מהו הזמן הטוב ביותר לשליחת ניוזלטר שיווקי?

"תזמון זה הכל בחיים". מדובר אולי בקלישאה אבל היא די מדויקת כשמדובר בדיוור שיווקי. הרי העברתם זמן יקר בעיצוב, כתיבה, גיבוב רשימות תפוצה ובדיקות הקמפיין השיווקי שלכם, לא חבל שהוא יפספס זוגות עיניים של לידים או קונים פוטנציאליים, רק משום שלא שלחתם אותו בזמן הנכון?

הזמן הטוב ביותר לשליחת ניוזלטר

תזמון הניוזלטר שלכם: כל הטיפים

אך, מהו הזמן הנכון לשליחת ניוזלטר? יש הרבה תשובות וניתן להתווכח על רובן. מדובר בשילוב של התחום בו עוסקת החברה (מצדקה ועד לתיירות), מנעד לקוחותיה (מגיל ועד לסטטוס כלכלי), המדינה בה פעילותה חזקה יותר וכדומה. אך כן יש איזושהי נוסחה שהצליחה להוכיח את עצמה.

אפשר להימנע מימי ראשון

היום הטוב ביותר לשליחת דיוור תלוי לגמרי במוצר שאתם משווקים ובקהל היעד. רצוי שתבצעו בדיקות עם המוצר ועם הקהל שלכם, רק כך תוכלו לדעת בוודאות מהו היום הנכון עבורכם.

עם זאת, מכירים את שביזות יום א'? כנראה שההרגשה הזו הפכה לנחלת הכלל בקרב מקצועני שיווק דיגיטלי. ההיגיון טמון בעובדה שרוב האוכלוסייה בודקת דואר אלקטרוני בשעות העבודה. בימי ראשון, לאחר סוף שבוע בבית, תיבת הדואר הנכנס מתמלאת והדבר הראשון שעושים כשמגיעים למשרד, הוא למחוק דואר מיותר. כך, כל מה שנראה כמו פרסומת או חומר שיווקי, נזרק לפח האשפה.

הימים הטובים ביותר: שלישי-חמישי

חברות דיוור למיניהן ערכו סקרים באינטרנט והעלו תוצאות דומות – הימים הטובים ביותר לשליחת ניוזלטר, עם אחוזי פתיחות טובים מאד, הם שלישי, רביעי וחמישי, רצוי בשעות אחר הצהריים (אם כי, כפי שציינו בהתחלה, בהחלט אפשר להתווכח לגבי השעות. יש חברות וענפים רבים שאצלם השעות המוצלחות ביותר לשליחת דיוור הן שעות הבוקר המוקדמות).

מבחינת שעות שליחת הדיוור, רצוי להימנע משעות הבוקר המאוחרות, בסביבות 09:00-10:00. מסתבר שאחוזי פתיחות הדיוור בשעות האלה נמוכים. כמו בימי ראשון, גם בשעות הבוקר המאוחרות הדיוורים עלולים להיות פחות אפקטיביים.

שוב, עליכם לבצע את הבדיקות בעצמכם, אך מסקרים שונים עולה כי הזמן הטוב ביותר לשליחת דיוור שיווקי הוא בשעת ארוחת הצהריים, זמן בו אנשים לוקחים רגע לנשום, להירגע ולבדוק יותר בנחת את תיבת הדואר שלהם.

מה קורה ביום שבת?

זו עובדה ידועה שפעילות אונליין יורדת בסופי שבוע, כנראה משום שהצרכנים מעדיפים לבלות בחיק משפחתם ולא עם הפנים בתוך צג המחשב. עם זאת, לאלו שעובדים ועסוקים במרוץ במהלך השבוע, זה הזמן הנוח ביותר לקרוא אימיילים בנחת.

יום שבת בפרט הוא יום מעט בעייתי. מצד אחד, מדובר ביום חופש ולכן האימיילים נזרקים הצידה, לזמן טוב יותר. מצד שני, מכיוון שזהו יום פנאי, הרבה רכישות אונליין מבוצעות בו, משמע, אם במכירות אונליין אתם עוסקים, אולי זהו היום המתאים לדיוור השיווקי שלכם.

שליחת דיוור לאירועים

אם אתם נמנים עם החברות ששולחות הזמנות לאירועים, כנסים וכיוצא באלה, חשוב שתפנימו – קהל הנמענים שלכם יפתח את הדיוור השיווקי, רק לא באותו היום. הרשתות החברתיות הכניסו גוון מיידי והאימייל נדחק הצידה, לזמנים טובים יותר. זה פועל לטובתכם, משום שכשהנמענים שלכם יתפנו לקרוא את מה ששלחתם, זה יהיה בזמן שלהם.

טווח הימים שבין קבלת האימייל לקריאתו גדל משלושה לחמישה ימים ולכן, אם אתם משווקים אירועים, רצוי שתקחו בחשבון את "זנב הפתיחות" הזה. אם אתם מפרסמים שנותרו כרטיסים אחרונים למופע כלשהו, אל תשלחו את הדיוור יום לפני המופע, יכול מאד להיות, שעד שהקהל המיועד יקרא את האימייל שלכם, יקפלו את הבמה.

חשבו על הצרכן

תלמדו את הקהל שלכם. מה הקוראים שלכם עושים? באילו שעות הם עובדים ומתי הם נחים? התאימו את שעת שליחת הניוזלטר למוצר שלכם. חשבו מהו הזמן הטוב ביותר בו הצרכן שלכם יבצע רכישה. שולחים ידיעון? מהי השעה הרגועה ביותר לקוראים שלכם?

כמובן שלכל שאלה כזו יש כמה תשובות אפשריות, לכן ניתן ורצוי לבנות קמפיין AB Test.

חלקו את רשימת התפוצה לשתי קבוצות ונסו לשלוח את הדיוור בימים שונים או בשעות שונות. עם מערכת הדיוור של אקטיב טרייל תוכלו לצפות בנתונים מדויקים על שני הקמפיינים שיצאו ולהגיע למסקנה המתבקשת – מהו הזמן האולטימטיבי לשליחת דיוור לרשימת התפוצה שלכם.

 

עוד בבלוג אקטיב טרייל: הכירו את הכלים שישפרו את הדיוור שלכם