יש לכם נכס דיגיטלי? ככה תשביחו אותו ב-5 צעדים פשוטים

אם יש בבעלותכם נכס דיגיטלי אתם בטח מתמודדים לא מעט עם השאלה – “מה אפשר לעשות כדי למשוך לפה עוד טראפיק?” התחרות בחוץ קשוחה, ואתם שואלים את עצמכם אם שווה להשקיע עכשיו עוד הרבה זמן ומאמץ כדי להגדיל פעילות של נכס דיגיטלי שאולי אפילו החל כתחביב או כפעילות צדדית. והנה הפתעה: הצמיחה מתחילה בלחשוב קצת אחרת. למשל, רוב בעלי הנכסים הדיגיטליים סבורים שהדבר הכי חשוב הוא למשוך קהל חדש; להביא יותר משתמשות ומשתמשים, מתוך הנחה הגיונית שרובם לא יישארו או לא ישלימו מעגל רכישה – אך מיעוטם כן יתרמו להיוון, ולכן כדאי להביא גולשים במאסות.

woman writing a website plan

אלא שכל מומחה אופטימיזציית חשיפה יספר לכם שזו טעות; כשאלגוריתם דירוג אתרים ושירותים מקוונים רואה שגולשים רבים נכנסים לאתר, ערוץ או קבוצה אך מיד בורחים בהבינם שאין להם מה לחפש שם – הדירוג יירד ובצדק. זה לא שמשיכת גולשים חדשים אינה חשובה, אך הדגש צריך להיות במקום אחר: פעולות שיוציאו את המקסימום מהקהל הקיים. מדריך זה יעזור לכם להפוך את הנכס הדיגיטלי ליותר נעים ומזמין בחמישה צעדים פשוטים, מה שישפר את ביצועיו גם בלי שתצטרכו לקרוע את הכיס. 

צעד 1: במקום לבקש לייקים ושיתופים, תשאלו שאלות 

למה חשוב לשאול את הגולשים שלכם שאלות? או, טוב ששאלתם (ראיתם מה עשינו שם? 😉 ). קודם כל, שאלות הן חלק בסיסי ממערכת יחסים. כדי שהקהל שלכם ירגיש שאכפת לכם ממנו ושעבורכם הוא לא רק ארנק, צריך לתקשר איתו ישירות – ובגובה העיניים. שאלות יגרמו לקהל שלכם להרגיש מעורב וקשור ומעבר לזה, מענה לשאלות על טיב הנכס שלכם יתן לכם רעיונות לשיפורים חשובים.

hand holding question mark

מצד שני, קחו בחשבון שלגולשים אין כוח לפניות שיווקיות חלולות. אלו נראות מתישות אפילו כשמדובר רק בפופ-אפ שמבקש לדרג אפליקציה, להירשם לערוץ בפלטפורמת וידאו או לקבל לייק. משתמשים ירגישו אחרת לגמרי כשתציגו להם שאלות כנות ורלוונטיות – בטח כשמדובר בסקר שנראה רציני ועוסק בנושא שבאמת מעניין אותם כמו חווית הקניה שלהם . ולכן, חשוב לתקשר עם הקהל דרך תשתית חכמה ליצירה ושיגור של סקרים, שתגיע אל המשתמש בצורה נוחה – באימייל או ב-SMS – ועם ממשק סקר מספיק נוח. גולשים רוצים לענות, אבל צריך לשאול אותם נכון. 

צעד 2: תעבירו לאוטומט 

תקשורת עם קהל הגולשים צריכה להתבצע באופן רציף, לא רק לפני מבצעים גדולים או אחרי השקת פיצ’ר. אחרת, לא רק שהם ישתעממו וילכו, אלא גם אם אי פעם בעתיד יצטרכו לקנות את המוצר או השירות שלכם, לכו תדעו אם יחפשו דווקא אתכם. יותר מזה: אחד הדברים שהכי חשוב לעשות הוא לתקשר באופן שוטף עם מי שכבר הצלחנו לעניין או להמיר ולנסות להעניק להם כמה שיותר ערך. 

people holding speech bubbles

כדי שהפניה תהיה אפקטיבית, צריך להטמיע וליישם פרסונליזציה. הפניה שלכם לקהל צריכה להתאים לגילם, מיקומם, מינם וגם לתשתיות המקוונות שלהם. וגם אם יש לכם רשימה סופר-מאורגנת שבניתם בשעות של עבודה מול פייסבוק, לינקדאין, מיטאפ והמודיעין האיראני – עדיין צריך להחליט איזו הודעה תגיע לאיזה משתמש ומתי.

וכאן נכנסות לתמונה תשתיות אוטומציה: אם יש לכם אחת חכמה מספיק שיודעת לשלוח אימיילים וסמסים למשתמשים, גם ביוזמתכם וגם כתגובה על פעולות שביצעו (למשל, קנו משהו באתר שלכם או מחקו עגלת קניות שמילאו), תוכלו לנשום לרווחה. יותר פניות רלוונטיות למשתמשים הן יותר הזדמנויות לחזק את הקשר איתם, כדי שהנכס הדיגיטלי שלכם לא יעלה אבק וירטואלי. 

צעד 3: קפצו קדימה עם הפופ-אפים 

בדיחת-רדיט ותיקה אומרת שפופ-אפים מעצבנים פחות אם מסתכלים עליהם בתור משחק שמטרתו למצוא כמה שיותר מהר את האיקס הקטן שסוגר אותם. ואכן, כולנו בתור משתמשים נוטים לנסות לסגור פופ-אפים במהירות – בעיקר בגלל שרבים מהם נוטים להיות לא רלוונטיים. רק מה? בתור משווקים, יש לפופ-אפים הרבה ערך; הם יכולים להיות דרך נהדרת להשיג מנויים חדשים לרשימת התפוצה, לעדכן את הגולשים בהודעה חשובה וגם לבצע Upsales. 

popup on computer screen

מה עושים? פשוט מאוד: משתמשים בתשתית פופ-אפ שלא תעצבן את המשתמש. היא חייבת להיות מספיק קטנה ביחס לחלון התצוגה הראשי, אם כי מספיק גדולה כדי להציג את כפתור ה-CTA הרלוונטי, כמה שורות טקסט אם צריך וכולי.

עד לפני זמן לא רב, הדרך הנפוצה לכך היתה לקחת מעצב מוצלח, לתת לו לבנות פופ-אפ מתאים, לעשות AB טסט זריז ולגלות שהמעצב פישל, לריב עם המעצב, לשאול בארוחת הצהרים אם מישהו מכיר מעצב זול וזריז שבאמת יודע איך לבנות הודעה וכן הלאה. אבל היום עוברים לתשתיות אוטומטיות שפשוט שולפות עבור מנהל הנכס הדיגיטלי עיצוב פופ-אפ וטפסים דומים, אשר הוכחו כאפקטיביים. במקום להמציא את הגלגל, פשוט הולכים על מה שידוע שיעבוד – פופ-אפ קטן שמציע להירשם לניוזלטר או מנוי אחר, פופ-אפ צבעוני אך נעים שכולו CTA, או טופס הרשמה עדין שמוטמע בממשק האתר.

צעד 4: תפסיקו לצעוק, תתחילו לדבר

יש הרבה בעלי נכסים דיגיטליים שחושבים ששיווק ברשת הוא תחרות צעקות; מי שיהיה יותר צבעוני ויותר בולט גם ימשוך יותר משתמשים וכך ישיג יותר לקוחות. אבל אנחנו כבר לא ב-2001 והקהל מכיר את כל הטריקים; נמאס לו מעיצובים צעקניים וכיתובים בסגנון הזמנה למסיבת תיכוניסטים. רואים את זה היטב בדפי נחיתה: לא פעם, בעלי נכסים דיגיטליים שהסגנון שלהם סולידי ותכל’סי בנכס עצמו בוחרים דפי נחיתה צווחניים למראה – ומאבדים כך קהל רלוונטי.

two characters talking

לא כל מעצב יודע לבנות דף נחיתה אלגנטי ונוח לשימוש, ולא לכל בעל נכס דיגיטלי יש בכלל תקציב למעצב כזה (ולניסויי טראפיק מתמשכים שיוכיחו כמה אפקטיבי הוא העיצוב). אז איזה מזל שאצלנו יש המון תבניות מעוצבות מראש של דפי נחיתה שבנויות נכון ונועדו לענות על כל הצרכים שלכם? כל מה שנשאר לכם לעשות זה לבחור עיצוב שתואם למה שימצא המשתמש באתר או בקהילה שלכם, שיהיה כמו שער כניסה נעים ובו מסר פשוט – “כן, זה מה שאתם מחפשים, והנה הערך שתוכלו לקבל פה”. אם אתם מתכננים לבנות דף נחיתה בעצמכם, ממליצים לכם לקרוא פה את כל הטיפים והטריקים העיצוביים שנתן לנו גיל אוסר, מנהל תחום העיצוב אצלנו באקטיב טרייל ומשם פשוט להיכנס לתוך מערכת דפי נחיתה ולהתחיל לבנות את הדף שלכם.

צעד 5: השקיעו במדידה חכמה 

אף אחד לא צריך להמציא את הגלגל כדי להצליח במשימת קידום נכס דיגיטלי. אימייל מרקטינג למשל, הוא דרך ותיקה מאוד לתקשורת עם משתמשים, שלמרות כל פילטרי הספאם וביקורתיות הקהל עדיין מצליחה להשיג מכירות – והרבה מהן. לכן, גם אם נדמה לכם שהנכס הדיגיטלי שלכם הוא בסגנון שלא ממש מתחבר לשיווק באימייל, שווה לכם מאוד לתת צ’אנס ולגלות בעצמכם עד כמה שיווק במייל הוא אפקטיבי, במיוחד היום. 

graph illustration

ואם פעם, כל קמפיין שיווק – במייל ומחוצה לו – היה נשען על בחירת עיצוב כללי, שיגור שלו ולא מעט תפילות להצלחה, היום אפשר פשוט למדוד: בונים אימייל מתאים שמזמין משתמשים לנסות פיצ’ר או להשתתף באירוע, לענות לסקר או להירשם לתוכנית מנויים, ואז מבצעים שיגור-ניסיון. עם המערכת המתקדמת שלנו באקטיב טרייל, תוכלו לבצע ניתוח של הצלחת הקמפיין באמצעות A/B טסטינג וכך לא רק לבדוק את המדיום, אלא גם לדייק את המסר.

לסיכום 

השבחת נכס דיגיטלי היא דבר שכל אחת וכל אחד יכולים לעשות בכל מצב, לפעמים דרך כלים ישנים ובדוקים ולפעמים דרך שיטות שעובדות קצת אחרת. נסיים בהמלצה חשובה מאוד עבור אנשים שרוצים להצמיח נכס דיגיטלי: זיכרו שאתם בתחרות. אפילו אם הנכס הדיגיטלי שלכם עדיין לא התחיל למכור משהו בפועל וגם המתחרה לא, התחרות היא על תשומת לבם של הגולשים.

אם הנכס הדיגיטלי שלכם הוא אתר עצמאי, תוכלו לבצע ניתוח זריז שיתבסס על מילות חיפוש רלוונטיות, ויראה כמה טובים מכם מתחרים בגודל דומה. הירשמו לשירותים שלהם וראו כיצד הם מתקשרים עם הקהל; האם יש להם מערכת מיילים אוטומטית? פופ-אפים שלא מעצבנים ודפי נחיתה שלא מוציאים את העיניים? האם סגנון הדיוור שלהם מעיד על התאמה אישית טובה למשתמשים? שימו לב גם לאיך שהם מופיעים בעמודי תוצאות חיפוש; האם הם מופיעים בחלונית השאלות והתשובות של גוגל? האם הם מופיעים ביותר ממקום אחד – למשל, גם כלינק וגם בעמודת הווידאו?

כל זה נשמע כמו כאב ראש רציני – משהו שבכלל לא רלוונטי לאנשים שרק רצו להרים נכס דיגיטלי ולספור כסף. אך חשוב לעשות את הניתוח הזה מפעם לפעם, כדי לדעת מה צריך לשפר. לעיתים קרובות יהיו השיפורים פשוטים וזולים, ויעשו את ההבדל בין נכס מניב ושימושי ואחד שיתגלה כבזבוז זמן. 


אולי יעניין אתכם גם: