קייס סטאדי: איך בובה דיגיטל הקימה מועדון לקוחות ומשפך שיווקי לחנות אונליין בתחום האופנה תוך 3 חודשים בלבד
בעידן שבו עולם הצרכנות עובר טרנספורמציה דיגיטלית משמעותית, לא ניתן להתעלם מהצורך להקים מערך שיווק דיגיטלי גם לרשתות פיזיות של חנויות קמעונאות.
גם רשת הקמעונאות, SweetGirlShop, עברה לאונליין, הקימה חנות אי-קומרס ופנתה לסוכנות השיווק הדיגיטלי שלנו, בובה דיגיטל מבית אקטיב טרייל, כדי להקים את מערך האימייל מרקטינג האוטומטי.
בובה דיגיטל הינה סוכנות דיגיטל המתמחה בניהול ובניית קמפיינים מתקדמים של דיוור אלקטרוני וסמס, מסעות לקוח, מרקטינג אוטומיישן וניהול דאטה.
המטרה: לאסוף כמה שיותר לידים שיירשמו למערך הדיגיטלי ויומיים לאחר מכן, להחזיר אותם לרצפת המכירה כאשר הדגש בקמפיין הוא הגדלת אחוז הלקוחות החוזרים ומחזור המכירות של הרשת.
במהלך הרבעון האחרון יצרנו דאטה בייס עשיר ומגוון בסגמנטים עם כ-15,000 נמענים מאושרי דיוור אשר הסכימו לקבל מסרים שיווקיים במייל וב-SMS, בתוך כך, הקמת מערך אימייל מרקטינג עם קמפיינים מעוצבים על פי שפת המותג שהגיעו ל-16% פתיחה בממוצע.
גולת הכותרת? CTO ממוצע של 22% הקלקה במייל!
הנה הגורמים העיקריים להצלחת הפעילות הדיגיטלית עם Sweet Girl Shop:
- קבלת אישור דיוור וחומרים שיווקיים מכל נמען שנכנס לדאטה בייס
- עידוד הרשמה למועדון הלקוחות באמצעות קודי קופון
- חלוקה לסגמנטציה ע”פ התנהגות לקוח ודיוור תוכן דינמי המיועד לכל סגמנט באופן אישי
- אופטימיזציית מסרים שיווקיים באמצעות A/B טסטינג
כתבנו עבורכם קייס סטאדי מפורט שיסביר בדיוק איך הצלחנו להגיע ל-CTO גבוה ואחוזי פתיחה כ”כ גבוהים תוך מספר חודשים בלבד בעזרת פעילות יציבה של אימייל מרקטינג, קודי קופון חד חד ערכיים ומערכת Marketing Automation.
15,000 נמענים תוך רבעון? כך בובה דיגיטל הקימה לחנות אי-קומרס מועדון לקוחות דיגיטלי ומערך אימייל מרקטינג אוטומטי בעזרת קודי קופון
כבר בתחילת הדרך הבנו שעלינו ליצור מאגר לקוחות בעל פוטנציאל גדילה והמרה גבוה, בנוסף הבנו שעלינו לנצל את העובדה שברשת יש כ-12 סניפים ברחבי הארץ ומבקרים רבים באופן יומיומי אותם ניתן להמיר לחברים במועדון הלקוחות. לכן חילקנו את העבודה לפעילות אופליין ולפעילות אונליין.
פעילות ה-Offline
במסגרת פעילות האופליין רצינו לוודא שכל הלקוחות בסניפים הפיזיים ברשת אשר מגיעים ומבצעים רכישה, נכנסים למאגר הנמענים אונליין.
כדי לעשות זאת יצרנו פעילות בה התנאי לקבלת קוד קופון עם 5% הנחה במעמד הרכישה הוא הרשמה למועדון הלקוחות.
לאחר יומיים, כדי להחזיר לקוחות לחנויות הפיזיות לרכישה נוספת, נשלח קוד קופון עם 10% הנחה לרכישה הבאה בחנות!
כך למעשה לקוחות גם נרשמים למועדון האונליין ונחשפים לחנות האי-קומרס וגם שבים לסניף הפיזי לרכישה חוזרת בזכות קוד הקופון השני.
חשוב לציין! מדובר בקודי קופון חד חד ערכיים. מערכת הקופונים מנפיקה עבור כל לקוח באופן אוטומטי קוד קופון ייחודי שניתן למימוש פעם אחת בלבד. יתרה מכך, המערכת יודעת לזהות אם הלקוח כבר קיבל קוד קופון ולשלוח לו הודעת סמס בהתאם.
באמצעות פעילות קודי הקופון הצלחנו לאסוף כ-15,000 נמענים מאושרי דיוור תוך 3 חודשים בלבד!
כך נראה הפאנל השיווקי:
א. הלקוח מגיע לקופה בסניף כלשהו של רשת SweetGirlShop
ב. הלקוח מקבל הצעה להצטרף למועדון הלקוחות של הרשת ובנוסף גם רואה שלט המציג פרטי הצטרפות למועדון הלקוחות עם פירוט ההטבות
ג. הלקוח שולח הודעת SMS למספר הוירטואלי אשר מוצג בקופה
ד. באופן מיידי ואוטומטי נשלחת ללקוח הודעת SMS בחזרה עם לינק לדף הנחיתה שיצרנו
ה. הלקוח ממלא את פרטיו בעמוד הנחיתה ומאשר קבלת חומרים שיווקיים מהחברה
ו. ברגע שהלקוח לוחץ ‘אישור’ הוא מקבל את קוד הקופון למימוש מיידי של 5% הנחה בהודעת SMS ובמייל
ז. ברגע שהרכישה בוצעה, הלקוח מקבל סקר שביעות רצון מהשירות, הרשת והסניף בהודעת SMS ובמייל
ח. לאחר דיליי של יומיים – הלקוח מקבל את קוד הקופון של 10% הנחה למימוש ברכישה הבאה בהודעת SMS ובמייל.
פעילות ההרשמה הזו אינה רק רווחית במיוחד כי היא מספקת ללקוחות סיבה לחזור לחנות לרכישה חוזרת, היא גם מצליחה להניע לקוחות רבים להצטרפות למאגר הלקוחות של רשת SweetGirlShop.
כ-15,000 נרשמים תוך רבעון אחד בלבד!
במקביל לפעילות הקופונים החד חד ערכיים, עבדנו על אופטימיזציה של פאנל ההמרה גם בחנות האי-קומרס של הרשת כדי למקסם רווחים מאותם נמענים אשר כבר נרשמו למועדון הלקוחות.
פעילות ה-Online
במסגרת פעילות האונליין עם הלקוח הצלחנו להגיע לאחוזי פתיחה והמרה מצוינים אשר משתפרים מדי יום. פעילות זו מתקיימת במקביל לפעילות בחנויות ושתיהן משתלבות לכדי פעילות אימייל מרקטינג שוטפת.
פופ-איט-אפ
יצרנו פופ-אפ באמצעות מערכת הפופ-אפים וטפסי ההרשמה של אקטיב טרייל אשר מופיע לגולשים בביקור הראשון שלהם באתר ומזמין אותם להירשם למועדון הלקוחות ולקבל קוד קופון עם הטבה.
*חשוב לציין – גולשים יכולים להינות מההטבה של הפופ-אפ גם אם כבר נרשמו למועדון הלקוחות.
מסע לקוח אוטומטי במייל – קז’ואל או חגיגי?
אוטומציית המיילים שנוצרה על בסיס הנרשמים בפופ-אפ היא פשוטה וקלה לתפעול.
כל אחד מהנרשמים בפופ-אפ מקבל ניוזלטר עם תוכן אשר מחולק ל-2 סגמנטים,
ספציפית בדוגמא של SGS, המייל מציג 2 קטגוריות רכישה בחנות: קז’ואל וחגיגי.
טריגר התנהגותי – Behavioral Trigger
התנהגותם של הנמענים בתוך המייל עצמו היא זו שקובעת את המיילים הבאים אשר המערכת תדוור להם.
כך נראה התהליך האוטומטי כאשר נמען מקליק על אחת הקטגוריות בניוזלטר:
- בחירת הנמען – נמען בוחר בקטגוריה מסוימת (כל אחת מבין השתיים), מקליק עליה ועובר לאתר
- עדכון שדה דינמי במערכת – מתווסף ערך בשדה הנמען שהוגדר במערכת
- זיהוי הפרסונליזציה ע”פ סגמנט – הניוזלטר הבא יכלול בלוקים של תוכן דינמי אשר שייכים לאותה קטגוריה
כך נראה התהליך האוטומטי כאשר נמען אינו מקליק על אף אחת מהקטגוריות בניוזלטר:
- נמען לא מקליק על אף אחת מהקטגוריות בניוזלטר
- הניוזלטר הבא יכלול בלוקים של תוכן מ-2 הקטגוריות, כיוון שלא התבצעה חלוקה לסגמנטציות
ובסוף, בדיקות, בדיקות ועוד בדיקות – A/B טסטינג
בסופו של דבר, כדי לתת את חותמת האיכות הגבוהה ביותר על פעילות הדיוור האלקטרוני של SweetGirlShop, היה עלינו לבצע את כל כמות הבדיקות שניתן היה לעשות. כל ניוזלטר שנשלח (כ-4-5 בחודש) כלל 2 גרסאות ונבחנו פרמטרים רבים כדי להגיע לאופטימיזציה מירבית של אחוזי פתיחה, הקלקה והמרה.
בין הפרמטרים אשר נבדקו באמצעות A/B טסטינג לאורך מספר רב של קמפיינים:
- אימג’ים – שלחנו 2 גרסאות של ניוזלטרים עם תוכן ויזואלי שונה כדי לבדוק למה הקהל מגיב טוב יותר לאחר פתיחת המייל
- כותרות מיילים – שלחנו 2 גרסאות של ניוזלטרים עם כותרות שונות כדי לבדוק מה נפתח יותר
- זמני שליחה – שלחנו ניוזלטרים בימים שונים בשבוע ובשעות שעות של היממה וניתחנו את הדאטה לפי הניוזלטרים שמקבלים את אחוזי הפתיחה הגבוהים ביותר. לאחר צבירת דאטה – השתמשנו בפיצ’ר ה-Just in Time
לסיכום, הפעילות המשותפת של בובה דיגיטל ואקטיב טרייל הינה דוגמא נפלאה לשילוב אסטרטגי של חנות אונליין ורשת חנויות פיזית. באמצעות קודי הקופון כל לקוח פיזי בחנות אשר נרשם לקבלת ההנחה, נכנס לרשימת נמענים שמקבלים מיילים אוטומטיים, מסוגמנטים ומדויקים לצרכים שלהם. במקביל לאחוז המרות גבוה מהרגיל מהחנות אונליין, המשפך השיווקי האוטומטי החזיר את הלקוחות לרצפת המכירה בחנויות הפיזיות והגדיל ההכנסות בצורה רוחבית לאורך כל ערוצי המכירה.