אימייל מרקטינג בעולם התיירות – שיווק ברמה של מחלקה ראשונה

בין אם מדובר באנטרפרייז או SMB, אימייל מרקטינג הוא ערוץ שיווק שבוודאות מתאים לכם ויכול לשפר חברה בכל גודל ותחום. העולם התיירותי למשל מסתמך המון על האימייל מרקטינג כדי לשמר את קהל הלקוחות שלו ולשמור על מערכת יחסים ארוכת טווח אשר ממירה שוב ושוב. 

באמצעות אסטרטגיית אימייל מרקטינג חכמה, תוכלו למצב את עצמכם כאוטוריטה בתחומכם. החברות המובילות בעולם התעופה והמלונאות, מדוורות לנמענים ניוזלטרים עם מידע והטבות באופן קבוע ואוטומטי. מה שטוב לאיזיג’ט, בוקינג ואל על? כנראה יהיה טוב גם עבור עסק התיירות שלכם, לא משנה מה הגודל שלו.

כמה נתונים חשובים שכדאי לזכור בנוגע לאימייל מרקטינג:

אז מדוע אימייל מרקטינג חיוני לכל עסק בתחום התיירות? הנה 7 סיבות להתחיל לדוור לנמענים וללקוחות שלכם כבר היום:

1. שיווק אופטימלי במחיר מינימלי

אימייל מרקטינג יאפשר לכם כאנשי שיווק בחברות התיירות לחסוך בהוצאות השיווק בצורה משמעותית ולהשקיע את התקציבים איפה שבאמת צריך, בזכות העלויות הנמוכות של הפלטפורמה המתקדמת והדיוור החינמי המתלווה אליה. 

החיסכון בתקציב לא בא על חשבון האיכות. האפשרויות הרבות שמערכות אימייל מרקטינג אוטומטיות מציעות מאפשרות לחברות לשווק ברמה של משרד פרסום שלם במקום אחד עם דפי נחיתה איכותיים, ניוזלטרים מעוצבים וקמפיינים חכמים ואוטומטיים, המפולחים לפי קהלי יעד.

דוגמה מצוינת לניוזלטר מתחום התיירות הוא של חברת הנסיעות הבינלאומית CheapOair אשר כבר בראש המייל מעדכנים על סטטוס הנקודות ומתאמים את הניוזלטר ע”פ היעד הקודם שחיפשתי כלקוחה אבל לא הזמנתי –

email_marketing_tourism_1

3. בניית קהילה באמצעות מייל

באמצעות מערכת האימייל מרקטינג, אתם למעשה בונים קהילה שתרוץ (וגם תטוס ותפליג) אתכם למרחקים ארוכים. הקהילה מורכבת מלקוחות שנרשמו באתר שלכם והסכימו לקבל מכם ניוזלטרים. לקוחות אלה יעדיפו לרכוש מכם טיסה או מלון, במקום לבזבז זמן ואנרגיה בחיפוש אחר מבצעים באתרים שונים, שאין להם מושג מי עומד מאחוריהם. 

השימוש במערכת אימייל מרקטינג יאפשר לכם לשמור על קשר רציף ואישי עם הנמענים, באמצעות ניוזלטרים, אימיילים והודעות SMS. היתרון הגדול הוא, שיצירת מערכת יחסים ארוכת טווח המבוססת על אמון עם הלקוחות היא הסיבה העיקרית לכך שלקוחות חוזרים לרכוש מכם שוב ושוב.

למשל, אתר התיירות והנופש The Discoverer אשר מספק תוכן בעל ערך מוסף עם המלצות, מאמרים ואימג’ים, ורק אחת ל3/4 ניוזלטרים, הנמענים מקבלים הצעת ערך לרכישה. כך נוצרת קהילה של אוהבי תיירות וטיולים אשר נהנת מהתוכן המעשיר אך מקבלת גם בוסטים לרכוש את הטיול הבא אחת לכמה שבועות.

email_marketing_tourism_2

3. הגדלת ההכנסות – שיפור ה-ROI

ניזולטרים זו דרך מעולה להציע ללקוחות הטבות אטרקטיביות מכל מני סוגים ולדעת שהקהל שלכם כבר שבוי, מנוי לתוכן ומעוניין לקבל את ההצעות האלה. התפיסה היא שונה מצפייה בפרסומת או חשיפה למודעה במדיה החברתית. כאן מדובר בנמענים אשר נרשמו לשירות שלכם והם רוצים לדעת עוד. יש אינסוף סוגים של הטבות שניתן להציע כמו 20% הנחה על טיסה או הצטרפות למועדון הלקוחות אשר מקנה הטבות נוספות.

דיוור אלקטרוני הוא אמצעי מעולה לספק לנמענים ערך ובכך לבסס את עצמכם כמומחים בתחום. בעולם התיירות יש המון מידע שאפשר לחלוק עם הנמענים שלכם כמו טיפים לאריזה נכונה של מזוודה, מידע על יעדים המתאימים לקיץ או אטרקציות מומלצות בצפון איטליה.

המידע הרלוונטי שאתם מספקים וההטבות שאתם מציעים, יעזרו לכם להישאר בתודעה הרציפה יחסית של הלקוחות, וזה בתקווה יעודד אותם להזמין שוב ושוב טיסות, מלונות ודילים.

לדוגמה: ניוזלטר של איזיג’ט. הכותרות יוצרות אצל הלקוח את תחושת הדחיפות למימוש המבצע –

email_marketing_tourism_3

4. התאמה אישית של מיילים ללקוח 

בעולם התיירות ניתן להשתמש בכל כך הרבה סוגים של פרסונליזציה. חלקו את הנמענים שלכם למגוון של קבוצות לפי האופן בו הם מתנהגים במייל או לפי האופן שבו הם מתנהגים באתר. 

לקריאה על הסמארט-קוד > 

כאשר נמענים מקבלים ניוזלטרים שיותר רלוונטים עבורם, יש להם יותר מוטיבציה להכנס לאתר, להתעניין בהטבות ולהזמין את החופשה הבאה שלהם.

לדוגמה, לקוח אשר חיפש חופשה זוגית בברצלונה באתר, ייצבע באמצעות פיקסל וייכנס לקבוצת נמענים אשר מעוניינים בחופשה באיזור ועל כן, התוכן אשר ידוור לו יכלול הצעות לטיסות, מלונות או אטרקציות באיזור.

המערכת מאפשרת לכם להתאים את התכנים גם לקבוצות נמענים, בהתאם לפרמטרים שונים, כמו מיקום גאוגרפי, גילאים ותחומי עניין. באופן זה, חברות תיירות יכולות להציע טיסות מוזלות למזרח הרחוק, לצעירים אחרי צבא, טיולים מאורגנים למשפחות או טיסות במחלקה ראשונה לאנשי עסקים. 

זה לא צירוף מקרים שחברת HOTELS.COM מציעה מבצעים רלוונטיים בדיוק ליעדים אליהם תרצו לטוס –

email_marketing_tourism_3

5. מודל AB Testing – ושהקמפיין הטוב יותר ינצח

יש כל כך הרבה מה לומר על AB טסטינג אבל השורה התחתונה היא תמיד לעשות וכמה שיותר. הלמידה והדאטה שניתן לצבור מבחינת הקמפיינים ברזולוציה הזו תאפשר לכם להגיע ליעדי המרות חדשים תוך זמן קצר. והכי מדהים? שזו דאטה שאתם אוספים בחינם. הרי גם ככה אתם כנראה תדוורו ניוזלטרים, אז למה לא לעשות להם קצת אופטימיזציה תוך כדי? 

הנה כמה דרכים לעשות AB טסטינג בעולם התיירות:

  • בלוק תוכן – מלונות או גסטהאוסים? טיסות לואו-קוסט או מחלקת ביזנס? 
  • שורת נושא – מצחיק או רציני? הטבה כבר בשורת הנושא או לחכות לפתיחת המייל? שם פרטי או פנייה כללית?
  • פרופיל שליחה – שם החברה או סוכן הנסיעות?

emailmarketing_travel

6. אפשר גם לשלב SMS

באמצעות שילוב של הודעות SMS בקמפיין האימייל מרקטינג, תוכלו ליידע את הלקוחות שלכם בזמן אמת על הנחה לילד שני בהזמנת מלון או על טיסה מוזלת, במבצע של הרגע האחרון. שיווק באמצעות SMS יעזור לכם לעורר את הלקוחות להזמין מכם מוצר תיירותי. לפחות 90% מהלקוחות קוראים את ההודעה מיידית וחלקם ימהרו להזמין טיסה או מלון במחיר מוזל, כדי להקדים את האחרים או מפחד שייגמר. 

בנוסף, מערכת לשליחת סמס תאפשר לכם ליצור קשר עם הנמענים שלכם גם בנוגע לעניינים אשר אינם שיווקיים, כמו ביטול ושינוי זמן טיסות ועדכונים בנוגע להזמנות שלהם.

7. ידע הוא כוח – גם עם סקרים

אחת הדרכים המצוינות ביותר לצבור דאטה על הלקוחות שלנו היא סקרים. זה פשוט מאוד, הלקוחות שלכם כנראה יחזרו מהחופשה מדושנים, שמחים ומרוצים – זה בדיוק הזמן לשלוח להם סקר שביעות רצון במייל ולבדוק מולם שהשירות אשר סיפקתם להם, היה לשביעות רצונם. והכי חשוב? תלמדו מהמידע הזה. אפשר לייצר סגמטציות חדשות על פי התשובות, לדעת למי אפשר לשלוח קופון הנחה לחופשה הבאה ולמי לשלוח פיצוי.

בנוסף, סקרים יעזרו לכם לחזק את הקשר עם קהל היעד שמבחין כי אכפת לכם ממנו. הרי כולנו אוהבים כשמתעניינים במה שאנחנו חושבים!

דוגמה למשוב של בוקינג.קום – כל כך פשוט וכל כך חכם

email_marketing_tourism_5

אז קדימה, הקיץ כבר כאן, הלקוחות שלכם מחפשים את החופשה הבאה שלהם ברשת, השתמשו בכל הכלים שלמדתם כאן כדי לוודא שהם יזמינו דווקא אצלכם.

 

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא:

10 דוגמאות לניוזלטרים אביביים ומוצלחים בתחום האי-קומרס

איך לבחור מערכת אימייל מרקטינג אוטומטית וחכמה לצרכים השיווקיים שלכם

10 דוגמאות לטפסי הרשמה שישדרגו את הפעילות הדיגיטלית שלכם