאם לפעולות הלקוח.

הסגמנטציה לעומת זאת  היא מה שמאפשרת לכם לחלק את הלקוחות שלכם לקבוצות לפי תחומי העניין שלהם, עליהם מעידים בטפסי ההרשמה שלהם או לפי מאפיינים שלהם, כגון: גיל, מקום מגורים ומין. כך למשל אתם יכולים לקבוע תחנות בהתאם לקבוצות שהנמענים שלכם משתייכים אליהם. אם למשל יש לכם תכנים המיועדים לנשים בלבד, אתם יכולים לקבוע תחנה שמיועדת רק לנשים: למשל אימייל שיישלח רק ללקוחות הנשים שלכם עם התכנים הללו.

את האוטומציה אתם בונים על פי תרחישים, ממש כמו משחק מחשב וירטואלי אותו אתם יוצרים עבור הלקוחות שלכם, משחק שהם ממשיכים להשתתף בו עד שהם עברו את כל התחנות שבניתם להם. אתם יכולים לקבוע תחנות שמיועדות רק למי שפתח או לא פתח אימייל, הקליק או לא הקליק על לינק ששלחתם לו, ביצע רכישה באתר או לא ביצע רכישה וכו’. אתם יכולים לתזמן את התחנות בהתאם לפעולות הלקוח במרחקי זמן של דקות, שעות, ימים ואפילו חודשים.

דוגמה לאוטומציה פשוטה שנבנתה במערכת אקטיב טרייל:

דוגמה לאוטומציה (1)

איך להשתמש במערכת האוטומציות:

סדרת מיילים מומלצת לבעלי חנויות

על מנת שתוכלו להבין היטב מה זה אומר שיווק אוטומטי, הנה הסבר קצר מהן התחנות שעוברת לקוחה שעולה על מסלול האוטומציה שלכם:

זאת אוטומציה שמתאימה עבורכם ולכל מי שיש חנות או עסק מסחרי, אותה אתם משווקים באמצעות האימייל כמובן ובאמצעות שיווק דיגיטלי, בין אם אתם עסק קטן או רשת חנויות אופנה גדולה.

מייל #1- ברוכה הבאה! קבלי הנחה מוגבלת בזמן למצטרפים חדשים

לקוחה ראתה את הקמפיין שלכם בפייסבוק, נכנסה לאתר שלכם, אהבה את מה שהיא ראתה ונרשמה לרשימת התפוצה שלכם. קוראים לה רוני. רוני מקבלת מכם אימייל לאשר את כתובת המייל שלה ברשימת התפוצה שלכם.

רוני פתחה את מייל התודה שלכם ואישרה את ההרשמה שלה. כעת היא מצורפת לקבוצה של לקוחות חדשים וברגע זה היא עולה על מסלול האוטומציה שהכנתם ללקוחות החדשים שלכם.

שעה לאחר אישור ההרשמה היא מקבלת מייל עם קופון של עשרים אחוז הנחה או הטבה ממש משתלמת אחרת על קנייה בחנות המקוונת שלכם, מייל שתקף ל48 שעות בלבד.

כך עשו aerie מבית אמריקן איגל:

aerie

מייל #2- קבלי קופון של 10% הנחה ללא הגבלת זמן

אם עברו 48 שעות ורוני לא פתחה את המייל שלכם עם ההנחה, היא מקבלת מקבל מייל נוסף מכם, הפעם מייל עם עשרה אחוזי הנחה, ללא הגבלת זמן, שתקף על כל קנייה ראשונה בחנות המקוונת שלכם.

דוגמה למייל כזה על ידי חברת הבגדים Diva:

DIVA

הודעת סמס למי שלא פתחה את מייל #3- קבלי קופון של 10% הנחה ללא הגבלת זמן

אם לאחר 24 שעות גם את המייל הזה היא לא פתחה, היא תקבל במקום את אותם עשרה אחוזי הנחה בהודעת סמס לנייד שלה, ללא תוקף תפוגה.

בין אם היא פתחה או לא פתחה את המיילים האלה ואת הסמס, משמע, כל הנמענים שלכם שעוברים באוטומציה הזו וביניהם רוני, יקבלו כמה ימים לאחר ההרשמה שלכם מייל נוסף.

מייל #4- מה הצבע המועדף עלייך?

הפעם האימייל יכלול קצת מידע על הדיוורים שלכם, על החנות, ואולי אף הצעה לרוני לסמן את ההעדפות הדיוורים שלה מבחינת תזמון דיוורים או תחומי עניין. בהתאם להעדפות שרוני מסמנת תוכלו לצרף אותה לקבוצות הנמענים שלכם וכך לדוור לנמענים שלכם בצורה יותר מדויקת.

כך למשל ModCloth שואלים בצורה מתוחכמת את הנמענות שלהם על ההעדפות שלהם:

MODCLOTH

לחיצה על צבע מובילה את הנמענת לבגדים בצבע הזה. אבל במידע הזה ניתן לעשות שימוש גם בדיוורים עצמם. כך למשל תוכל ליצור טריגר על כל לינק, כך שרשימות הנמענים שלכם יעודכנו בהתאם להעדפות הללו. כך למשל אם רוני לחצה על הלינק שהיה על הצבע הורוד, הוסיפו אותה לקבוצה של ורוד וכך תוכלו בעתיד לשלוח לה קמפיינים לגבי פריטים בצבע הורוד וכן הלאה.

מייל #5- יש לנו פריטים חדשים שרצינו שתראי!

שבוע לאחר מכן רוני תקבל עוד אימייל מכם עם פרטים על המבצעים האחרונים שלכם, הקולקציה החדשה שלכם או על הסיילים החמים שלכם.

אל תשכחו שרוני היא לקוחה חדשה אז אם שלחתם לכל הלקוחות שלכם מייל על מבצע כלשהו לפני שבועיים, היא לא קיבלה אותו והיא תשמח להתעדכן לגביו. שימו לב שאתם יכולים להשאיר את מסע האוטומציה כפי שהוא למשך שנים, אך כל פעם לערוך קצת את הקמפיינים. כך למשל את קמפיין זה תוכלו לערוך כל כמה שבועות או חודשים בהתאם לקולקציות האחרונות שיצאו בחנות שלכם או לפי הפריטים שנמצאים אצלכם במבצע באותה עונה.

פלטפורמת DaKlozat שמוכרת פריטים ייחודיים ביד שנייה שולחת לנמענות שלה שרשרת של מיילים עם “ארונות” חדשים שלה, בגדים חדשים שהרגע הגיעו.

DA kLOZET

דיוור אלקטרוני מעולם לא היה פשוט יותר מאשר עם מערכת האוטומציה החדשה של אקטיב טרייל ועם עורך אוטומאציות ויזואלי המאפשר לכם ליצור את מערך השיווק שתמיד רציתם.

* על מנת להבין איך בונים את האוטומציה הזאת במערכת האוטומציה של אקטיב טרייל כנסו למדריך הדוגמאות לתרחישי אוטומציה.

* מערך האוטומציה שלנו יש עוד לא מעט פעולות ואינספור אפשרויות. כדי ללמוד עליהם עברו למדריך המלא של מערכת האוטומציה של אקטיב טרייל

קראו על עוד שרשרות אוטורספונדרים ואוטומציות שאפשר ליצור בהמשך הסדרה שלנו:

איך להשתמש במערכת האוטומציות #2: סדרת אוטורספונדרים מומלצת לחברות B2B 

חברות B2B וסטארטאפים: כך תיצרו אוטומציה לוובינר! איך להשתמש במערכת האוטומציות- מאמר #3