בניית אתרים: 6 הפלטפורמות הטובות ביותר לשנת 2024

פלטפורמות לבניית אתרים הן הפתרון המושלם עבור עסקים קטנים, מתחילים ובלוגרים. היום ניתן לבנות אתרים מעוצבים היטב ואינטראקטיביים גם ללא פיתוח והבנה של כתיבת קוד. עם זאת, למצוא את המערכת המושלמת לבניית האתר שלכם עשויה להיות משימה קשה עבור בעלי עסק ללא נסיון ולכן החלטנו להקל קצת על החיפוש שלכם.

באקלים הדיגיטלי בו אנו חיים, בניית אתר אינטרנט הינה הכרחית לפעילות שיווק טובה ולביסוס המותג בצורה הנכונה והמדויקת ביותר. פעמים רבות בעלי עסק קטנים ומתחילים משקיעים את מיטב מרצם באסטרטגיית שיווק בפייסבוק או באינסטגרם ומוותרים על בניית אתר אך חשוב לזכור שבתור משתמשים, אתם בסך הכל משאילים את המרחב הדיגיטלי המסוים הזה בפלטפורמות שלא שייכות לכם. 

הירשמו לאקטיב טרייל

בניית אתר אינטרנט תספק לכם כוח ויציבות לאורך זמן ברשת. מדובר בנכס דיגיטלי שנשאר שלכם לא משנה אילו שינויים מתרחשים בפלטפורמות השיווק האחרות שלכם. ז”א, גם אם כל ערוצי המדיה החברתית, מערכות השיווק באמצעות דואר אלקטרוני ו-Google בכבודו ובעצמו יקרסו, האתר שלכם יעמוד בזכות עצמו והנכס הדיגיטלי שלכם לא ילך לאיבוד.

לכן חשוב להכיר את מגוון הפלטפורמות לבניית אתרים באינטרנט ולבחור בצורה נכונה את המערכת הטובה והמתאימה עבור הצרכים שלכם, כמו גם לזהות את ההוצאות הכרוכות בבניית אתר מבעוד מועד ולנהל את התקציבים בהתאם.

לפני שתיגשו לבניית אתר, כדאי לזכור את עלויות העיצוב, התוכן והשיווק. אמנם קשה לאמוד את הסכומים המדויקים אבל אתם חייבים לכלול אותם בחישוב הסופי.
יכול להיות שאתם כבעלי עסקים קטנים מכירים מספיק טוב את תחום בניית אתרי האינטרנט ויכולים לייצר את התוכן הראשוני, בניית עמודי המוצר והעיצוב של האתר באופן אישי. יכול להיות שתבחרו בתבנית מוכנה מראש שמתאימה לעסק שלכם והתוכן שאתם כותבים עונה על הצרכים של הגולשים שלכם ולכן לא יהיה צורך בהשקעת תקציבים כזו.

מצד שני, התייעצות עם אנשי פיתוח, עיצוב, SEO,  חוויית משתמש ותוכן יכולה לעזור לכם להרים את אתר האינטרנט החדש שלכם לרמות גבוהות ולספק לכם את ההחזר על ההשקעה הזו תוך זמן קצר.אז לפני שתיגשו לבניית האתר שלכם, אנחנו ממליצים לבחון את מגוון הפלטפורמות איתן תוכלו לעשות זאת. אספנו עבורכם את מיטב האפשרויות.

הנה 6 הפלטפורמות הטובות ביותר לבניית אתרים בשנת 2020

1. בניית אתר באמצעות WordPress – 

וורדפרס היא פלטפורמת בניית האתרים ומערכת לניהול תוכן (CMS) הפופולארית ביותר בעולם כאשר מעל 34% מהאתרים ברשת נתמכים על ידיה. המערכת מתאימה לעל סוגי האתרים, החל מבלוגרים מתחילים ועד אתרי ענק. להבדיל משאר ההמלצות במאמר, וורדפרס היא מערכת קוד פתוח ומאפשרת גמישות בלתי מוגבלת לבניית האתר שלכם, ללא צורך להתקבע על תבניות או מבנה מסוים. 

היתרון המרכזי שלה הוא נוחות התפעול, בין אם תבחרו לבנות אותו לבד, להתבסס על תבניות מוכנות מראש או לעבוד עם איש מקצוע, התפעול פשוט ונוח ולאחר שהאתר באוויר, לא תזדקקו לו יותר.

עדכון תכנים, פרסום מאמרים, עריכה והוספת עמודי מוצר יהפכו למשימה פשוטה. 

הירשמו לאקטיב טרייל

בנוסף, לוורדפרס מספר כמעט בלתי מוגבל של אינטגרציות ותוספים חינמיים אשר יכולים לענות על מגוון רחב של צרכים בכל מני תחומים ובכך לשדרג פונקציות של האתר ללא עלות. 

בניית אתר וורדפרס היא חינמית בבסיסה אך נפח האתר יהיה מינימלי, האפשרויות יהיו מוגבלות וכך גם הדומיין. בתוך כך, במידה ומדובר בעסק מתחיל אשר מטרתו היא רווח, אין ספק שרצוי לרכוש דומיין ולעבוד עם שרת אחסון לאתר כדי לאפשר לאתר שלכם צמיחה מרבית.

1. רכישת דומיין – סביר להניח שתרצו כתובת אתר מותאמת מותג או בלוג ועל כן יש צורך ברכישת דומיין. מדובר בתשלום קבוע שמתחדש אחת לשנה – שנתיים בהתאם לחוזה ועלותו משתנה בהתאם לסיומת הדומיין. אתרים כמו GoDaddy ו-BlueHost יספקו לכם את התפריט הרלוונטי, שם תוכלו לראות אם שם הדומיין שבחרתם פנוי, איזו סיומת תבחרו וכמה תשלמו על השירות. 

2. אחסון ותחזוקה – לא מדובר בתשלום הכרחי בשלב הראשוני של בניית האתר שלכם, עם זאת סביר להניח שלאורך זמן תוסיפו תכנים לאתר, נפחו יגדל ולא תהיה ברירה אלא לשלם עבור חברת אחסון חיצונית כמו Upress הישראלית. קיימות חברות רבות שיעשו זאת עבורכם, במיוחד אם מדבר בבניית אתר אינטרנט ראשוני לעסק מתחיל, אשר גובות תשלומים נמוכים החל מכמה דולרים בחודש בלבד.

wordpress example build website

2. בניית חנות אינטרנטית מתקדמת באמצעות Bsmart

חנות אינטרנטית מצליחה צריכה לעבוד בתיאום מלא עם כל ערוצי השיווק והניהול של העסק. החנות צריכה להציג מלאי עדכני בכל רגע, מחירים עדכניים, הנחות לפי לקוח וכל זאת תוך סיפוק חווית גלישה איכותית ומלאת עניין. פלטפורמת BSmart הינה פיתוח כחול לבן המאפשר לכם להקים חנות אינטרנטית עם ממשקי עומק למערכות רבות.

פלטפורמת BSmart מציעה פתרונות מתקדמים תוך שמירה על חווית ניהול קלה בזכות ממשק ניהול נוח וידידותי. מגוון רחב של עסקים בנו את החנות האינטרנטית שלהם עם פלטפורמת BSmart, החל מחנויות קטנות ועד רשתות גדולות, דוגמת רשת אפריל, עצמל’ה, zer4u ועוד.

היתרון המרכזי של פלטפורמת BSmart הוא היכולת לספק פתרונות איקומרס מתקדמים הזמינים לשימוש מיידי, תוך התאמתם לצרכי הארגון.

עסקים העובדים עם מערכות ERP כמו סאפ ביזנס וואן, פריוריטי, חשבשבת, וריפון ועוד, ישמחו לדעת ש-BSmart הינם מפתחים מורשים של מערכות אלו. פלטפורמת BSmart מאפשרת הקמת חנות אינטרנטית המחוברת למערכת ה-ERP, כך שניהול מלאי, מחירים, לקוחות ועוד יתבצע באופן אוטומטי לחלוטין וללא צורך בהתערבות ידנית.

יתרון נוסף של פלטפורמת Bsmart הוא מודול המבצעים והקופונים. המודול כולל תמיכה בעשרות סוגי מבצעים וקופונים ומאפשר להתאים את תהליכי המכירה לקהלי היעד של הארגון,  תוך מתן מענה מהיר למגמות החדשות שצצות מידי יום בשווקי היעד. יכולות אלו הנן קריטיות להתמודדות והצלחה של הארגון בשווקים תחרותיים ובהשגת ייעדי המכירות.

לרשימת היכולות המלאה של פלטפורמת בי-סמארט לחצו כאן

3. בניית אתר באמצעות WIX – 

בדומה ל-Square Space, גם וויקס הישראלית מספקת שירות בניית אתרים באמצעות מערכת הכוללת שרת אחסון, דומיין ופלטפורמה. השירות של וויקס גם ניתן בחינם עבור עסקים ובלוגרים מתחילים שלא זקוקים לאתר מורכב, עם רוחב פס מוגבל ושרת אחסון מינימלי. 

הנוחות של וויקס מתבטאת בעיצוב חדשני וממשק ניהול נוח וידידותי אשר מותאם לאתרים ויזואליים במיוחד. המערכת מספקת אפשרות לבניית אתר ללא נסיון מקדים וללא צורך בקוד. כך שגם אם אתם ניגשים לבניית אתר ללא ידע, ניתן לבנות אתר ולתפעל אותו באמצעות ניסוי וטעייה.

עם זאת, המערכת גם מתאימה לבעלי נסיון, כוללת מאות תבניות לבחירה, אפשרות קלה לחבר את האתר למנועי החיפוש ולבצע אינטגרציה לגוגל אנליטקס ומערכות שיווק אוטומטיות

אמנם חבילת הבסיס היא ללא עלות אבל כדי לקבל דומיין אישי ושטח אחסון, רצוי לבחור באחת מחבילות התשלום הנוחות שמתחילות ב-4$ בחודש בלבד. 

wix webite builder

 

4. בניית אתר באמצעות Shopify – מערכות אי-קומרס

במידה ופתחתם עסק מסחרי ותרצו לנהל חנות אינטרנטית, יש המון פלטפורמות דרכן ניתן לבנות סניף מקוון למכירת הסחורה שלכם, גם בלי רקע טכנולוגי. שופיפיי מאפשרת לכם לייצר חנות עצמאית משלכם בה אתם בעלי הבית. שלא כמו ניהול חנות ב-eBay או Amazon, מכירת המוצרים שלכם תהיה באחריותכם ולא תקבלו את תמיכת ענקיות האי-קומרס אבל מצד שני גם לא תחויבו בעמלה מאוד גבוהה.

שופיפיי היא מערכת ידידותית למשתמשים בעזרתה תוכלו להעלות חנות מקוונת לאוויר תוך מספר שעות בלבד כאשר ההתעסקות הטכנית נעשית על ידי הממשק. עם זאת, העיצוב של האתר הוא בידיכם ולכן כדאי להיות מוכנים מראש עם שפת מיתוג ומעצבים אשר ייעצו או יבנו עבורכם את התשתית העיצובית.

השימוש במערכת הוא ללא עלות לתקופת נסיון של 14 ימים אבל לאחר מכן מחויב בתשלום של 29$ חודשיים ומעלה, עם עמלה של כ-2% ותשלום על דומיין בנפרד. כמו כן, זו בניית אתר בשופיפיי בעיקר מותאמת לשפה האנגלית ולעיתים עלולה ליצור בעיות כשמדובר בטקסט בעברית, לכן כדאי לשים לב לכך מראש.

בין היתרונות הנוספים תמצאו אפשרויות תשלום בכרטיסי אשראי שונים, Paypal, תשלום ידני ואפילו ביטקוין, לאבטח את האתר דרך מערכת SSL ללא תשלום נוסף, ליצור קודי קופון לרכישה ומבצעים ולחבר אותה למגוון מערכות שונות כמו מערכת אימייל מרקטינג ואוטומציות. 

הציצו במדריך המלא לחיבור אקטיב טרייל ושופיפיי >> 

shopify build your website ecommerce

5. בניית אתר באמצעות Magento – מערכות אי-קומרס

גם כאן מדובר בחברה שהתחילה כסטארט-אפ ישראלית והפכה לענקית המסחר המקוון באינטרנט. הפופולאריות הגדולה של מגנטו נובעת מהעובדה שמדובר במערכת קוד פתוח שלא כמו מערכות אחרות לבניית אתר אינטרנט של מסחר אונליין. היא מותאמת בעיקר לבעלי עסק אשר רוצים להשקיע בפיתוח האתר ולעצב אותו כאוות נפשים מבלי הגבלות, עם זאת יש לקחת בחשבון שמדובר בעבודת קוד ויש צורך בצוות פיתוח. 

מג’נטו מציעה מגוון מודולים לניהול מסחר אונליין, תוספים אשר יכולים להרחיב את יכולות המערכת (כמו בWordpress) אשר חלקם חינמיים וחלקם בתשלום. כמו כן, ניתן למצוא ניהול קטלוג מוצרים מתקדם, מערכת CRM פנימית לניהול משתמשים, מערכת משלוחים מתקדמת, דו”חות גלישה סטטיסטיים ואת האפשרות להתחבר לפלטפורמת שיווק באמצעות אוטומציות בקלות.

מג’נטו מתאימה עבור בעלי עסקים אשר מחפשים לבנות אתר אי-קומרס המורכב ממספר שפות ומקבל מטבעות שונים. כמו כן, היא תהיה מאוד יעילה עבורכם במידה ותרצו לשלב עסקי B2B עם B2C, שם תמכרו גם ללקוחות פרטיים וגם לחברות אשר מזמינות כמויות גדולות יותר של סחורה.

החיסרון הגדול ביותר הוא העלויות אשר מתחילות ב-20 אלף דולרים בשנה. המערכת בעיקר מתאימה לבעלי עסקים גדולים אשר רוצים לעבור למסחר באונליין ולא לעסקים מתחילים שרק רוצים לבדוק את המים לפני הקפיצה. 

magento build ecommerce wesbite

6. בניית אתר באמצעות Square Space

שירות בניית האתרים של סקוור ספייס הוא שירות בתשלום אבל מספק תקופת נסיון של 21 ימים כדי להחליט אם דווקא שם תרצו לבנות את האתר שלכם. 

הוא מתאים במיוחד לאנשי אומנות, מעצבים ומעצבות ומספק פלטפורמה נוחה ואינטואיטיבית לבניית אתר שיראה את היצירתיות שלכם בצורה הטובה ביותר. ניתן להקים פורטופוליו אישי תוך דקות קצרות בעזרת אחת מ-35 התבניות שהמערכת מציעה. למרות זאת, עלולה להיות בעיה בכל הנוגע לאתר בעברית ולכן כדאי לשים לב לזה לפני שתבחרו את המערכת לבניית אתרים איתה תעבדו. 

סקוור ספייס הוא one stop shop ללא צורך ברכישת דומיין במקום חיצוני או חיפוש אחר שרת האיחסון המשתלם ביותר, עם מעקב אנליטי פנימי המאפשר בחינה של דו”חות גלישה והתנהגות המבקרים באתר, צוות תמיכה וכלים שיווקיים נוספים. היתרון העיקרי הוא ניהול כל המערכות במקום אחד ותשלום לספק אחד בלבד, דבר שמאוד מקל על המעקב אחר ההוצאות. מדובר בהתאמה המושלמת עבור בלוגרים ובעלי עסקים קטנים כמו צלמים, אמנים, בעלי מסעדות, מוזיקאים ועוד.

התשלום מתחלק למספר סוגים של חבילות, בכל חבילה מוצעים שירותים מסוימים אשר מותאמים לגודל האתר והעסק. החל מ-12$ לחודש בלבד. 

squarespace example websites

לסיכום, בניית אתר אינטרנט הוא לא סיפור מסובך ברגע שמכירים את הכלים ואת הפלטפורמות שמוצעות עבורנו. אפשר לבנות אתר אינטרנט בעלויות מינוריות או אפילו ללא עלות בכלל במערכות שמספקות את כל הכלים הדרושים לבניית אתר מוצלח שגם יספק מודעות למותג ויניב הכנסה גבוהה.ולהתבסס על השרתים והדומיין בפלטפורמה שבחרנו, זאת במידה ואנחנו .רוצים רק עמוד אחד שמציג שירות ספציפי או בלוג מתחיל. או במקביל אפשר לבחור בתכניות תשלום פרימיום

הירשמו עכשיו לאקטיב טרייל

קראו מאמרים נוספים רלוונטים:

10 כלים מצויינים לשיווק עסקים קטנים באינטרנט

4 טיפים שיעזרו לכם להרוויח יותר מתקופת ה-Black Friday ושאר מבצעי סוף השנה

כתיבה שיווקית בשנת 2020 – כל מה שחשוב לדעת